Ga naar inhoud

goede, stille koeling voor amd xp 1800


Aanbevolen berichten

Ik heb een asus a7v266-ex moederbord, een amd athlon xp 1800 processor en een titan ttc-d5t cooler. Ik heb na stabiliteits problemen met de temp (59-67 graden) er twee casefans bij geplaatst. Dit resulteerde in een iets lagere temp (55-62 graden). Het resulteerde echter wel in nog meer herrie :-( Ik wil toch nog een iets lagere temp en zeker wat minder herrie. Het temp probleem zit waarschijnlijk in de titan cooler die niet echt z'n best doet. Ik heb al gezocht naar betere coolers en kwam onder andere op: - Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) - Zalman CNPS6000CU Zijn dit goede en stille coolers? Of weet iemand nog iets beters?
Link naar reactie
Ha, niet verwacht en toch nog gekregen. Ik had een mailtje naar Alpha gestuurd om te vragen of de heatsink om mijn moederbord past en.... hij past. Bij de a7v266-ex hebben ze een capaciteit verplaatst waardoor er nu de benodigde ruimte is (bij a7v266-e was dit niet het geval). Maar ik zie in de reviews (via www.heatsinkdatabase.com) vaak alleen de pal8045 met delta fan getest. Aangezien die een hoop herrie produceren wil ik er zeker een papst fan op (8412NGM of NG). Weet iemand hoe goed dit koelt in vergelijking met een delta fan?? De Zalman valt waarschijnlijk af. Hij is 111 mm breed en mijn geheugenbank staat angstig dicht bij mijn processor. Ik denk niet dat ie er tussen past. Iets anders: ik zie ook zeer goede reviews van de Volcano 7+. In de hoogste stand schijnt het een straaljager te zijn, maar in de reviews presteert ie ook zeer goed in de middelste stand (4800rpm: 35 dB) of de laagste (3000rpm: 26 dB). Hoe zou een volcano 7+ (middelste of laagste stand) het in vergelijking met de pal8045 met papst fan doen?? Kan iemand hier iets over zeggen?? Of weet iemand een review met deze vergelijking????
Link naar reactie
Oke, ik heb het al. Enermax 80 mm fan: low - 1000 rpm - 21 db - 25 cfm mid - 2000 rpm - 27 db - 32 cfm high - 3000 rpm - 33 db - 40 cfm In vergelijking met goed verkrijgbare papst fans: Papst 8412NGML - 26.5 CFM - 19 dB - 2050rpm Papst 8412NGM - 34.1 CFM - 26 dB - 2600rpm Papst 8412NG - 40.6 CFM - 32 dB - 3100rpm De CFM's en de dB's ontlopen elkaar weinig. Alleen het toerental verschilt. Bedankt voor de tip, Antares.
Link naar reactie
ik heb onlangs 2 enermax 120mm en 3 80mm fans [b:c437204d5e](UC-8FAB en UC-12FAB) [/b:c437204d5e]gehaald bij online shop SU-Service [url=http://www.startup-it-service.nl/shop/index.php]link[/url] daar zijn ze in de aanbieding voor dacht rond de € 13,- en ze doen hun werk goed tot nu toe,en ik laat ze werken hoor :) :lol: [img:c437204d5e]http://www.startup-it-service.nl/images/enermaxlossefan.gif[/img:c437204d5e] er zatten zelf golden-fangaurds bij.lekkur...
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. De Volcan 7+ en de Zalman vallen af. De eerste vanwege de herrie en de tweede vanwege de grote waarschijnlijkheid dat ie niet past. Ik ga waarschijnlijk voor de Alpha pal8045 met enermax koeler. Ik laat nog wel even weten of het lukt en wat de resultaten zijn. Waarschijnlijk wordt het wel volgende week (weinig tot geen tijd).....:-(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...