Ga naar inhoud

Voor de verandering...een overklok vraagje


Aanbevolen berichten

Ruudpel als ik in jou schoenen stond zou ik gewoon dat asus P4T533-C plankje met een 1,8ghz Northwood en dubbel sided Samsung pc800 modules halen, deze vervorvolgens met goede koeling over klokken tot tegen de 2400mhz, ik denk dat dat wel mogelijk is.. een 2,26ghz is namelijk niet itteresant om over te klokken.
Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c9d508a8a8="Red Dragon"]Ruudpel als ik in jou schoenen stond zou ik gewoon dat asus P4T533-C plankje met een 1,8ghz Northwood en dubbel sided Samsung pc800 modules halen, deze vervorvolgens met goede koeling over klokken tot tegen de 2400mhz, ik denk dat dat wel mogelijk is.. een 2,26ghz is namelijk niet itteresant om over te klokken.[/quote:c9d508a8a8] Ik neem inderdaad sowieso de P4T533-C, zodat ik later altijd nog uit kan breiden. Ik neem inderdaad ook 2 x 256 MB Samsung RIMMs PC800, ik ga niet wachten op de 1066 en daar veel te veel geld voor betalen. Ik weet het alleen nog niet over de processor. Of een 2.0 of 2.2 Northwood 400 MHz FSB, of de 2.26 533 MHz FSB
Link naar reactie
Ik zou er een nemen met een 400mhz fsb dus een 2 of een 2,2 ghz dit omdat ik zou gaan overklokken. en daar is de 2266mhz p4 niet geschikt voor. Als je echter niet van plan bent te gaan overklokken heb je meer aan een p4 2266mhz Zorg zoals BA al aangeeft dat je Dubbel sided Samsung PC800 heb des te groter is de kans dat je 1066 waardes haalt met dat geheugen
Link naar reactie
als ik het goed begrijp is de 2.26 GHz alleen goed te overklokken als je een 533 Moederbord hebt, PC1066 geheugen (of PC800 overgeklokt), en dus de 533 processor. ik ga zo snel mogelijk werk maken om mijn pc te verkopen, en tegen die tijd vergelijk ik de prijzen...op zich ben ik geen overklokker, zeker niet zoals jullie, dus het wordt dan waarschijnlijk de 2.26
Link naar reactie
[quote:1f06939008="Red Dragon"]Ruudpel als ik in jou schoenen stond zou ik gewoon dat asus P4T533-C plankje met een 1,8ghz Northwood en dubbel sided Samsung pc800 modules halen, deze vervorvolgens met goede koeling over klokken tot tegen de 2400mhz, ik denk dat dat wel mogelijk is.. een 2,26ghz is namelijk niet itteresant om over te klokken.[/quote:1f06939008] Waarom is een 2,26 niet interessant voor oc? *D
Link naar reactie
die vraag zal ik proberen te beantwoorden als ik het goed begrepen heb, loopt die processor zijn FSB op 533 MHz. de huidige RIMM modules zijn PC800, en lopen dus op 400 MHz. Die kan je redelijk overklokken richting de 500, maar als je dan je proc overklokt boven de 533, wordt dat verschil te groot. De 2.26 is dus alleen goed te overklokken met PC1066 geheugen, maar het is nog maar afwachten of die modules net zo goed te overklokken zijn als de PC800. Ik heb in mijn systeem (op papier) toch gekozen voor de 2.26 op 533. Ik ben en blijf geen overklokker, en dan is voor de toekomst een 533 toch wel goed denk ik. De basis van mijn systeem is nu: Asus P4T533-C Intel PIV 2.26 GHz / FSB 533 2 x 256 MB Samsung RIMM PC800 Leadtek GeForce4 Ti4200 128 MB (OC'ed naar 64 MB waarden) Western Digital 80 GB met 8 MB cache En dat afgewerkt met de standaarditems..Logitech Cordless Desktop Optical, Penguin (Informatique) Full Tower, Chieftec 340 Watt voeding, Oud SoundBlastertje (ik heb de Audigy laten vervallen), Pioneer DVD, Sony CDRW, enz enz.. dat zal het wel zo'n beetje zijn commentaar/vragen/tips/enz natuurlijk altijd zeer welkom (behalve als het gaat over de keuze voor Intel i.p.v. AMD :lol: )
Link naar reactie
[quote:be18275822="ruudpel"]die vraag zal ik proberen te beantwoorden als ik het goed begrepen heb, loopt die processor zijn FSB op 533 MHz. de huidige RIMM modules zijn PC800, en lopen dus op 400 MHz. Die kan je redelijk overklokken richting de 500, maar als je dan je proc overklokt boven de 533, wordt dat verschil te groot. De 2.26 is dus alleen goed te overklokken met PC1066 geheugen, maar het is nog maar afwachten of die modules net zo goed te overklokken zijn als de PC800. Ik heb in mijn systeem (op papier) toch gekozen voor de 2.26 op 533. Ik ben en blijf geen overklokker, en dan is voor de toekomst een 533 toch wel goed denk ik. De basis van mijn systeem is nu: Asus P4T533-C Intel PIV 2.26 GHz / FSB 533 2 x 256 MB Samsung RIMM PC800 Leadtek GeForce4 Ti4200 128 MB (OC'ed naar 64 MB waarden) Western Digital 80 GB met 8 MB cache En dat afgewerkt met de standaarditems..Logitech Cordless Desktop Optical, Penguin (Informatique) Full Tower, Chieftec 340 Watt voeding, Oud SoundBlastertje (ik heb de Audigy laten vervallen), Pioneer DVD, Sony CDRW, enz enz.. dat zal het wel zo'n beetje zijn commentaar/vragen/tips/enz natuurlijk altijd zeer welkom (behalve als het gaat over de keuze voor Intel i.p.v. AMD :lol: )[/quote:be18275822] Ik ben ook bijna zover om een nieuwe P4 te bouwen. Maar ik zie op de site van Gigabyte de GA-81HXP staan.... is misschien ook een idee. Met 1060 rimm geheugen? Ik zelf ga voor de ATI Radeon 8500 van Club 3d, omdat ik denk dat de 2D van ATI beter is. *D
Link naar reactie
dat bord van Gigabyte ziet er mooi uit maar toch zit er niet zo veel verschil met de P4T533-C volgens mij hoor ze hebben allebei USB 2.0, en ook de Asus is al getest met Samsung PC1066 geheugen. De Gigabyte heeft alleen wel UDMA133 met RAID ondersteuning, en de Asus UDMA100 zonder RAID. MAar ik koop toch een UDMA100 harde schijf, en van RAID zal ik geen gebruikmaken. Ik ga nog steeds voor de Asus, behalve als iemand mij nog andere positieve verschillen kan noemen van de Gigabyte (Behalve de prijs die waarschijnlijk lager dan de Asus zal zijn)
Link naar reactie
[quote:5d35c3cbf3="ruudpel"]dat bord van Gigabyte ziet er mooi uit maar toch zit er niet zo veel verschil met de P4T533-C volgens mij hoor ze hebben allebei USB 2.0, en ook de Asus is al getest met Samsung PC1066 geheugen. De Gigabyte heeft alleen wel UDMA133 met RAID ondersteuning, en de Asus UDMA100 zonder RAID. MAar ik koop toch een UDMA100 harde schijf, en van RAID zal ik geen gebruikmaken. Ik ga nog steeds voor de Asus, behalve als iemand mij nog andere positieve verschillen kan noemen van de Gigabyte (Behalve de prijs die waarschijnlijk lager dan de Asus zal zijn)[/quote:5d35c3cbf3] Ik wilde twee hd van Maxtor 133 60gb kopen voor Raid1. Maar het is nog wachten op het 1060 gheugen, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Kingston binnen kort er mee komt......... *D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...