Ga naar inhoud

Geheugensnelheid 100MHz ipv. 133 MHz. met een Aopen moederbo


Aanbevolen berichten

:o Wie kan mij vertellen hoe het komt dat mijn Aopen AX4BS moederbord met het SDRAM geheugen werkt op een bussnelheid van 100 MHz, volgens 3DMark2002, ipv. bij de opstart van het systeem door de BIOS opgegeven 133 MHz?? Dit moet toch het zelfde zijn? De toegepaste SDRAM is van het type 133 MHz. Vreemd dus. Met wat voor ander programma nog eens testen?? Tevens staat bij de videokaart dat de AGP-bussnelheid onbekend is. Dit is toch ook te testen of in te stellen? Wie kan mij advies geven? :o Vast bedankt voor de moeite. Jan
Link naar reactie
Sorry, vergeten te vermelden P4 1.5 Mhz :D Overigens met de 3DMark 2001SE komt er nu wel een AGP bus snelheid uit de bus rollen. Dus dit is dan ook opgelost. Nu alleen de 100MHz bussnelheid nog zien goed te krijgen. Kijk maar eens op de onderstaande link. FSB = 100 http://service.madonion.com/compare?2k1=3553671 bedankt voor de snelle reacties, Jan
Link naar reactie
Je moet geheugen en FSB los zien van elkaar. De FSB is het pad van de CPU naar de northbridge, en draait bij jou op 100 MHz QDR (400 MHz dus) Het datapad van de northbridge naar het geheugen draait bij jou op 133 MHz. Alleen laat 3Dmark de FSB zien, niet de geheugensnelheid. Het klopt dus gewoon.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...