Ga naar inhoud

80 conductor cable???:-?


Aanbevolen berichten

Heb pas op mijn huidige:) pentium III 500 mn bios geflasht. Vanaf dit moment krijg ik alleen telkens tijdens het opstarten (na het herkennnen van m'n hd`s enz) 2 x de zin "no 80 conductor cable installed" te zien. Wat houdt dit in en wat moet ik dr mee? Verder loopt t systeem redelijk, maar niet soepel. Dr zit een bejaard moederbord in: MS-6163va (vandaar ook de aanschaf van ander systeem :wink: zie elders) Bedankt!
Link naar reactie
[quote:ea243e3860="BA"]En als je die wel hebt, kijk of hij neit verkeerd om zit, de blauwe kant moet op het mobo. Anders herkent hij hem ook niet als 80 aderige kabel.[/quote:ea243e3860] Hoe kan dat of stroom nu van blauw naar zwart gaat of van zwart naar blauw zou toch niets uit moeten maken?? Of zijn het niet gewoon maar 80 kabeltjes?
Link naar reactie
BA verklaar je nader: WAAR KAN IK DAT AAN ZIEN, ik weet blauw moet op de mobo, echter pas een lange ide kabel gekocht 80 pins en mij is verzekerd (voor wat het waard is) dat het niet uitmaakt anders had ik hem niet gekocht. het langste gedeelte daar gaat een hd op, betekent bij mij dat blauw niet op het mobo gaat. Ik heb hem direct erbij gehaald, en kan geen verschil zien tussen de connectoren. De middelste connecter ziet er behalve de onderkant ook hetzelfde uit. (bij deze kabel is blauw rood)
Link naar reactie
Dan moet je bij het opstarten eens kijken op welke ATA mode hij draait. Als hij op 2 draait, dan is het ATA33, als hij op 4 of 5 draait is het ATA66/100. Als je de kabel verkeerdom hebt zitten, dan vind hij de detectie pin niet, en wordt de kabel niet als 80 aderig gedetecteerd. Normaal gaat het systeem dan op ATA33 over.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...