Ga naar inhoud

advies cooler


Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c7f738fdc8]When installing the standoff washer, it could possibly touch the surface mount resistors close to the motherboard hole. [b:c7f738fdc8]A possible solution would be cutting a part of washer using a set of nippers or cutting pliers to provide clearance. [/b:c7f738fdc8]Due to these issues, we consider the use of the PAL8045 on this board a "Use at your own risk application." Please see Photo for reference. (photo:GA-7VTXH)[/quote:c7f738fdc8] Oke, het staat er, met plaatje: [img:c7f738fdc8]http://www.micforg.co.jp/images/7VTXH_interference.jpg[/img:c7f738fdc8] Maar wat bedoelen ze nou ahem eh 'precies' met "A possible solution would be cutting a part of washer using a set of nippers or cutting pliers to provide clearance." ?? :( Of is het wijs om nu 'nog even' voor een ander koeler te kiezen voor ik alles aanschaf?
Link naar reactie
[quote:843c91b15c="S0epkip"][quote:843c91b15c]When installing the standoff washer, it could possibly touch the surface mount resistors close to the motherboard hole. [b:843c91b15c]A possible solution would be cutting a part of washer using a set of nippers or cutting pliers to provide clearance. [/b:843c91b15c]Due to these issues, we consider the use of the PAL8045 on this board a "Use at your own risk application." Please see Photo for reference. (photo:GA-7VTXH)[/quote:843c91b15c] Oke, het staat er, met plaatje: [img:843c91b15c]http://www.micforg.co.jp/images/7VTXH_interference.jpg[/img:843c91b15c] Maar wat bedoelen ze nou ahem eh 'precies' met "A possible solution would be cutting a part of washer using a set of nippers or cutting pliers to provide clearance." ?? :( Of is het wijs om nu 'nog even' voor een ander koeler te kiezen voor ik alles aanschaf?[/quote:843c91b15c] Gewoon een randje afhalen van dat witte ding dat linker kunststof ringetje is rond , de rechter (zonder afstandshouder nog) is aan linker en rechterkant ingekort om de componenten op het mobo niet te beschadigen.
Link naar reactie
[quote:59db335507="Ghorghor"]Ik had eigenlijk gehoopt dat crazy J ons nader kon inlichten hij heeft namelijk dat ding al op zijn mobo gemonteerd.[/quote:59db335507] Yup, ik heb t 'm ook gevraagd. Het kwam er op neer dat het GA mobo "grote gaten" heeft, maar als je dus die plastic ringetjes in die "te grote" gaten doet, past 'ie prima! :D En dus dit: [quote:59db335507="boss63"]Gewoon een randje afhalen van dat witte ding dat linker kunststof ringetje is rond , de rechter (zonder afstandshouder nog) is aan linker en rechterkant ingekort om de componenten op het mobo niet te beschadigen.[/quote:59db335507] Je moet dus (waar er componenten in de weg zitten rondom de gaten) een stukje/ randje van dat plastic ringetje afhalen, zodat je je mobo niet sloopt.. :) Gaat wel lukken! :D
Link naar reactie
[quote:dce1a654d5="S0epkip"][quote:dce1a654d5="Ghorghor"]Ik had eigenlijk gehoopt dat crazy J ons nader kon inlichten hij heeft namelijk dat ding al op zijn mobo gemonteerd.[/quote:dce1a654d5] Yup, ik heb t 'm ook gevraagd. Het kwam er op neer dat het GA mobo "grote gaten" heeft, maar als je dus die plastic ringetjes in die "te grote" gaten doet, past 'ie prima! :D En dus dit: [quote:dce1a654d5="boss63"]Gewoon een randje afhalen van dat witte ding dat linker kunststof ringetje is rond , de rechter (zonder afstandshouder nog) is aan linker en rechterkant ingekort om de componenten op het mobo niet te beschadigen.[/quote:dce1a654d5] Je moet dus (waar er componenten in de weg zitten rondom de gaten) een stukje/ randje van dat plastic ringetje afhalen, zodat je je mobo niet sloopt.. :) Gaat wel lukken! :D[/quote:dce1a654d5] Dat denk ik ook (alleen weet ik ff niet waar die plastic ringetjes vandan komen zullen wel bij die alpha cooler zitten) nu nog ff bestellen en gaan met die banaan :D
Link naar reactie
[quote:a9ed90f4d2="Ghorghor"]Aalleen weet ik ff niet waar die plastic ringetjes vandan komen zullen wel bij die alpha cooler zitten.[/quote:a9ed90f4d2] Ja, die zitten erbij, net zoals een handleiding en koelpasta .. Heeft BA ook al eens geschreven (dacht ik) :) [quote:a9ed90f4d2="Ghorghor"]Nu nog ff bestellen en gaan met die banaan! :D[/quote:a9ed90f4d2] Inderdaad! Even naar de PCDump ;) en erop bouwen dat ding :D
Link naar reactie
[quote:cef175cc32="Ghorghor"][quote:cef175cc32="S0epkip"] Inderdaad! Even naar de PCDump ;) en erop bouwen dat ding :D[/quote:cef175cc32] Geez die is pas over twee weken ik denk niet dat ik zolang kan wachten :D Zal wel ff gaan rondneuzen bij tweakers ofzo :D[/quote:cef175cc32] www.perfect-systems.nl heeft veel keuze in fans met de 8045 bv Papst 8412 NGL (of N/2GL) of een iets krachtiger 8412 NGML
Link naar reactie
ik heb mijn cooler bij alternate gekocht, en er zit geen pasta in de verpakking van de ALPHA :-? heb hier paar plaatjes van mijn mobo voor jullie gemaakt [img:0509516f7a]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/boven.jpg[/img:0509516f7a] [img:0509516f7a]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/onder.jpg[/img:0509516f7a] [img:0509516f7a]http://people.zeelandnet.nl/jaccobl/heatsink.jpg[/img:0509516f7a] zoals je op onderste plaatje zit moet je dat bruine "condensatortje"?? klein beetje naar beneden buigen. uitsnijden van ringetjes, niet gedaan, is van plastic dus heb niets beschadigd. Nogmaals die ringetjes zitten alemaal in de verpakking van de ALPHA ! zo hoop dat nu iedereen tevreden is :D grtz
Link naar reactie
[quote:e36e5b309f="boss63"] www.perfect-systems.nl heeft veel keuze in fans met de 8045 bv Papst 8412 NGL (of N/2GL) of een iets krachtiger 8412 NGML[/quote:e36e5b309f] Of je neemt de straaljager :P dwz 8045 met de delta fan. Ik heb toch 95% van de tijd een koptelefoon op als ik aan het computeren ben dus die herrie hoor ik toch niet. :D
Link naar reactie
[quote:c100dbefd0="S0epkip"]DAT is nou duidelijk :D Tnx a lot Crazy J :) Maar ehhh... GEEEEN koelpasta in de verpakking van de Alpha?? :o TSSSSSS! :-? Nou ja, dan koop ik maar meteen Artic Silver ofzo, dat scheelt weer een graadje of één, mwhaha :D[/quote:c100dbefd0] Artic silver hebbe ik nat ook meteen erbij gekocht, moet wel zegge dat ik ook verbaasd was dat er geen pasta in de verpakking zat. We hebben t toch niet over een goedkoop heatsinkje :( profiel verteld Adam beetje ver weg van Zeeland anders had ik nog wel wat artic silver voor je. koop je zo'n spuitje kan je tig heatsinks mee insmeren :roll: Enne goedkoop was dat spul ook niet :-? moest toch alles eruit slopen ivm mijn eerste casemod poging, dus vandaar die mooie plaatjes. leve de digicamera's :lol: mmh wat denk je mag/kan je hier je casemodfoto's plaatsen of is dat alleen voor het vroegere OFF-topic ?
Link naar reactie
[quote:eed9883b1c="crazy J"] mmh wat denk je mag/kan je hier je casemodfoto's plaatsen of is dat alleen voor het vroegere OFF-topic ?[/quote:eed9883b1c] Je zou het kunnen plaatsen onder [b:eed9883b1c]Anders (hardware)[/b:eed9883b1c] zou ik zo denken een behuizing is technisch gezien hardware van een andere soort. Ik zou zeggen gewoon proberen dus :D
Link naar reactie
[quote:57645cd2ed="crazy J"] Artic silver hebbe ik nat ook meteen erbij gekocht, moet wel zegge dat ik ook verbaasd was dat er geen pasta in de verpakking zat. We hebben t toch niet over een goedkoop heatsinkje :( [/quote:57645cd2ed] Ik heb alles bij perfect saystems gekocht en kreeg gratis koelpasta erbij :P
Link naar reactie
Idd in principe zit er nooit pasta bij een heatsink zelf, maar die levert de winkel vaak gratis mee als je zo'n koelblokkie koopt. Ik kreeg bij de OC-shop ook een tubetje Artic Silver Aluminium (vervangen door AS 3 BTW) bij mijn Sfiwftech en zo'n fingerguard al gebruik ik die zoii toch niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...