Ga naar inhoud

Geluidsdempende matten vs koeling


Aanbevolen berichten

Wie heeft er (goede) ervaring met matten en welk soort. Meer matten minder koeling, dus voldoende gaten voor lucht en dus minder demping.Hoe effectief is dan toch het aanbrengen. Enige zin of onzin. Hoor nu voornamelijk het hoge geluid van de Hd. Fan's (Papst) maken bijna geen geluid, heel klein beetje maar als dat nog wat gedemp kan zonder al te veel op keoling in te leveren graag.
Link naar reactie
Die matten werken wel, maar dempen voornamelijk de resonanties van je kast en ze zijn prijzig. Ik gebruik zelf 80mm enermax fans zowel op mijn alpha 8045 en als casefans, deze worden standaard geleverd mijn een potmetertje zodat je het aantal rondjes p m zelf kan regelen, en ik heb de binnenkant van mijn kast bekleed met ondertapijt, lekker cheap en het demp de resonanties prima. succes
Link naar reactie
[quote:5d308e12a9="Antares"]Die matten werken wel, maar dempen voornamelijk de resonanties van je kast en ze zijn prijzig. Ik gebruik zelf 80mm enermax fans zowel op mijn alpha 8045 en als casefans, deze worden standaard geleverd mijn een potmetertje zodat je het aantal rondjes p m zelf kan regelen, en ik heb de binnenkant van mijn kast bekleed met ondertapijt, lekker cheap en het demp de resonanties prima. succes[/quote:5d308e12a9] Kijk dat is nu een leuke tip :roll: , waarmee heb je het gelijmd? Want ik wil mijn nieuwe Chieftec kast niet meteen ruïneren. :-? Heb je enig idee hoeveel je voor een big tower nodig hebt.[/i]
Link naar reactie
heb het zelf gedaan met van die lijm die in een spuitbus zit, lekker gemakkelijk wel ff gebruikzaamwijzing lezen er zijn nl 2 manieren van lijmen bij de eerste kun je het gemakkelijk weer verwijderen bij de tweede zeer moeilijk. kun je zelf ff nameten maar ik schat dat 1,5 vierkante meter voldoende is, zou ff bij een plaatselijke tapijtboer vragen of die wat afvalstukken heeft , kan niet veel kosten. heb zelf 5 gulden betaald voor 3 vierkante meter ps:je moet rubberachtige soort ondertapijt hebben
Link naar reactie
Ik gebruik een rol ondertapijt voor laminaatvloeren, met zilverfolie aan een kant en een soort piepschuim aan de andere kant. Het is lekker dun (2mm) en plakt met een rol dubbelzijdig plakband makkelijk aan de zijkant van de kast. Aluminium aan de buitenkant! Kost een paar gulden, sorry euro. Ik merkte dat ik aan de zijkant nauwelijks ruimte had, dikker materiaal paste gewoon niet. Geluid is iets minder, temperatuur nauwelijks hoger. (Laatst m'n casefans op 7v gezet en dat scheelde wel heel veel. Alleen werd de processor weer veel te heet dus nu wil ik de casefans via een potmetertje van buitenaf in snelheid regelbaar maken.)
Link naar reactie
[quote:3cea8d262c="its-me"]Ik gebruik een rol ondertapijt voor laminaatvloeren, met zilverfolie aan een kant en een soort piepschuim aan de andere kant. Het is lekker dun (2mm) en plakt met een rol dubbelzijdig plakband makkelijk aan de zijkant van de kast. Aluminium aan de buitenkant! Kost een paar gulden, sorry euro. Ik merkte dat ik aan de zijkant nauwelijks ruimte had, dikker materiaal paste gewoon niet. Geluid is iets minder, temperatuur nauwelijks hoger. [/quote:3cea8d262c] Wat voor kast heb je? [quote:3cea8d262c="its-me"] (Laatst m'n casefans op 7v gezet en dat scheelde wel heel veel. Alleen werd de processor weer veel te heet dus nu wil ik de casefans via een potmetertje van buitenaf in snelheid regelbaar maken.)[/quote:3cea8d262c] Ach die van mij (Papst) maken niet heel veel geluid voornamelijk de HD.
Link naar reactie
Clone-kast. Geen idee welk merk, ziet er wel gaaf uit. Maar......... :evil: helaas dit weekend bij het vervangen van de koeler is er iets niet helemaal goed gegaan. Ik denk dat het mb stuk is, dat wordt dus iets nieuws. Snel even de modem overgezet op de computer van de kids, ben wel bereikbaar maar wat is dit ding traag. Snap niet dat zij dit leuk vinden. :P
Link naar reactie
[quote:1a249da25a="its-me"]Clone-kast. Geen idee welk merk, ziet er wel gaaf uit. Maar......... :evil: helaas dit weekend bij het vervangen van de koeler is er iets niet helemaal goed gegaan. Ik denk dat het mb stuk is, dat wordt dus iets nieuws. Snel even de modem overgezet op de computer van de kids, ben wel bereikbaar maar wat is dit ding traag. Snap niet dat zij dit leuk vinden. :P[/quote:1a249da25a] Heb je je amd core besschadigfd met de heatsink , komt vrij veel voor. Groot voordeel van de P4 mooi groot vlak niks te maken met scheef opgezette en gecrushte cores. Waarom denk je dat mobo is??
Link naar reactie
[quote:2909bbbda5="its-me"]. Snel even de modem overgezet op de computer van de kids, ben wel bereikbaar maar wat is dit ding traag. Snap niet dat zij dit leuk vinden. :P[/quote:2909bbbda5] ik ben ook al aan he klungelen op de pc van de kids (hoewel P3-866 is ook niet echt klungelen) Morgen misschien de P4 2,26 GHZ 533 fsb in huis dan kan ik vliegen over het internet , racen als een gek enz enz.
Link naar reactie
Nou, dit is het probleem. Atlon 900 werd normaal nogal heet: 66 idle/74 stressed. Twee casefans gemonteerd hielp: 62/70. Maar nog steeds veel te hoog, dus een Vulcano 7+ gekocht. Oude koeler verwijdert (spire) en daarbij met de schroevendraaier een klein krasje gemaakt op het mb, naast de koeler. DOp de processor zat niet een klein druppeltje koelpasta maar ongeveer een hele tube (werkt als een dekentje). De meeste pasta verwijdert en de nieuwe koeler gemonteerd en toen gewoon opgestart. Jammer dus, in het bios geen temp. uitlezing van de proc. Opstarten tot w98 en toen de melding dat een VixD bestand niet gevonden kan worden, en systeem sluit af. Opnieuw opstarten, etc. Mooi niks. Iedere keer een andere foutmelding, meestal blijft hij hangen bij "verifying dmi pool data", soms doet de "hard override/reset" het niet, bij het opstarten geven de led's aan dat er een geheugen probleem is (afwisselend de reepjes geheugen verwijdert, helpt niet) etc etc etc etc. Is de processor overleden, voeding kapot of heeft het mb toch een behoorlijke tik gehad? Mb heeft een history van sluiting, rommelen aan de muisstekker levert een automatische reset op!! Vorige week toevallig ook kortsluiting in huis gehad met getripte aardlekschakelaar, precies met de computer aan natuurlijk. Heb het systeem vandaag naar Microfix in Leiden gebracht. Hoop deze week antwoord te krijgen. Hou jullie op de hoogte, Moraal: doe voorzichtig!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...