Ga naar inhoud

Koeling advies gevraagd


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rondneuzen voor een nieuw systeem. Voorlopig wordt het zoiets: Moederbord: ASUS A7V266-EX Processor: AMD Athlon 2000+ Geheugen: 256 DDR (1 chip van 256) Videokaart: Asus V8170T Geforce4 MX440 64Mb +tv Nu is mijn vraag moet ik bij dit systeem extra koeling doen of zit er standaard al een koeler op het moederbord en is dat voldoende?
Link naar reactie
Maar als bij de specificaties kijk op de website van Asus zie daar wel een fan opzitten. [url=http://www.asus.com.tw/mb/comimages/a7v266-e.jpg]Klik hier[/url] voor het plaatje. Ook als ik bij de specificaties kijk zie ik daar staan: Onboard I/O Interface: CPU/Power Supply/Chassis Fan. Of is dit wat anders? Voor specificaties: [url=http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v266-e/specification.htm]klik hier[/url]
Link naar reactie
ligt er aan.... als jij(zoals je schrijft)een systeem wil aanschaffen(ik vind een systeem i.i.g een comlete kast of meer) dan zit íe er wel op...(in dus) 8) en anders (losse componenten dus) dan kan je inderdaad voor een "boxed" proc. kiezen(met standaard koeler) of zelf een beter model kiezen..... :roll:
Link naar reactie
[quote:cfd63ed55b="George W. Bush"]Maar als bij de specificaties kijk op de website van Asus zie daar wel een fan opzitten. [url=http://www.asus.com.tw/mb/comimages/a7v266-e.jpg]Klik hier[/url] voor het plaatje. Ook als ik bij de specificaties kijk zie ik daar staan: Onboard I/O Interface: CPU/Power Supply/Chassis Fan. Of is dit wat anders? Voor specificaties: [url=http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v266-e/specification.htm]klik hier[/url][/quote:cfd63ed55b] Daar zit idd een fan op ja. Zal wel voor de mobo chipset zijn... Maar je mag er vanuit gaan dat fabrikanten er een koeler voor het mobo zelf bijvoegen als dat nodig is. Die opmerking bij de specificaties zegt puur voor welke fans er een aansluiting is gemaakt (ook ivm toerentalmeting): dus voor de processor, de voeding, en een ventilator in de kast. Als jij ergens een compleet systeem koopt zitten alle benodigde fans er al in, anders moet je er in ieder geval voor de processor een fan bijkopen. Evt kun je ook nog een fan in de kast plaatsen maar dat is vooral bij overclocken nuttig...
Link naar reactie
Bij www.hardware.info is nu een kt333 test. Daar komt de Asus en de Gigabyte als winnaar uit de test. Ik weet niet of de asus gewonnen heeft door de benchmark resultaten, maar als dat zo is, onthou dat Asus altijd een beetje vals speelt door de fsb net ff hoger te zetten dan standaard. Ik zou voor de Gigabyte gaan
Link naar reactie
[quote:ef60391b5b="BA"]Idd, Gigabyte of Epox. Epox was de grote winnaar qua snelheid geloof ik.[/quote:ef60391b5b] [off topic]Klopt al lagen de snelheden van de eerste 3 dicht bij elkaar. Morgen krijg ik die giga plank ook lekker snel maar met 6 usb poorten waarvan 4 usb 2.0 maar aangezien het backwards compatible is past je oude usb troep er ook nog op :D.[off topic] [nogmaals off topic]toch zal ik ff kijken naar een mobo met 266a of kt333 in dezelfde prijsklasse mits die er zijn ander zou ik van amd xp2000 naar de xp1900 gaan qua snelheid niet veel verschil qua prijs wel. nog een vraagje wat wil je met die gf4 mx gaan doen ?? serieus gamen met dat ding kan je wel vergeten.[/off topic] en over die koelers kijk naar mijn eerste post in dit draadje even goed rondneuzen en lezen dan moet het lukken.
Link naar reactie
Met die videokaart wil ik niet specifiek gamen. Ik wil vooral een mooie weergave van mijn desktop en de inter site's. Maar er moet zo nu en dan ook een game op kunnen worden gespeeld. Zoals bijvoorbeeld de Sims of Fifa (2002). Ik ga er niet de meest grafische gevechtsgames op spelen of zo. Wat is het precieze verschil tussen de XP 1900 en de XP2000. Als dat verschil daadwerkelijk zo klein is dan kan ik idd beter de 1900 nemen.
Link naar reactie
Een 1900+ is prima in jouw systeem en die GF4 MX is ook ruim genoeg voor de games die jij noemt :) Als je een boxed proccesor koopt zit daar een heatsink + fan bij en die zijn voor normaal gebruik prima. AMD advizeert wel om er een casefan bij te hangen maar die zijn niet zo gek duur. Die Asus is gewoon goed en stabiel maar over het algemeen nogal duur. Kijk es voor een Epox of voor een Gigabyte die zijn beter en goedkoper. Als die bij jouw beoogde winkel niet te krijgen zijn gewoon dat Asus bord nemen. Wil je BTW perse RAID? Want anders kun je voor iets meer ook een Asus A7V333 kopen zonder RAID of een Epox 8K3A (dan ben je zelfs nog een stuk goedkoper uit).
Link naar reactie
Als ik de Leadtek Geforce4 MX440 64Mb +tvout als videokaart neem moet ik dacht ik wel een AGP Pro slot hebben. Dan komt di moeder zeker het meest in aanmerking: Gigabyte GA-7DXR+ AMD761 Socket A . Maar die is duurder dan de Asus die ik eerder noemde. De andere hebben een normaal AGP-slot. Dus dan kan ik toch beter de Asus nemen, of zie ik dat verkeerd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...