Ga naar inhoud

Nieuwe pc - nog enig advies?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:f4cbbc2d1f="S0epkip"]ach.. zoveel duurder ook niet (tweakers.net): Abit KX7-333 € 159,- Asus A7V333 € 151,- Epox EP-8K3A € 124,- Laat ik het zo zeggen: als het goeeed (beter) en verkrijgbaar (;)) is, heb ik die 25 euro xtra er wel voor over.. :D[/quote:f4cbbc2d1f] maar van die 3 borden die je opnoemt is de ABIT het best en daarna de Epox.
Link naar reactie
WHAAAA Ik begin zo langzamerhand heel erg gek te worden van al die mobo tests. Oke, ik ben erachter dat ik geen MSI moet nemen. Maar nu zit ik dus nog heel erg te twijfelen tussen best veel mobo's.. [url=http://www.giga-byte.com/products/7vrxp.htm]Gigabyte GA-7VRXP[/url] ongv. €150,- (computerland €154,-) [url=http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=KX7-333]Abit KX7-333[/url] ongv. € 160,- [url=http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8k3a.htm]Epox EP-8K3A[/url] ongv. € 130,- [url=http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm]Asus A7V333[/url] ongv.€ 160,- Omdat ik niets met RAID wil gaan doen hoef ik niet perse een pro/+/RAID versie van een mobo (tenzij er ergens nog leuke features tussen zitten, zoals 6-kanaals geluid en onboard LAN is ook wel handig).. Voor het prijsverschil (ookal wijken deze prijzen af) wil ik het zeker niet laten dus uhm "wat is de beste?" (ga XP2000+ en GF4 Ti draaien..) Volgens [url=http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/index.html]THG[/url] (waar ik veel vertrouwen in heb) is de Gigabyte een zeer goede keuze. Wat mij ook wel bevalt is dat ik zeker weet dat dit mobo op de PCdumpdag is te krijgen (computerland) :) Dus, Gigabyte? of..?
Link naar reactie
De Abit is veruit de beste uit het rijtje. Ik dacht alleen dat deze geen seriële poorten meer had maar in plaats daarvan 10 USB 2.0 poortjes :) Dus houdt daar dan rekening mee met je toetsenbord, muis en printer. Na de Abit is de Epox IMHO het beste, beter dan die Gigabyte, maar als je die Gigabyte makkelijker kan krijgen kan je gerust voor die gaan, omdat dat ook een zeer goed mobo is. Aan jouw de keus ;)
Link naar reactie
Nou ja, de Abit valt voor mij toch af omdat deze idd geen seriële poorten meer heeft, dus zou ik ook een usb printer moeten kopen.. (terwijl al t 'oude' spul nog prima werkt..) Dus ja, dan wordt het idd OF de Epox, als ik die kan vinden, OF de Gigabyte warvan ik zeker weet dat ik die kan krijgen. Nou ik ben iig wel blij dat ik nu weet welke plank ik moet kopen straks haha, allemaal tnx voor t advies heh! :)
Link naar reactie
[quote:539002ff15="Marcel de Reus"]De Abit is veruit de beste uit het rijtje. Ik dacht alleen dat deze geen seriële poorten meer had maar in plaats daarvan 10 USB 2.0 poortjes :) Dus houdt daar dan rekening mee met je toetsenbord, muis en printer. Na de Abit is de Epox IMHO het beste, beter dan die Gigabyte, maar als je die Gigabyte makkelijker kan krijgen kan je gerust voor die gaan, omdat dat ook een zeer goed mobo is. Aan jouw de keus ;)[/quote:539002ff15] Volgens mij heeft alleen de IT7MAX en AT7 MAX geen seriele/paralelle poorten meer rest gewoon wel hoor. Dus kan gewoon een Abit
Link naar reactie
[quote:b4735da274]Volgens mij heeft alleen de IT7MAX en AT7 MAX geen seriele/paralelle poorten meer rest gewoon wel hoor. Dus kan gewoon een Abit[/quote:b4735da274] Multi I/O Functions Floppy Port supports up to 2.88MB Two Channels of Bus Master IDE Ports supporting up to four Ultra DMA 33/66/100/133 devices [b:b4735da274]Built-in Standard /EPP/ECP paralleport connector[/b:b4735da274] [b:b4735da274]Two built-in 16550 fast UART compatible serialport connectors[/b:b4735da274] [b:b4735da274]Built-in PS/2 Keyboard and PS/2 mouse port connectors[/b:b4735da274] On board USB header for two extra USB channels Dat is waar ja! (oops) :D Alleen hier "net als de Epox" het 'verkrijgbaarheidsprobleem' ...
Link naar reactie
[quote:043a852c32="Slashhead"]Zit bij jouw de tweede USB 2.0 aansluiting (om met kabels op het achter paneel te komen) ook direct onder de AGP ? Ik vind het een nogal knullige plek. Mijn Leadtek GF4Ti4600 zit in de weg waardoor ik die aansluiting niet kan gebruiken...[/quote:043a852c32] Nee zit er bij mij naast mar wel de ieee1394 zit daar zal eens kijken of het past.
Link naar reactie
[quote:83c55dda5a="S0epkip"][quote:83c55dda5a]Volgens mij heeft alleen de IT7MAX en AT7 MAX geen seriele/paralelle poorten meer rest gewoon wel hoor. Dus kan gewoon een Abit[/quote:83c55dda5a] Multi I/O Functions Floppy Port supports up to 2.88MB Two Channels of Bus Master IDE Ports supporting up to four Ultra DMA 33/66/100/133 devices [b:83c55dda5a]Built-in Standard /EPP/ECP paralleport connector[/b:83c55dda5a] [b:83c55dda5a]Two built-in 16550 fast UART compatible serialport connectors[/b:83c55dda5a] [b:83c55dda5a]Built-in PS/2 Keyboard and PS/2 mouse port connectors[/b:83c55dda5a] On board USB header for two extra USB channels Dat is waar ja! (oops) :D Alleen hier "net als de Epox" het 'verkrijgbaarheidsprobleem' ...[/quote:83c55dda5a] Dan zou ik gewoon voor de Gigabyte gaan, dat is ook gewoon een goed bord en die kon je zeker weten krijgen.
Link naar reactie
Ik hoor de laatste tijd erg veel enge verhalen over doorgebrande cpu's en erg hoge temperaturen... Verder ben ik er wel van overtuigd dat ik straks een goede cooler en heatsink kan vinden, maar ik begin nou wel een beetje te twijfelen over de koelpasta.. Ik 'heb geleerd' dat je dat gewoon op de heatsink smeert en die dan op je cpu douwt.. maar nou heb ik ergens anders weer gelezen dat je erg moet oppassen dat "de pasta niet op het bruine komt" dus naast de core.. Dat zal vast wel waar zijn maar, hoe fix je die troep er op een goede manier op??
Link naar reactie
Hey, wat is dat weer een gezeur over MSI? Jaja, er zijn schijnbaar klachten over geweest in het verleden. Heb totnogtoe geen klacht gehoord en de reviews waren [b:ab07fff827]allemaal[/b:ab07fff827] positief. OK, ikzelf heb een MSI, maar ben er dan ook zeer tevreden mee! Dus SOepkip: ga vooral je gang, vooral als je een moederbord met zeer veel features wilt!
Link naar reactie
Sorry, ben nog wel wakker maar ben niet helemaal wakker meer(0600 is echter zeer normaal, komt door die n8diensten) had de 1e pagina nog voor me. :o Die koelpasta gewoon dun en gelijkmatig uitsmeren. De koeler word er met redelijk wat kr8 opgeklemd dus als je er teveel opdoet komt het inderdaad naast de die (Dat chipachtige in het midden) en da's inderdaad niet wenselijk. Maar als de heatsink lekker glad is hoeft er zeker maar erg weinig op. Bij teveel Krijg je ook het probleem dat het gaat isoleren, pasta geleidt minder goed dan de heatsink, hoe goed de kwaliteit ook. Echt hoge temps krijg je als er geen fan opzit :wink: maar verder kan 'ie heel wat hebben. Doorgebrande CPU's is meer iets voor Hardcore OC'ers denk ik, bij normaalbedrijf zul je er geen last van hebben. [b:7053b72bad]TIP[/b:7053b72bad] koop een goede maar stille fan, lage temps zijn leuk, maar met oordoppen in naast de PC niet!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...