Ga naar inhoud

Goed systeem?? :)


Aanbevolen berichten

Dankzij vorige tips van jullie ben ik dr nu wel ongeveer uit met me nieuwe systeem: Amd Athlon XP 2100+ :D ASUS A7V333 socket A bord. Via KT333 chipset (zonder raid) 256 MB DIMM PC2700 (dane elec) Coolermaster DP5-7H53F-OC Hebben jullie nog iets van tips ofzow, (evt. verbeteringen binnen dit budget :wink: ) Verder gooi ik er 2 (verschillende) harde schijven van 5400 rpm in (12 en 40 gig) en een videokaart van 64 mb Deze heb ik al namelijk, dat scheelt weer in $$
Link naar reactie
:lol: misschien krijgen we de Asus discussie weer :) neem een ander moederbord. Asus is goed maar duur. voor minder geld heb je een beter moederbord. neem een Epox of een Gigabyte. net zo goed al dan niet beter en voor minder geld. verder sluit ik me bij de tip van BA aan
Link naar reactie
Ik ook. Neem de Epox 8K3A deze is sneller en stabieler dan de Asus A7V333 en heeft bovendien 6 PCI sloten tegen de 5 van Asus. Van geld dat je hiermee bespaart (ongeveer 80 euro oid) kun je mooi 512 MB Samsung PC2700 nemen. En ik zou adviezeren om toch een nieuwe schijf te nemen, omdat 7299 rpm in zo'n systeem toch echt wel aan te raden is. Kijk es voor een Maxtor 20/40 GB deze zijn absoluut niet duur, maar wel heel erg goed.
Link naar reactie
De mobo;s als expox soltec, hoe goed kunnen die na 4 jaar met nieuwe hardware omgaan ? Van Asus weet ik dat dat wel opgaat, een TX97 pakt gewoon nieuwe hd's gaat gewoon om met PC100 geheugen etc.. Op zichzelf een systeem om jaloers op te zijn, zou er wel direct 512 MB geheugen indoen. :P
Link naar reactie
[quote:5746da58ac="BA"]Neem Samsung geheugen, dat draait zeker wel op Cas 2, anders heb je er niet zo veel aan, KT333 CL 2.5 is net zo snel als een KT266A CL 2. En misschien wil je er 512 MB in hebben? :)[/quote:5746da58ac] Wat heeft Samsung gegheugen meer, of beter dan dat geheugen van Dane-elec. 512 is verder idd wel goed idee jah:)
Link naar reactie
[quote:1353d87f26="Bosje"]De mobo;s als expox soltec, hoe goed kunnen die na 4 jaar met nieuwe hardware omgaan ? Van Asus weet ik dat dat wel opgaat, een TX97 pakt gewoon nieuwe hd's gaat gewoon om met PC100 geheugen etc.. Op zichzelf een systeem om jaloers op te zijn, zou er wel direct 512 MB geheugen indoen. :P[/quote:1353d87f26] Precies, en hoe zit het met ondersteuning van drivers bios enz. Van Asus weet ik dat deze een zeer goede service bieden op dit gebied, oké daar betaal je dan wel iets meer voor maar toch.
Link naar reactie
Kweet niet hoe fanatiek je bent met de pc maar als je toch nog net iets meer wilt, zou ik toch nog eens over die cooler nadenken.. Hij coolt wel maar ik denk dat ie met hete dagen nog weleens ver kan oplopen. en dan praat ik over temps boven de 52 graden. Of 2 case fans erin.. Mischien toch nog iets om over na te denken en als je dan eventueel een epox neemt, dan kan er rustig een andere fan in.. :D Het verschil van hd's dat merk je echt ! 5400 of 7200 het is zonde om er dan 5400 in te zetten.. Maar hee ik weet het je moet binnen het budget blijven.. Groeten Gerwin
Link naar reactie
[quote:7d95ec28c9="bassment2001"][quote:7d95ec28c9="BA"]Neem Samsung geheugen, dat draait zeker wel op Cas 2, anders heb je er niet zo veel aan, KT333 CL 2.5 is net zo snel als een KT266A CL 2. En misschien wil je er 512 MB in hebben? :)[/quote:7d95ec28c9] Wat heeft Samsung gegheugen meer, of beter dan dat geheugen van Dane-elec. 512 is verder idd wel goed idee jah:)[/quote:7d95ec28c9] Dat heeft hij toch uitgelegd? Met dane-elec moet je maar afwachten of hij op CAS2 wil draaien en als je wilt OC'en kom je met samsung veel verder!
Link naar reactie
Als je je mem niet op Cas 2 draaien kan met een KT333, dan gooi je je geld zo weg. De KT333 is alleen sneller als de KT266A als je Cas 2 geheugen op 333 MHz gebruikt. Neem daarom dus Samsung, dan weet je zeker dat het ook op Cas 2 draaien kan. Dane-Elec is wel goed opzich, maar staat er niet om bekend dat ze zomaar even een stuk hoger lopen, of met snellere timings.
Link naar reactie
[quote:aff47f696d="bassment2001"][quote:aff47f696d="Bosje"]De mobo;s als expox soltec, hoe goed kunnen die na 4 jaar met nieuwe hardware omgaan ? Van Asus weet ik dat dat wel opgaat, een TX97 pakt gewoon nieuwe hd's gaat gewoon om met PC100 geheugen etc.. Op zichzelf een systeem om jaloers op te zijn, zou er wel direct 512 MB geheugen indoen. :P[/quote:aff47f696d] Precies, en hoe zit het met ondersteuning van drivers bios enz. Van Asus weet ik dat deze een zeer goede service bieden op dit gebied, oké daar betaal je dan wel iets meer voor maar toch.[/quote:aff47f696d] Service van Epox is prima en de drivers zijn bij elk bord hetzelfde, want je moet namelijk gewoon VIA333 drivers hebben ;) Voor overige drivers (audio etc.) en BIOS is Epox ook erg goed en BIOS flashen is helemaal top; download file, pak uit op lege disk, reboot met flop erin, druk op ALT-F2 en klaar. Kortom de service is prima :)
Link naar reactie
[quote:18b16d83a7="Marcel de Reus"]Ja, dat is waar. En ook de service van VIA is erg goed en bij WinXp zitten die VIA 4 in 1 drivers al standaard erbij.[/quote:18b16d83a7] En dat heb ik geweten! Die stomme 4 in 1 drivers van winXP hebben ervoor gezorgd dat mijn onboard sound ging zuigen! :( Krakend geluid etc.
Link naar reactie
[quote:ab3d0551a6="anthony2u"][quote:ab3d0551a6="Marcel de Reus"]Ja, dat is waar. En ook de service van VIA is erg goed en bij WinXp zitten die VIA 4 in 1 drivers al standaard erbij.[/quote:ab3d0551a6] En dat heb ik geweten! Die stomme 4 in 1 drivers van winXP hebben ervoor gezorgd dat mijn onboard sound ging zuigen! :( Krakend geluid etc.[/quote:ab3d0551a6] VIA 4 in 1 drivers zitten geen geluids drivers in, dan jij krakend geluid had licht eerder aan de Sound driver voor jou moederbord die WinXP ook standaard heeft dan aan de Via 4 in 1 drivers. de Via 4in1 4.37 die in WinXP zit is beter dan de 4.38 en 4.39
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...