Ga naar inhoud

Proc/MB combi voor multimedia


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een nieuw systeem aanschaffen voor hoofdzakelijk multimedia gedoe: DivX, Video/Audio bewerking etc. Af en toe gamen. Ik zit te denken aan de volgende twee combinaties: Intel P4 2.2 op een Asus P4B266E AMD XP 2100+ op een Asus A7V333 Welke combi zou het meest geschikt zijn? Overige componenten: 512 MB memory 2 x 80 GB 7200 rpm disks Hercules 3D Prophet 8500DV allinwonder Bedankt, WebGuy
Link naar reactie
[quote:6fa77f4c49="BA"]De P4 ruled anders wel in apps als videoencoding hoor :)[/quote:6fa77f4c49] Maar, bij videobewerking gaat het vaak om grote bestanden. Die moeten van disk naar memory (en terug). Is daarbij de disk i/o niet de beperkende factor? De AMD oplossing heeft een mobo met ATA 133 IDE controllers. Is dat niet net een tikkie sneller dan het Pentium mobo met ATA 100 controllers? Of is dit alles te verwaarlozen? Compenseert het snelheidsverschil tussen de AMD en de Pentium (AMD iets sneller dacht ik) niet het verschil in bandbreedte? :-? Is jullie misschien ook iets bekend over het gebruik van die Hercules 3D Prophet 8500 i.c.m. een AMD of Pentium? Of heeft die kaart bij beide proc. geen problemen? Ik besef dat ik veel vraag, maar wil een aantal zaken wel goed uitzoeken voordat ik ruim € 2300 er doorheen jaag... :wink: WebGuy (die het niet meer weet)
Link naar reactie
Die R8500 moet het sowieso doen op beide systemen. ATA133 is ronduit flauwekul en een marketing stunt, schijven halen nog niet eens 100 MB/s als er uit cache gelezen wordt, laat staan 133. De enige reden wanneer het nuttig is is als je schijven van 160 GB gebruiken wilt, die kunnen alleen op ATA133. AMD is idd net iets sneller, maar in apps waarbij vooral geheugenbandbreedte gevraagd wordt is de P4 sneller. Het hangt maar net van de applicatie af. Heb je misschien die 2 links die in de FAQ staan al bekeken? BTW, is het systeem specifiek voor videobewerking, of bedoel je met DivX alleen DivX afspelen? Dan maakt het namelijk niks uit welke je neemt. Trouwens, we praten hier over absolute performance, als je de beste prijs/prestatie wel dan kan je beter voor AMD gaan. Dan zou je bijvoorbeeld een iets snellere videokaart kunnen kopen, GF4 Ti4400 oid :) Bij games zou je systeem dan ieg een stuk sneller zijn als met die R8500LE.
Link naar reactie
[quote:3d11ab6933="BA"]BTW, is het systeem specifiek voor videobewerking, of bedoel je met DivX alleen DivX afspelen? Dan maakt het namelijk niks uit welke je neemt. Trouwens, we praten hier over absolute performance, als je de beste prijs/prestatie wel dan kan je beter voor AMD gaan. Dan zou je bijvoorbeeld een iets snellere videokaart kunnen kopen, GF4 Ti4400 oid :) Bij games zou je systeem dan ieg een stuk sneller zijn als met die R8500LE.[/quote:3d11ab6933] Het is specifiek voor videobewerking en het maken van DivX movies. Uiteraard alleen voor backupdoeleinden... :D De grafische kaart is een Hercules 8500DV All-In-Wonder. Deze bevat naast de 8500 chip een TV-tuner en FireWire poort. WebGuy
Link naar reactie
Dan is die kaart idd een betere keuze :) Toch zijn P4 systemen met videobwerking nog steeds het snelste. Wat je misschien ook nog doen kan, is voor weinig geld, en met een beetje knutselen een dual XP 1600+ ~1800+ bak in elkaar zetten oid, maar ik weet niet of je dat met je budget red.
Link naar reactie
[quote:2b50614687="BA"]Dan is die kaart idd een betere keuze :) Toch zijn P4 systemen met videobwerking nog steeds het snelste. Wat je misschien ook nog doen kan, is voor weinig geld, en met een beetje knutselen een dual XP 1600+ ~1800+ bak in elkaar zetten oid, maar ik weet niet of je dat met je budget red.[/quote:2b50614687] Dat is me net wat teveel geknutsel... Heb via je FAQ Tom's Hardware site bezocht. Ik denk dat het toch de AMD wordt met een Epox 8K3A+ mobo. Ik denk dat ik dan toch redelijk uit de voeten moet kunnen :P Bedankt voor jullie adviezen, WebGuy
Link naar reactie
[quote:9bcab3aff5="Marcel de Reus"]Ik zou voor de 2100+ gaan, deze is goedkoper en presteer veel beter dan een P4 met DDR. Als je geld hebt voor RIMM zou ik voor de P4 2.2 met 512 MB RIMM gaan dat is namelijk behoorlijk snel.[/quote:9bcab3aff5] Ben toch ook maar even de RDRAM variant aan 't afwegen... :roll: Wat is een goed merk RDRAM geheugen en een goed prijs/prestatie mobo? Ik ben geen overclocker... Graag jullie adviezen... WebGuy
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...