Ga naar inhoud

AC97 of extra geluidskaart?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb eigenlijk er geen problemen met het onboard geluid:lol: Op mijn asus a7v333 hij ondersteund dit: CMI8738 PCI-Based C3DX Audio Chip provides many advanced functions, such as: HRTF-based CRL® 3D extension positional audio; API compatible with Microsoft® DirectSound® 3D and Aureal® A3D API. Supports rear side speakers; C3DX positional audio in 4 CH speakers mode. (5.1 CH, DVD AC-3® home theater available). EAXTM (Environment Audio eXtention) Effect. KARAOKE ascending/descending keys, Echo. Supports Center/Subwoofer side speakers. (for 6 channels chip only) En verder is dit een prima plankje op de prijs na groeten jurgen
Link naar reactie
AC97 geluid is prima voor een MP3'tje of voor standaard geludien van windows en af en toe een spel. Ik zelf moet er niet aan denken dat ik iets anders in me PC zou hebben dan me Sounblaster Audigy. Iemand die vollop van ze games wil genieten en van 5.1 geluid voor ze DVD raad ik aan om een Sounblaster Live of een Sounblaster Audigy te kopen. Maar zoals ik al zeg. het AC97 geluid is niet slecht. alleen niet te vergelijken met een SB live of Audigy.
Link naar reactie
die Cmedia chip zit ook op me Soyo dragon plus. klinkt best aardig maar de CPU useage bij gebruik van EAX is heel erg hoot. bij me Audigy is dat onzettend laag. ook vind ik me Audigy helderder geluid geven. en dan heb ik het nog niet eens gehad over EAX 2.0 en EAX Advanced HD Maar die Cmedia chip is duidelijk een vooruitgang op de AC97
Link naar reactie
De audigi heeft een sterkere, snellere, betere schipset, meer soundfontbanken en mogelijkheid meer apparaten tegelijk te laten spelen of beluisteren. Tevens is hij wat duurder, zoals je al zei, en voor spellen met 4.1 of 5.1 is die SBLive meer dan zat, tenzij je A3D wilt gebruiken, dan moet je een peperdure kaart nemen....
Link naar reactie
Mijn AC 97 chip (die ik nu niet meer gebruik omdat ik een soundblaster live 5.1 heb gekocht) kon nog niet eens het windows opstart melodietje laten horen, want dat kraakte en deed raar aan alle kanten, nou je moest al helemaal niet een liedje af gaan spelen want dat was echt niet om aan te horen, dus ik vind het rot dingen die chips
Link naar reactie
[quote:a920b032a5="anthony2u"]Jij ook al? :o Ik zie dat je een MSI mobo heb... Ik heb ook een MSI mobo met dat probleem! (heb dus inmiddels ook een SB live 5.1). Volgens mij is dat weer een leuk geintje van MSI oid...[/quote:a920b032a5] Ja het zal dan wel aan MSI liggen, want zo te zien klagen andere mensen niet over die AC 97 chip
Link naar reactie
[quote:7cadb610b1="Marcel de Reus"]Ik neem denk ik gewoon een SB 5.1 kaartje, want het geld groeit me niet op de rug :( Wil ook nog een netwerk bouwen met een router enz. enz. :)[/quote:7cadb610b1] zo'n vette game pc bouwen en dan beknibbelen op een geluids kaart? zou ik niet doen koop een Sounblaster Audigy OEM. die zijn niet zo duur meer. Ik heb een SOunblaster Live gehad en ik hoor een duidelijk verschil tussen de 2. ook is de Audigy veel beter voor games. de ondersteuning van EAX Advanced HD (EAX3.0) wat SOF2, UT2003, GTA3, o.a. ondersteund wat ontzettend goed klinkt. (moet je horen!!!) de SB Live heeft EAX 2.0 de Audigy heeft ook een veel lagere CPU usage waardoor je dus je games niet onodig vertraagd als je EAX geluid wil gebruiken., Die pc van jou verdiend een Audigy!.
Link naar reactie
[quote:4d93a1760d="Red Dragon"][quote:4d93a1760d="Marcel de Reus"]Ik neem denk ik gewoon een SB 5.1 kaartje, want het geld groeit me niet op de rug :( Wil ook nog een netwerk bouwen met een router enz. enz. :)[/quote:4d93a1760d] zo'n vette game pc bouwen en dan beknibbelen op een geluids kaart? zou ik niet doen koop een Sounblaster Audigy OEM. die zijn niet zo duur meer. Ik heb een SOunblaster Live gehad en ik hoor een duidelijk verschil tussen de 2. ook is de Audigy veel beter voor games. de ondersteuning van EAX Advanced HD (EAX3.0) wat SOF2, UT2003, GTA3, o.a. ondersteund wat ontzettend goed klinkt. (moet je horen!!!) de SB Live heeft EAX 2.0 de Audigy heeft ook een veel lagere CPU usage waardoor je dus je games niet onodig vertraagd als je EAX geluid wil gebruiken., Die pc van jou verdiend een Audigy!.[/quote:4d93a1760d] Ja das wel weer waar, maar ik wil eerst eehn router en dan komen de geluidskaart en het cordless desktop pas. (geld is dus nu echt op :( )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...