Ga naar inhoud

Slot1 Processors


Aanbevolen berichten

Pas wel op met de aanschaf van een slotket! Ik als leek dacht ook even een Celly 900 op mijn Asus p2b te prikken te vervanging van mijn Pentium II 266. Dus snel een Celly aangeschaft, slotket hadden ze even niet, dus die heb ik ergens anders aangeschaft. Vol verwachting klopte mijn hart. Schoof de boel in elkaar, computer aan en... geen teken van leven. Ik had een PPGA slotket en de Celly was FCPGA, ik moest een FCPGA slotket hebben (vraag me niet wat het is, maar dat scheen te moeten :) ) Ik een FCPGA slotket aangeschaft. Wederom met kloppende hart van verwachting zette ik de computer aan..... niks :( Weer zoeken op internet, ik moest een FCPGA slotket hebben waarvan ik het voltage aan kon passen, want met automatische voltage keuze zou ie het verkeerde voltage kiezen. Dus op zoek naar een fcpga slotket met voltage keuze, en.... nergens aan te komen. Weken heb ik gezocht en alles afgebeld, niks. Tot... ik een tip kreeg, in Scheveningen was een winkeltje die er nog een had. Gelijk gebeld, en ja, er was er nog 1 op voorraad. Vasthouden! ik kom er morgen aan! Na de hele reis van Almere naar Scheveningen te hebben gemaakt: "Eh, meneer, ik had hem verkocht in de veronderstelling dat ik hem via de groothandel nog kon krijgen, maar die hebben 'm niet meer, maar ik heb er hier eentje die gegarandeerd ook werkt!" Ik geloofde er al niet meer in, thuis toch even geprobeert, en inderdaad, PC geen teken van leven. Nog een artikeltje gevonden op toms hardware guide hoe je soldeermatig een Asus slotket kon "versolderen" maar ook dat wilde niet lukken. En nu ligt er hier in de kast: 1 Celly 900, 4 slotkets, en 1 bestel formulier voor een gloednieuw systeem. De moraal van dit verhaal: een slotket is niet gevaarlijk voor je systeem, maar wel voor je gezondheid :)
Link naar reactie
hehe dank je :D En binnen twee weken heb ik een Athlon XP-1800+ op een Soltek 75DRV-5 moederbord in huis, da's toch weer net effe vlotter dan een Celly 900 :) Ik heb de boel nog niet in huis of ik zit alweer te bedenken hoe ik aan een bay kom met een CPU thermometer en 1 USB poort er in. Het bloed gaat toch waar het niet gaan kan he :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...