Ga naar inhoud

Bussnelheid


Aanbevolen berichten

Op de site van Alternate kwam ik 2 moederboards tegen met dezelfde chipset. Het gaat om: Asus A7V266-E en een Abit KR7A. De site geeft aan dat beide boards een VIA Apollo KT266A chipset hebben. Alleen de eerste schijnt een bussnelheid te hebben van 200-266 MHz en de tweede 100-133 MHz. Mijn vraag is hoe dit kan bij twee dezelfde chipsets. Ik neem aan dat het hier om de FSB gaat.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Nee, tuurlijk niet. Als ik jou was zou ik maar eens wat over chipsets en DDR etc gaan lezen. De frequentie wordt door kloktikken bepaald. De frequentie is 133 MHz voor de FSB en het geheugen. Door de DDR techniek wordt er op dezelfde klokpuls 2x zo veel data verstuurd als bij SDR. Daarom noemen ze het 266 MHz, het is niet in werkelijkheid 266 MHz.
Link naar reactie
[quote:62d35fe2d7="Marcel de Reus"]Kijk dat wist ik dus niet :( Thnx voor de uitlg hoef ik niet meer te lezen. Ik heb BTW dus echt geen tijd om allemaal artikelen te lezen op twekers oid. Het lijkt wel of sommige forummers het gehele jaar vakantie hebben ;) :D[/quote:62d35fe2d7] Dan vraag ik me toch echt af hoe jij aan die 2x FSB theorieen komt....
Link naar reactie
Zelf bedacht :D Nee, ik dacht dat double pumped betekende dat de klokslagen 2x zo veel waren als de FSB, zo rare gedachten is dat toch niet :roll: BTW ik snap een ding niet. Je hebt de snelweg van je nortbridge naar je cpu de FSB en je hebt een snelweg van je northbridge naar geheugen. Nou snap ik dus het verband tussen FSB en kloksnelheid van het RAM niet :( Want die snelweg van Nortbridge naar mem is toch je bandbreedte, hoe is het dan mogelijk dat je bandbreedte op 166 kan staan terwijl je clock op 133 staat? Kun je het nog even aan de hand van de snelwegen uitkeggen? Ik wil het graag snappen, voor als jij dadelijk 3 maanden op zee zit ;)
Link naar reactie
Je kan voor de FSB toch gewoon 133 Mhz nemen en voor het geheugen 166 MHz? Je krijgt het mastersignaalvan de PLL, en daaruit komt 133 voor de FSB en 166 voor het geheugen. Die 166 MHz voor het geheugen bepaalt de geheugenbandbreedte, en die 133 Mhz bepaalt de bandbreedte van de FSB. Daarom heb je er vaak niks aan, omdat de bandbreedte van de FSB dus "33 MHz minder" is, en dus niks met die 33 MHz extra van hetgeheugen doen kan.
Link naar reactie
[quote:c34b501e45="BA"]Je kan voor de FSB toch gewoon 133 Mhz nemen en voor het geheugen 166 MHz? Je krijgt het mastersignaalvan de PLL, en daaruit komt 133 voor de FSB en 166 voor het geheugen. Die 166 MHz voor het geheugen bepaalt de geheugenbandbreedte, en die 133 Mhz bepaalt de bandbreedte van de FSB. Daarom heb je er vaak niks aan, omdat de bandbreedte van de FSB dus "33 MHz minder" is, en dus niks met die 33 MHz extra van hetgeheugen doen kan.[/quote:c34b501e45] Ok snap ik, dan in vraag wat heeft de FSB dan met het geheugen te maken? Waarom gaat de memspeed om hoog bij een hogere FSB?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...