Ga naar inhoud

Overklokken?


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een Abit BE6 mobo met de laatste bios-update (TH voor insiders). Volgens de bios is de zwaarst mogelijke processor de PIII 850 MHz, maar die is voor geen geld en goede woorden nog ergens te koop. Het dichtst in de buurt komt de Celeron 1000 voor €99. Is dat een onverantwoordelijke overklok of zeggen de experts op dit forum 'niks an de hand, gewoon doen'? Nu zit er een Celeron 500 op en soms heb ik de indruk dat het wat weinig is. Verder de gewone dingen als 60 GB HD, 384 MB SDram en zo, dit alles met W98SE.
Link naar reactie
Gewoon doen. Kijk even naar de cache, je moet de 128kb cache variant hebben, de 256 kb variant is een tualatin, en die doet het niet. Zorg ervoor dat je de nieuwste bios hebt, ivm CPU ondersteuning. De MP is gelocked van die CPU, dus als je hem er in prikt, zal hij altijd op 10x100 draaien :)
Link naar reactie
Yep, ik denk wel dat ie het doet op dat mobo en je moet idd eentje met een coppermine core hebben (das die met 128kb cache). Wat voor SDram zit erin BTW? PC100 of PC133 (met die 133 kun je ook nog eens leuk OC'en). Kijk trouwens wel uit met het plaatsen van de koeler! Of laat het desnoods in de winkel doen, want er zijn veel te veel mensen die hun proc slopen door het verkeerd plaatsen ervan. Dus weet wel wat je doet kijk hier maar es: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60573
Link naar reactie
  • 1 maand later...
L.S., Allereerst ga ik er van uit dat je mobo een be6-2 is en dan kan ik je melden dat je niet de laatste update voor je bios hebt, ik heb de 70 er nu recent opgezet. Deze laat P3 tot 1G/100fsb toe, alleen is mij verzekerd dat deze alleen is geleverd aan systeembouwers. Er is schijnbaar een mogelijk om, hoewel Abit dit bij de update-tekst uitsluit, toch de celeron Tualatin te plaatsen, maar dan wel met een insteekkaart. Kijk eens op www.powerleap.nl . Ze geven aan dat voor alle versies van de BE6-2 deze (met 1,2G) is toegepast met goedgevolg. Er is in amerika ook al een 1,4G versie beschikbaar, maar nog niet getest (in de praktijk door kopers) op BE6-2 mobo's.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...