Ga naar inhoud

MSI KT3 Ultra-Aru Help


Aanbevolen berichten

MSI KT3 ultra-aru mobo heb ik pas aangeschaft. De volgende specificaties heb ik er op: cpu 1800xp, 256 mb pc2700/333 geheugen, HD maxtor 40gb ata 133. volgens mij zijn de instellingen in de bios niet optimaal. Heeft iemand ervaring met deze mobo en kan mij tips geven voor de settings. De default settings voldoen niet. Mvrgr Harvey
Link naar reactie
Sowieso moet je ten eerste in je BIOS de FSB aanpassen ( onder voltages en Frequencies) die staat namelijk standaard op 100 ! Zet de harddisk op de normale IDE ipv RAID Mocht je gaan OCen: Mobo moet FF inkomen (aanvankelijk crashte mijn systeem bij hogere mem en cpu settings) maar later kun je zelfs boven de 150 FSB komen, met de mem settigs op agressief. zet 'em niet op high performance default settings, dan crasht 'ie wel. Vergeet niet de grafische kaart op AGP te zetten ipv PCI. was 't wel d8 ik....
Link naar reactie
PCalert heb ik niet geinstalleerd, ik gebruik cpucool (weet niet meer van welke url :oops: ) geeft cpu, graf kaart en systeem temp aan en kun je naar de tray wegklikken zodat je alle temp's continu kunt kontrolen zoder dat er een venster open staat. vergat nog te vermelden: zet de sdram freq. op hclk +33.
Link naar reactie
:x Ik snap het totaal niet meer; voor de temp heb ik cpucool en pc allert III beiden geprobeert, maar nikkes nakkes nada! De toeren vd fan etc. krijg ik wel te zien, maar de cpu temp staat op NUL, daarin beweegt niets. In de bios heb ik het geprobeert met "cpu critical temp" op 75c te zetten en de cahassis intrusion op enabled. Niets helpt! Ik snap het niet, a.u.b. wat advies....... Mvrg Harvey
Link naar reactie
Heb nu bij mij PCalert3 ook maar geinstalleerd, maar hier doet 'ie het gewoon, evenals CPUcool. Chassis intrusion en cpu critical temp hebben er niets mee te maken. Chassis geeft aan of de kast open of dicht is, maar daar heb je een speciaal kabetje voor nodig van Mobo naar kast. CPU critical temp sluit de boel af als de temp te hoog word, oftewel boven de ingestelde waarde. Misschien dat je temp sensor defect is of dat de instellingen fout zijn. geeft CPUcool wel de temps van de grafische kaart aan? en die van het systeem? MSI schijnt in het verleden inderdaad nogal problemen gehad te hebben(andere topic) maar heb over de kt3 nog nix negatiefs gehoord en er is gewoon geen Mobo met zoveel features. (toch?)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...