Ga naar inhoud

Vraagje over sensor 2 van mijn Epox 8K3A+


Aanbevolen berichten

Ik heb het programma CPU Cool en MBM 5 gedownload en vraag me af waar sensor 2 zit op mijn moederbrod? De temperatuur klopt niet want als ik mijn PC aan zet is hij meteen 89 *C. Dit kan gewoon niet dus vraag ik me af of mijn moederbord wel goed is. Misschien ligt het wel aan een instelling of wat. :roll: (Temp 1 is 28 *C in rust) (De sensor staat op Winbond 2 (?) ingestelt.) Alvast bedank...t :wink:
Link naar reactie
Ik heb ook dat mobo en weet wat er aan de hand is :) Temp 2 is je CPU temp, maar die staat verkeerd. Je moet bij CPU cool bij settings/temperatuur sensor choice: temp 2 naar pentium compatible zetten en dan krijg je netjes dezelfde temp als je BIOS bij CPU aangeeft :) Temp 1 staat standaart goed en is je mobo/cas temp. suc6
Link naar reactie
[quote:6ad728c265="BA"]De 8K3A+ gebruikt de interne sensor van de cpu, daardoor zijn de temps vaak wat hoger als bij andere mobo's. 89C is alleen wel erg hoog. Wat zegt hij bioj het opstarten voor temp?[/quote:6ad728c265] Heb jij daar dan geen last van dat je in CPU cool eerst de settings moest veranderen en Tem2 naar Pentium Compatible moest zetten? Ik kreeg eerst temps van boven de 100 graden, terwijl het BIOS 29 zei en toen kwam ik erachter dat ik hem moest verzetten en nou doet ie het prima en loopt gelijk met het BIOS. Is volgens mij gewoon een eigenschap van dat board dus daar zou jij ook last van moeten hebben?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...