Ga naar inhoud

Wachtwoord uit de Bios halen.


Aanbevolen berichten

ik zou niet weten of het met een programma kan (dat is vast afhankelijk van de BIOS die in die PC zit) Je kunt ook de PC open maken en op zoek gaan de naar de 'CLEAR CMOS' jumper. Als de deze kortsluit met een jumperstekker is het wachtwoord geheid weg. Niet te lang er op laten zitten, anders loopt de CMOS batterij leeg. In de handleiding van het moederbord van de PC kun je meestal vinden waar je moet zijn op de printplaat. Voordat je dit doet wel alle 220 stekkers eruit en uitschakelen en alle instellingen in het BIOS noteren. (!) Nadat je het CMOS gewist hebt kun je je PC weer opnieuw instellen. Dat gaat meestal door tijdens de zelftest op 'Del' te drukken. Succes!
Link naar reactie
je kunt door het even weghalen van een jumper, rebooten, en het jumpertje er weer in te zetten je bios op default settings krijgen, dus zonder password. kijk hiervoor in de manual staat het in beschreven. vaak zit ie dicht bij je proc, en soms heeft ie voor de duidelijkheid ook nog een ander kleurtje (rood)...
Link naar reactie
[quote:5e6389355e="micky.g"]je kan de clr cmos jumper gebruiken zoals boven beschreven maar voor alle bios versies (award, ami enz) zijn er ook programmatjes om achter het bios password te komen of om het te verwijderen......[/quote:5e6389355e] Zeker van die Brute Force programma's? Dan heb je 100 keer sneller die cmos clear jumper op het mobo via internet gevonden. Dat is toch veel eenvoudiger
Link naar reactie
Wat ik eens gedaan heb, toen ik bij een PC die jumper niet vinden kon, was een schroevedraaier onder de bioschip zetten, en die uit zijn socket lichten. Maar dit is niet helemaal zonder gevaar. Dat geeft het zelfde resultaat als de CMOS jumper. Je kan idd ook de stekker er uit trekken, en dan de batterij er uit halen, en dan een tijdje laten staan. Vaak zit de jumper zoals ook al gezegd links van de ronde batterij op het mobo. Ook een mogelijkheid: een nieuwere bios er in flashen :) Vaak bij wat oudere systemen onthoud hij dan zijn settings niet, en is je PW dus ook weg. Al is het mij niet helemaal duidelijk of het een bios pw is, of een opstart pw.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...