Ga naar inhoud

upgraden Amd duron systeem


Aanbevolen berichten

ik heb een Amd duron 800 mhz systeem. met een Sis 730s 200/266 mhz moederbord. hij draait op 256 mb SDram geheugen. nou wil ik het systeem upgraden door er een andere processor op te zetten. het liefst met een Athlon XP processor. Maar mijn vraag is: wat is de maximale snelheid van de processor die er op kan? ook zou ik een ander type geheugen op willen plaatsen, liefst DDrram, maar in het boekje behorende bij het moederbord staat dat er alleen Sdram inkan. ben ik dan verplicht een geheel nieuw moederbord aan te schaffen?
Link naar reactie
Jeps, wil je echt DDR sdram erin hebben, dan moet je een moederbord kopen met een KT266 of KT333 chipset...waar dus DDR sdram op past! Over de maximale frequentie die het mobo aankan durf ik geen uitspraak te doen. Kijk eens op de site, misschien dat het daar opstaat...
Link naar reactie
het is een pc266 Socket A mobo model 810LR ik heb ff op site gekeken van pcchips.com en daar staat het volgende: T-Bird System Board Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200/266MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor. dus ik kan er max. een 1,2 ghz cpu opzetten, maar wat raden jullie mij aan? want wat is precies het verschil tussen de gewone Duron en de Duron XP?? thanx.. :P
Link naar reactie
duron XP bestaat niet... en ik zou zowieso geen duron erop zetten! Een Athlon XP gaat dus niet lukken :( NB. op z'n limiet een Athlon T-bird 1.2GHz! Nu moet je ff voor jezelf nagaan of je het de moeite waard vind om van een athlon 800MHz naar 1200MHz over te stappen...
Link naar reactie
ach mijn fout, ik bedoelde ook een Athlon XP... maar er kan toch een Athlon op, of is een Athlon XP weer wat anders dan een normale athlon?? dus wat zou jij dan doen??? geheel nieuw mobo aanschaffen??? ik wil er nu wel weer ff mee vooruitkunnen en inderdaad de stap is niet supergroot, dus als een ander mobo met een snellere cpu beter is dan moet ik dat maar doen...
Link naar reactie
cash maakt niet zo veel uit.. :roll: maar wat zou zo'n compleet mobootje kosten dan?? ik weet dat het meestal dagprijzen zijn, maar om een beetje een idee te krijgen.. dus mobo incl cpu en DDR ram modules, ik denk dan aan 512 mb en een 2 ghz cpu.. ik gebruik mijn cpu heel veel, en wil wel dat het goed is, daarom mag het ook wel wat kosten... :D
Link naar reactie
Die 400 Mhz is het waarschijnlijk niet waard en als je nog een tijdje vooruit wil, zou ik zeker voor een AXP met DDR gaan. Hoe snel en hoeveel DDR is afhankelijk van je budget en je moet dan dus ook een nieuw mobo. Geef eens een beetje een indicatie van wat het mag kosten, dan kan ik ff voor je kijken.
Link naar reactie
[quote:aaa21e5eec="turbulence"]cash maakt niet zo veel uit.. :roll: maar wat zou zo'n compleet mobootje kosten dan?? ik weet dat het meestal dagprijzen zijn, maar om een beetje een idee te krijgen.. dus mobo incl cpu en DDR ram modules, ik denk dan aan 512 mb en een 2 ghz cpu.. ik gebruik mijn cpu heel veel, en wil wel dat het goed is, daarom mag het ook wel wat kosten... :D[/quote:aaa21e5eec] Hier mijn tips als geld geen rol speelt :wink: : mobo--> Epox 8K3A+ (KT333 chipset) processor--> Athlon XP 2100+ of Atlon XP 2200+ T-bred (moet je nog ff op wachten) geheugen--> 512 MB DDR sdram pc2700 (333MHz) van samsung videokaart--> Geforce4 ti4600 128mb (het liefst van leadtek ;) )
Link naar reactie
zoals ik al zei: budget is niet zon groot probleem, ik heb via een vriend van mij een lijstje gekregen van een computerzaak die ook vaak op beurzen staan. zij hebben bijvoorbeeld het volgende staan: - Amd Athlon XP 2100 +266 mhz DDR voor: 289.- euro is dit dan het mobo incl DDR ram, of moet dat er nog apart bij?? alleen kan ik bij hun geen prijzen vinden van DDR modules, wat kost 512 mb DDR ram dan ongeveer??? of weet iemand nog wat anders waar het goedkoper is?? thanx :wink:
Link naar reactie
[quote:763d7bedb5="turbulence"]zoals ik al zei: budget is niet zon groot probleem, ik heb via een vriend van mij een lijstje gekregen van een computerzaak die ook vaak op beurzen staan. zij hebben bijvoorbeeld het volgende staan: - Amd Athlon XP 2100 +266 mhz DDR voor: 289.- euro is dit dan het mobo incl DDR ram, of moet dat er nog apart bij?? alleen kan ik bij hun geen prijzen vinden van DDR modules, wat kost 512 mb DDR ram dan ongeveer??? of weet iemand nog wat anders waar het goedkoper is?? thanx :wink:[/quote:763d7bedb5] Ik denk dat er voor €289 nog geen mobo bij zit... dus de kosten van een mobo en geheugen komen er dan nog bij! Als je goed geheugen wilt moet je voor Samsung DDR pc2700 (333MHz) geheugen gaan en rond de 512mb nemen! dit kost €188 op bijv. [url=http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_14.shtml]DEZE[/url] site! dan komen er nog kosten van het mobo bij... ik dus voor die Epox 8K3A+ (KT333 chipset) gaan! Die kosten +/- €120.
Link naar reactie
[quote:d1280ad26f="anthony2u"]duron XP bestaat niet... en ik zou zowieso geen duron erop zetten! Een Athlon XP gaat dus niet lukken :( NB. op z'n limiet een Athlon T-bird 1.2GHz! Nu moet je ff voor jezelf nagaan of je het de moeite waard vind om van een athlon 800MHz naar 1200MHz over te stappen...[/quote:d1280ad26f] Duron XP bestaat wel, maar heet alleen anders, nog steeds duron. De nieuwere durons hebben een Palomino core.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...