Ga naar inhoud

Wordt dit niet te heet?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik overweeg het volgende systeem aan te schaffen (in lossen onderdelen): Epox 4SDA mainboard Intel P4 2.0 met CoolerMaster koeler Kingston 512 MB DDR 2 x IBM deskstar 80 GB 7200 rpm HD DVD-drive Philips DVD+RW writer Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 8500DV Floppy Dit alles in een midi tower kast, tbv Video/DVD bewerking en gaming. Mijn vraag: wordt dit niet te heet in een midi-tower kast, maw beter een bigtower kast met extra koeling (en welke dan)? Bedankt voor jullie adviezen, WebGuy
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ook in een midi-tower kun je extra koeling aanbrengen (case fans bijvoorbeeld). Daar zijn vaak al plaatsen met bevestigingsmogelijkheid voor gemaakt. Ik denk niet dat het te warm wordt, want een midi-tower is op zich redelijk ruim. Echter: hoe ruimer de case hoe beter de airflow kan worden (en hoe meer lucht er in de case is om op te warmen). Hierdoor wordt de temperatuur waarschijnlijk wel lager (dus dat is altijd beter). Ik zou wel even goed kijken naar het aantal 3,5 en 5,25 inch bays in die case. Want je wil er nogal wat in plaatsen (floppy, 2x HD, DVD, DVD-writer), dus dan zit 'ie al behoorlijk vol...
Link naar reactie
Kijk eens naar de WD 80 gb schijven met 8mb cache. erg smakelijk. een midi tower is groot zat, goed kijken naar wat er mogelijk is met casefans, sommige kasten hebben standaard gaten zitten waar je ze kan plaatsen (of er zit er al wat bij) andere kasten zijn potdicht, die kunnen problemen geven.
Link naar reactie
[quote:946e76d6bf="Eddey"]Ik zou wel even goed kijken naar het aantal 3,5 en 5,25 inch bays in die case. Want je wil er nogal wat in plaatsen (floppy, 2x HD, DVD, DVD-writer), dus dan zit 'ie al behoorlijk vol...[/quote:946e76d6bf] Hoe zit dat dan met die kasten? Ik zie vaak een x aantal externe 3,5 inch bays en een y aantal interne 3,5 inch bays. Wat is het verschil? WebGuy
Link naar reactie
huh? externe 3,5 inch bays? ik zou het echt niet weten, bedoel je toevallig niet 5,25 en 3,5? Ik zie dat je wilt gamen, misschien is het dan beter om een andere (betere) cooler te kopen. Kijk op www.heatsinkdatabase.com Verder kan je bij www.tweakers.net/pricewatch onderdelen voor een goede prijs vinden.
Link naar reactie
De externe 3,5" bays zijn voor floppy-drives in principe, terwijl de interne voor HD's zijn. Maar de externe kun je ook een HD ingooien vaak. De 5,25 zijn dmv een stukkie staal ook geschikt te maken voor 3,5" (HD). Die WD schijven zijn door de 8mb cache zeer snel dacht ik. Ik heb echter geen benchmarks gezien dus wat het verschil met de IBM is??? Het is echter wel zo dat de IBM nogal wat problemen geven (relatief gezien meer uitval). Daar is op het forum nog wel ergens een topic over te zien. Maar ze zijn op zich wel stil en snel, dus het is puur de duurzaamheid die iets minder is...
Link naar reactie
[quote:bdc2070d01="Eddey"]De externe 3,5" bays zijn voor floppy-drives in principe, terwijl de interne voor HD's zijn. Maar de externe kun je ook een HD ingooien vaak. De 5,25 zijn dmv een stukkie staal ook geschikt te maken voor 3,5" (HD).[/quote:bdc2070d01] Betekent bovenstaande dat ik bij deze kast http://www.alternate.nl/html/nodes_info/tqxc07.html het één en ander redelijk kan inbouwen zonder dat alles op elkaar zit? Zouden extra HD koelers nodig zijn? WebGuy
Link naar reactie
Ik denk dat die kast prima is qua inbouwruimte. Je gebruikt 2 van de 4 externe 5,25 bays/inbouwsloten voor je DVD en DVDwriter. 1 externe 3,5" gebruik je voor de floppydrive. Je hebt bij die kast 4 interne 3,5" inbouwsloten. Daar kun je je HD's kwijt. Dus dat gaat prima. Ik zou ze zowiezo met wat tussenruimte inbouwen ivm koeling. Op zich is aparte koeling voor de HD's niet nodig, maar zou kunnen schelen voor de levensduur... Maar of het echt uitmaakt...???
Link naar reactie
Zelfbouw rulez :D evenals zelf samenstellen en dan laten bouwen... Ik heb nog 2 links voor je naar andere topics op dit forum: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60074]Welke HDD moet ik kiezen[/url] en [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59497]Betrouwbaarheid IBM hd's[/url] Op tweakers.net is het volgende verschenen: [url=http://www.tweakers.net/nieuws/21893]Betrouwbaarheid 40GB 7200rpm schijven onderzocht[/url] Daar staan o.a. uitvalspercentages van een aantal HD's: [quote:a5c6736301]Seagate Barracuda ATA IV : 0,7 % Maxtor DiamondMax Plus D740X : 1,18% IBM Deskstar 120 GXP : 1,6% Western Digital Caviar WD400BB : 1,99% IBM Deskstar 60 GXP : 3,18% [/quote:a5c6736301]
Link naar reactie
Dat is een goeie kast, goede luchcirculatie door de opbouw van de gaten. Ik heb zijn grote broertje met 6 X 5.25 en 8 X 3.5 (2xintern 5xextern). Ik heb nog een tip, want dat scheelt een hoop geklooi. Je moet de voorkant het frontje eraf halen om de diskettes enb CDROMS erin te krijgen. Daar is het voor gemaakt, maar dat staat jammer genoeg nergens aangegeven :( Haal eerst de onderkant los (gewoon een kliksysteem) en dan de bovenkant. De CDROMS schuif je er zo in (je moet er eerst een ophangsetje aanschroeven maar dat wijst zichzelf). Het is echt een fijne kast en extra fans klik je er zo in, zonder schroeven :)
Link naar reactie
Win98 valt af, daarvoor heb je teveel RAM. Hij werkt niet met 512 MB :( Ik heb XP Pro en het bevalt echt super. Mijn vriendje had bij zijn PC voor een hoop geld Win2000 gekocht, maar hij had WinXP bij mij gezien en dat beviel hem wel. Het dure pakket in de la en een kopietje van XP gemaakt :) In WinXP is alles grafisch gewoon mooier gemaakt en zijn de kinderfoutjes van 2000 eruit gehaald. XP dus :)
Link naar reactie
Ik draai zelf zakelijk en privé ook Win XP en het werkt als een zonnetje. Voorheen draaide ik zakelijk en privé Win 2000, ook goed. Ik vraag me echter af of voor video bewerking en dvd zaken (rippen en coderen) alles wel zo goed werkt op XP. Onder 2000 gaat dit als een zonnetje... Gaming gaat misschien weer beter onder XP... WebGuy (die er nog niet uit is...)
Link naar reactie
[quote:ce1ca62b27="Marcel de Reus"]Tegen mij was gezegd van niet, iemand had het voor me opgezocht. BTW ik vind XP bij nader inzien toch beter dan win98 SE, dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.[/quote:ce1ca62b27] Ik kan het weten, want ik heb het zelf geprobeerd ;) Webguy: Ik hoor van alle kanten dat voor gaming XP beter is, hoewel ik daar onder 2000 geen problemen mee heb. Als je toch al een originele Win2000 hebt, kan je misschien eerst die proberen, en later pas de overstap maken op XP? Of als je XP bijgeleverd krijgt, dan kan je altijd nog kiezen om weer 2000 te installeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...