Ga naar inhoud

? DDR Registered DIMM geeft 597 MB/s ?


Aanbevolen berichten

Ik heb net de recente 'Sticky' FAQ van BA gelezen en ik vraag me nu af of het volgende wel in orde is: Ik draai Memtest-86 v3.0 op een Abit KG7-Raid /Athlon XP 1700+ (1466) met 1 512 Mb DDR registered DIMM (266 Mhz).... gemeten doorvoersnelheden: L1 cache 9 Gb/s L2 cache ~3 Gb/s Memory 597 MB/s :oops: :roll:
Link naar reactie
ik ben al wezen kijken op Paul's Unofficial ABIT KG7-RAID and KR7-RAID FAQ [url]http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/memory.htm#What should my Sandra Memory Benchmarks be like? [/url] maar dan krijg ik een tabel waarden die ik niet goed kan vergelijken (zowel onderling, als met de memtest 86 uitslag) :roll: [quote:718762a1db]* Results marked with an asterix were obtained using SiSoft Sandra 2002 or later that uses a new memory test giving much higher bandwidth scores than the older test. The two tests cannot be directly compared. [/quote:718762a1db]
Link naar reactie
mmmm, SiSoft Sandra 2002 kan ik aanbevelen! Dit programma kan je hele pc doorlichten! :o ... aan de ene kant ben ik blij dat ik geen langzaam geheugen in m'n nieuwe PC heb zitten: mijn KG7 (XP1700+) haalt 1850/1743 in de bandbreedte benchmark een AMD 760 (XP1800) PC2100R CL2 ECC DDR 1838/1694 een VIA KT266A (XP1800) PC2100U CL2 DDR 1925/1767 (kon ik zo vergelijken binnen het benchmark window ) :) ... aan de andere kant ben ik niet blij. bij () had ik gevraagd om een registered DIMM en nu zit er volgens Sandra een ongebufferde in!! Sandra tipt namelijk dat grote modules eigenlijk registered (ECC) zouden moeten zijn. Was ik het wel mee eens, want als ik ooit meer dan twee DIMM sloten wil gebruiken, moeten het registered DIMMs zijn (op de KG7-Raid). zucht. Kan ik terug naar de winkel om te vragen hoe het nou zit met die 209 euro ! :x
Link naar reactie
.. sorry voor het Anglicisme :) . Ik heb everything but Disabled uitgeprobeerd. Nu staat ie op Correct and Scrub. SiSoft Sandra zegt 512 MB 16x32x8 DDR-SDRAM PC2100U-2533-750 (CL2.5 upto 133 Mhz) (CL2 upto 100 Mhz). Mag wel een hele goede unbuffered module zijn, ik heb de CAS op 2 en de Timing setting op Ultra. Als dat geen aggressieve timing zonder overklokken is... :wink:
Link naar reactie
nou bedankt voorzover, ik ga eens kijken wat voor reactie ik in de winkel krijg. ... m'n mobo is net 25% goedkoper geworden (nu 109 euro), Athlons worden goedkoper. Ach voor alles is er een juist moment. 8) Dus een RAID mobo dat bijna zo snel is als een VIA KT266A? Het kan!
Link naar reactie
mmmh DIMM wezen ruilen. zonder problemen kunnen ruilen, kreeg zelfs een beetje terug. Nu heb ik een Infineon (Siemens) die CL2 moet kunnen halen. Mooi niet dus. XP wilde niet meer starten... Pas toen ik CL2.5 gekozen had en de DRAM timings op 'Normal' (zeg maar 'Slow') gezet had werd ik verast met een windows opstart scherm en een desktop. huh? :o SiSoft Sandra zegt dat ik nu een Siemens HYS72D64000GR-7 072585CE 512MB 18x(64Mx4) ECC DDR PC2100R-233-750 (CL2 upto 133 Mhz) (CL2.5 upto 143 Mhz) .. heb. De vorige DIMM was dubbelzijdig, deze is enkelzijdig. Ik heb mijn pc alleen draaiend gekregen met bovenstaande setting. Betekend dat de module een maandag-morgen-explempaar is (off-spec) of istie gewoon stuk? Nou heb ik zelf in een telefooncentrale fabriek van die van die gloeilampen mogen werken... Iedere 50 meter een waarschuwingsbordjes over ESD (ElectroStatic Discharge) gevaar. Die DIMM kwam zo zonder zakje uit het magazijn! wat nu? :roll:
Link naar reactie
nou ik zal nog even rondkijken op het web. Ik had geloof gezien dat Infineon nog wel op de lijst met aanbevolen geheugenleveranciers stond. Ik moet toch nog een keer terug, de koeling van mijn Chieftec kast kan wel wat beter. De uitlaat van de voeding is +- 42 graden C, gemeten met een alcohol thermometer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...