Ga naar inhoud

Configuratie nieuwe PC, tips?


Aanbevolen berichten

Onderstaand de configuratie van mijn (mogelijk binnenkort) nieuwe PC: Behuizing: Chieftec Dragon ServerTower, Wit, 340W Moederboard: Asus P4T533-C, S-478, i850E, 4xRIMM, USB2.0 Processor: Intel Pentium 4 2.26Ghz, 533Mhz, S-478, 512Kb, Box Harddisk: Western Digital 40.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8.9ms Diskdrive: Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Grafische kaart: Asus AGP-V7100 GeForce2 MX400, 64Mb TVout Monitor: Philips 107T21, 17" monitor, .25dp, LightFrame Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop Optical Geheugen: 2xKingston Rimm 256Mb RDram PC1066, 184 pins CD-Rom drive: Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE Retail Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy Platinum, PCI Retail Speakers: Creative Megaworks 510D 450W RMS Active speakerset Backup: Western Digital 40.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8.9ms Controller: Promise FastTrak100 TX2 ATA RAID contr. PCI oem CD Writer: Lite-On CD-Rewriter 40x12x48x IDE Retail Hebben jullie tips, of opmerkingen? Andere monitor, videokaart bijv.?
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:f2775ba59f="hjs"]Videokaart zeker, wil je gamen is dit niks. Ga voor een GF4-ti4200 die is nu ongeveer leverbaar. Is gamen niet belangrijk ga dan voor een kaart met een goede 2d.[/quote:f2775ba59f] Ik ga absoluut niet gamen, maar misschien dat ik ooit nog een spelletje ga spelen. Ben geen fanatiek gamer, wat is een goeie vervanger dan? Ben niet zo thuis in videokaartenland...
Link naar reactie
Heb je een specifieke reden waarom je nu een Intel P4 op de lijst hebt staan en geen AMD XP??? Want qua prijs scheelt het behoorlijk, dat kun je in je zak steken of in andere onderdelen :) Kijk in dit deel van het forum maar eens rond, daar valt genoeg te vinden over Intel vs AMD...
Link naar reactie
[quote:64afaec880="Eddey"]Heb je een specifieke reden waarom je nu een Intel P4 op de lijst hebt staan en geen AMD XP??? Want qua prijs scheelt het behoorlijk, dat kun je in je zak steken of in andere onderdelen :) Kijk in dit deel van het forum maar eens rond, daar valt genoeg te vinden over Intel vs AMD...[/quote:64afaec880] Na een hele hoop benchmarks en reviews te hebben gelezen kan ik wel concluderen dat de Pentium IV in combinatie met het bovenstaande geheugen sneller is dan een AMD XP...
Link naar reactie
[quote:b70b164175="WernerBootsman"]Onderstaand de configuratie van mijn (mogelijk binnenkort) nieuwe PC: .... Hebben jullie tips, of opmerkingen? Andere monitor, videokaart bijv.?[/quote:b70b164175]" Wat denken jullie van deze monitor: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/en_107p20_man.pdf ?
Link naar reactie
Yep, dit is een supersnel systeem maar doe er alstjeblieft geen GF2MX in en zekjer niet als je spellen gaat spelen want dan kun je bijna net zo goed een P3 1Ghz nemen (bij wijze van spreken). Die kaart haalt je hele systeem naar beneden. Je hebt een van de snelste systemen die op dit moment te krijgen is, neem een GF4 ti van Leadtek, afhankelijk van wat voor games je wilt spelen (ik neem aan dat je deze PC niet koopt om briefjes te tikken :D ) zou ik iig een ti4200 nemen (komt over een weekie oid) maar het beste is natuurlijk de ti4600 daar tussen zit nog de ti4400 (alle 128mb, behalve ti4400 is ook in de smaak 64mb verkrijgbaar). Geloof me je doet er niet goed aan die videokaart te nemen :( Over je monitor kan ik zeggen dat het smaak is, Erik van dit forum heeft hem ook en het is een fijn ding ik zelf heb voor een 19'inch van dezelfde prijs gekozen, omdat ik een groot scherm fijn vind (Philips 109S), maa deze is niet 100% vlak. Kwestie van smaak dus. En kijk BTW of je ipv van Kingston, Samsung RIMM kan krijgen want die zijn qua kwaliteit meestal een stuk beter en niet veel duurder. Ik zou er ook nog wel 1 of 2 casefans inhangen, want de box cooling is over het algemmeen niet echt top. BTW je laat hem zeker bij Informatique in elkaar zetten? (zie ik aan de naam van je kast heet officieel namelijk anders) Ik heb daar ook veel onderdelen gekocht maar hem zelf in elkaar gezet zodat ik ook nog uit ander RAM dan Kingston en Dane Electric kon kiezen en een geunlockte proc bij eynstein kon bestellen (amd2000+) Kijk maar eens in mijn sig, Chimera super System levert een lijst met onderdelen op en 3D Mark de resultaten van de benchmark.
Link naar reactie
[quote:cf98d1dd59="Marcel de Reus"]Yep, dit is een supersnel systeem maar doe er alstjeblieft geen GF2MX in en zekjer niet als je spellen gaat spelen want dan kun je bijna net zo goed een P3 1Ghz nemen (bij wijze van spreken). Die kaart haalt je hele systeem naar beneden. Je hebt een van de snelste systemen die op dit moment te krijgen is, neem een GF4 ti van Leadtek, afhankelijk van wat voor games je wilt spelen (ik neem aan dat je deze PC niet koopt om briefjes te tikken :D ) zou ik iig een ti4200 nemen (komt over een weekie oid) maar het beste is natuurlijk de ti4600 daar tussen zit nog de ti4400 (alle 128mb, behalve ti4400 is ook in de smaak 64mb verkrijgbaar). Geloof me je doet er niet goed aan die videokaart te nemen :( Over je monitor kan ik zeggen dat het smaak is, Erik van dit forum heeft hem ook en het is een fijn ding ik zelf heb voor een 19'inch van dezelfde prijs gekozen, omdat ik een groot scherm fijn vind (Philips 109S), maa deze is niet 100% vlak. Kwestie van smaak dus. En kijk BTW of je ipv van Kingston, Samsung RIMM kan krijgen want die zijn qua kwaliteit meestal een stuk beter en niet veel duurder. Ik zou er ook nog wel 1 of 2 casefans inhangen, want de box cooling is over het algemmeen niet echt top. BTW je laat hem zeker bij Informatique in elkaar zetten? (zie ik aan de naam van je kast heet officieel namelijk anders) Ik heb daar ook veel onderdelen gekocht maar hem zelf in elkaar gezet zodat ik ook nog uit ander RAM dan Kingston en Dane Electric kon kiezen en een geunlockte proc bij eynstein kon bestellen (amd2000+) Kijk maar eens in mijn sig, Chimera super System levert een lijst met onderdelen op en 3D Mark de resultaten van de benchmark.[/quote:cf98d1dd59] Over de videokaart denk ik nog even na, ik denk dat ik alle onderdelen los bestel. Waar kan ik Samsung RIMM's vinden?
Link naar reactie
[quote:78b65703c6="WernerBootsman"] Over de videokaart denk ik nog even na, ik denk dat ik alle onderdelen los bestel. Waar kan ik Samsung RIMM's vinden?[/quote:78b65703c6] En deze: Nvidia Geforce3 TI 200 64Mb Tv-Out ? Aangezien ik toch niet echt een fanatiek gamer ben...?
Link naar reactie
Nee dat is ook geen goede kaart. Voor minder heb je bijvoorbeeld een Hercules 3D Prophet FDX 8500LE die is stukken sneller en veel beter beeld dan de gemiddelde GF3Ti200. [url=http://www.computertotaal.nl/tests/testverhaal.cfm?id=16]Lees het C!T review over grafische kaarten eens.[/url]
Link naar reactie
zie dat je een RAID controller er in gaat hangen, je hebt 2 dezelfde HD's gaan die in mirror of stripe ? je verteld dat er 1 HD als backup gaat neem ik dus aan dat de RAID mirror wordt. Voor extra prestatie kan je overwegen om de HD als stripe te hangen. (Dan nat. 1 HD kaduuk alle data weg..) Weet nat. niet of je veel belangrijke software hebt, kan je bv overwegen om "oude" hd op gewone IDE te hangen als backup. En indien geld over :) nog 1 HD erbij en RAID (3) of 5 maar goed dat zijn beslissingen die je zelf moet nemen. hier evt wat meer info te vinden over RAID : http://www.webopedia.com/TERM/R/RAID.html
Link naar reactie
[quote:0bfb1195f2="crazy J"]zie dat je een RAID controller er in gaat hangen, je hebt 2 dezelfde HD's gaan die in mirror of stripe ? je verteld dat er 1 HD als backup gaat neem ik dus aan dat de RAID mirror wordt. Voor extra prestatie kan je overwegen om de HD als stripe te hangen. (Dan nat. 1 HD kaduuk alle data weg..) Weet nat. niet of je veel belangrijke software hebt, kan je bv overwegen om "oude" hd op gewone IDE te hangen als backup. En indien geld over :) nog 1 HD erbij en RAID (3) of 5 maar goed dat zijn beslissingen die je zelf moet nemen. hier evt wat meer info te vinden over RAID : http://www.webopedia.com/TERM/R/RAID.html[/quote:0bfb1195f2] De tweede schijf werkt niet als backup, dus dat wordt dan toch stripe? Ik ga voor snelheid, backups zet ik op CD :-)
Link naar reactie
yep dan moet je gaan "stripen" :D ,dan kan/moet je voordat je windhoos gaat installeren wel even aangeven in het "biosje"van de Raidcontroller. Heb zelf ook promise (on board) RAID contr. zie je na opstarten en bios, de melding van de promise Riad bla bla press control F to enter fastbuild menu of zoiets. Daar kan je dus kiezen hoe je de controller/HD's configureert.
Link naar reactie
[quote:1569570c0a="crazy J"]yep dan moet je gaan "stripen" :D ,dan kan/moet je voordat je windhoos gaat installeren wel even aangeven in het "biosje"van de Raidcontroller. Heb zelf ook promise (on board) RAID contr. zie je na opstarten en bios, de melding van de promise Riad bla bla press control F to enter fastbuild menu of zoiets. Daar kan je dus kiezen hoe je de controller/HD's configureert.[/quote:1569570c0a] Bedankt voor de tip! Nog opmerkingen over de harde schijf? Geen Maxtor, of werkt Western Digital ook perfect? ATA 133 wordt niet door het moederbord ondersteunt, maar dat zal met RAID wel niet zo heel veel uitmaken, of...?
Link naar reactie
[quote:468c37e6f9="WernerBootsman"] Bedankt voor de tip! Nog opmerkingen over de harde schijf? Geen Maxtor, of werkt Western Digital ook perfect? ATA 133 wordt niet door het moederbord ondersteunt, maar dat zal met RAID wel niet zo heel veel uitmaken, of...?[/quote:468c37e6f9] Zelf heb ik D740X 80 G van Maxtor heerlijke snelle en stille schijf. Ach maakt niet zoveel uit denk ik, maar weinig klachten over Maxtor, dus ik heb al jaren alleen maar Maxtor.
Link naar reactie
heb zelf 2 maxtors 40Gb U133 in stripe hangen, werken perfect, had in andere PC ook een maxtor nooit klachten/problemen. Als je Maxtor U133 HDs neemt zal je ook (promise) een RAID controller moeten nemen die U133 aankan. Anders zonde van de "snelheidswinst" Hoeveel het "merkbare" verschil is tussen U100-U133, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zal bv BA je wel haarfijn kunnen uitleggen. :wink:
Link naar reactie
[quote:22ca497830="crazy J"]heb zelf 2 maxtors 40Gb U133 in stripe hangen, werken perfect, had in andere PC ook een maxtor nooit klachten/problemen. Als je Maxtor U133 HDs neemt zal je ook (promise) een RAID controller moeten nemen die U133 aankan. Anders zonde van de "snelheidswinst" Hoeveel het "merkbare" verschil is tussen U100-U133, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zal bv BA je wel haarfijn kunnen uitleggen. :wink:[/quote:22ca497830] Dus het moederbord hoeft het niet te ondersteunen, als de RAID-controller dat maar wel doet?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...