Ga naar inhoud

Te warm????


Aanbevolen berichten

Vraagje Mijn msi mobo met een P42.0 in een big tower, wordt gekoeld door een Alpha koeler met papst fa, daarnaast nog 1 papst casefan voorkant op intake. Ging alemaal goed maar nu loopt langzaam de temp toch case temp begon bij 21 en cpu 40 idle nu is inmiddels de casetemp 39 en cpu 62. idle. Ik heb vanavond de pc uit gedaan kast staat open, grote tafelfan erop laten blazen, staat in ruimte met airco op 21grC. Doe hem om 0:00 aan case temp 42 en cpu 65????? Hoe kan dit als ik in de kast voel dan lijkt het me daar geen 42gr nadat de pc meer dan 6 uur stilgestaan heeft Temp gemeten via mobo mbv CPUCool 7.0.14. raaktde pc echt oververhit of is dit prog fout. Zijn er nog andere temp meet proggies?
Link naar reactie
MBM5 gedownload Sensor 1 op winbond 1: 42grC laag 37 hoog 49 :o Sensor 2 op Winbond 2 127 grC??? laag -128 hoog 127 :x Sensor 3 op Winbond 3: 64gr laag 45 hoog 64 :evil: Wat betekent dit nu?? :roll: CPU echt rond 64 gr dus want dit zei CPU cool ook al. Heatsink na gekeken en opnieuwe gemonteerd zag er goed uit, coolpasta was mooi verdeeld over cpu. Wie weet een oplossing.
Link naar reactie
[quote:f5b0dcb950="Mithrandir"]waarom vergeet jij (en iedereen) dat al die proggies van hetzelfde sensortje gebruik maken :-? leg eens een gewone thermometer in de kast om je case-temp te meten. die geeft allicht een waarschijnlijker uitkomst.[/quote:f5b0dcb950] Nou dat vergeet ik niet maar wilde even checken of proggie goed was , ja dus, dan sensor fout???? Hoe warm wordt mijn cpu dan echt?? Case is nu niet erg warm en alles draait stabiel, maar iwl graag weer goede waardes meten. Hoe krijg ik dat voor elkaar, ander mobo? Staat/ligt al in het verschiet. Twijfel over Gigabyte 8IRXP of een Epox 4BEA+. Mooie features en denk goede borden, Epox lichte voorkeur, maar nog niemand gevonden die het bord verkoopt
Link naar reactie
OK, wat zeft het BIOS? Want bij mij gaf CPUcool eerst ook 78 graden aan, maar toen bleek dat ik heb mij de settings van thermistor, naar pentium compatible moest zetten en toen gaf die wel de goeie tem. Als de temp wel hetzelfde is als in het BIOS, is er denk ik een probleem met je temp sensor of heb je hem ge OC'ed ? En hoe staat je fan in og uitblazen (die op je CPU bedoel ik dan). Het eerste wat belangrijk is om te weten is de temp die het bios aangeeft. Dan weten we tenminste of het een software of een hardware prob is.
Link naar reactie
[quote:6052bd83cb="Marcel de Reus"]OK, wat zeft het BIOS? Want bij mij gaf CPUcool eerst ook 78 graden aan, maar toen bleek dat ik heb mij de settings van thermistor, naar pentium compatible moest zetten en toen gaf die wel de goeie tem. Als de temp wel hetzelfde is als in het BIOS, is er denk ik een probleem met je temp sensor of heb je hem ge OC'ed ? En hoe staat je fan in og uitblazen (die op je CPU bedoel ik dan). Het eerste wat belangrijk is om te weten is de temp die het bios aangeeft. Dan weten we tenminste of het een software of een hardware prob is.[/quote:6052bd83cb] Mjin BIOS staat helemaal noppes over temp, alles nagekeken. Ben wel met océn bezig gewest maar niet extreem hoor, 2GHz naar 2.2 alleen FSB via CPU cool verhoogt, maar als pc opnieuw opstart dan loopt hij gewoon weer 2.0. Loopt overigens op 2.2 ook prima stabiel. Fan beneden staat op in en alleen de psu fan op uit, maar kast staat gewoon open en heb een grote tafel vent opgericht gehad en kast open en maakt helemaal niets uit temp gaat 1 of 2gr omhoog,
Link naar reactie
Dus niemand hier een oplossing voor? Maar gewoon hopen dat de waarde die proggies aangeven niet de juiste is? Dan wordt het toc heen nieuw mobo, Epox ? De Epox 4GAG+ heeft een onboard graphic chip kun je dan nog gewoon je eigen viedeo kaart eraan schroeven op de agp en heeft dit een (grote) verhoging van je videoprestaties tot gevolg?
Link naar reactie
[quote:0faad87836="boss63"]Dus niemand hier een oplossing voor? Maar gewoon hopen dat de waarde die proggies aangeven niet de juiste is? Dan wordt het toc heen nieuw mobo, Epox ? De Epox 4GAG+ heeft een onboard graphic chip kun je dan nog gewoon je eigen viedeo kaart eraan schroeven op de agp en heeft dit een (grote) verhoging van je videoprestaties tot gevolg?[/quote:0faad87836] Onboard Grphic chip is zwakker dan de GeForce 4 MX 460 die je heb. deze onboard Graphic chip moet je dus uitzetten in de Bios. Je kan dan gewoon je GeForce 4 MX 460 in het AGP slot drukken. de Graphic chip die onboard zit werkt niet Cullomatief en zal dus geen extra winst opleveren. Waarop wil je een ander Moederbord? Ik denk dat je meer heb aan een aantal Case fans.
Link naar reactie
[quote:052c39032a="Red Dragon"][quote:052c39032a="boss63"]Dus niemand hier een oplossing voor? Maar gewoon hopen dat de waarde die proggies aangeven niet de juiste is? Dan wordt het toc heen nieuw mobo, Epox ? De Epox 4GAG+ heeft een onboard graphic chip kun je dan nog gewoon je eigen viedeo kaart eraan schroeven op de agp en heeft dit een (grote) verhoging van je videoprestaties tot gevolg?[/quote:052c39032a] Onboard Grphic chip is zwakker dan de GeForce 4 MX 460 die je heb. deze onboard Graphic chip moet je dus uitzetten in de Bios. Je kan dan gewoon je GeForce 4 MX 460 in het AGP slot drukken. de Graphic chip die onboard zit werkt niet Cullomatief en zal dus geen extra winst opleveren. Waarop wil je een ander Moederbord? Ik denk dat je meer heb aan een aantal Case fans.[/quote:052c39032a] Bedankt voor de uitleg, kan dus gewoon uitzetten. Da's vraag 1 Ben met koortsthermometer aan het meten de case temp met gesloten kast maar die kan niets aangeven ergo de temp is onder de 34gr. Dus de temp meter van de pc zijn niet goed, pff gelukkig. Voelde ook niet zo heet aan en mobo draaide stabiel maar werd toch wat zenuwachtig toen de cpu temp zo richting de 66/67 liep. Nieuw mobo is ivm met RAID controller, wil graag RAID 1 draaien en RAID controller is bijna net zo duur als een nieuw mobo. Dan heb ik meteen meer mogelijkheen om wat een voudig oc wrk te doen want dit huidge bord is daar niet geschikt voor. Maar ik wi lliever niet mijn cpu opblazen (dat laat ik aan BA over :wink:)voor ik een nieuw mobo heb. :)
Link naar reactie
als je een nieuw mobo wil ivm raid zou ik ook eens kijken naar een moederbord met een I850E chipset. nadeel is dat je dan je PC2700 weg kan doen en Rambus Rimm pC800 geheugen van Samsung moet kopen.. maar je kan wel lekker ocen. Epox is echter een goede keuze voor een moederbord
Link naar reactie
[quote:464f2da8ba="boss63"] Ben met koortsthermometer aan het meten de case temp met gesloten kast maar die kan niets aangeven ergo de temp is onder de 34gr. Dus de temp meter van de pc zijn niet goed, pff gelukkig. Voelde ook niet zo heet aan en mobo draaide stabiel maar werd toch wat zenuwachtig toen de cpu temp zo richting de 66/67 liep. [/quote:464f2da8ba] mmm, een electrische koortsthermometer is daar niet de meest geeigende voor... ik dacht meer aan een binnen/buiten kwik/alcohol thermometertje die tot +- 50 graden z'n werk doet... die ellendige elec-dingen gaan na ff al weer uit als ze geen hoge temp meten.
Link naar reactie
[quote:638aec5c74="BA"]Gewoon een digidoc kopen ;) BTW, je moet wel op de zelfde plaats meten als het mobo, en dan weet je nog niet of je CPU temp afwijkt, dat is een andere sensor.[/quote:638aec5c74] Ik heb gemeten vlak boven het mobo, en deze temp meter (ik heb niet anders) blijft gewoon 5 min uten minmaal zoeken of hijeen temp kan meten, toen nog steeds geen hoge temp gemeten, als de temp >43 gr is zegt hij high. Hij zegt dus niets, dat hebg ik liever dan HIGH :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...