Ga naar inhoud

Asus a7v333 v.s. Msi kt3 Ultra!!


Aanbevolen berichten

[quote:93e85c6ff9="SevEN2507"]We hebben hetzelfde OS ja, drivers ook, behalve dan voor de verschillende hardware, zo heeft hij een gf2MX, en ik een gf4ti4600 :D De zijne loopt gewoon veel vaker vast, en nu dit: mijn compo doet over het opstarten tot het gebruikers menu (incl BIOS etc) 26.xx seconde, me vriend heeft hetzelfde plankie als ik(MSI K7T266 Pro2) , alleen dan niet OCéd na 1706MHz, hij heeft dus maar 1533, doet er 35.xx seconde over, en die ASUS (rofl) doet er 1 minuut en 28 seconde over! En is al enkele malen vastgelopen (heeft vast en cker ook zelf wel ziten klote hoor :D). Maar dis tog wel een heel groot versgil! En emt alles andere is ie ook veel langzamer[/quote:93e85c6ff9] That's the biggest bullshit I ever heard. Man ga ergens anders kletsen, dat ASUS mobo is een pruts mobo om te OC'en, maar voor normaal gebruik een goede en bovendien snelle plank, bij mijn vriendje is hij in 20 sec opgestart en volledig in windows geladen. Hij heeft dan wel een 2100+ maar ik zal hem zijn proxc wel even naar 1533 terug laten onderklokken. Bovendien gebruikt die GAP van jou toevallig RAID, want dan gaat hij eerst de IDE devices scannen en dan duurt het idd veel langer.
Link naar reactie
  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5570cf51c5="BA"]Nee, precies, net zoals de rest van de merken ook nooit problemen heeft, alleen MSI heeft ze nogal vaak. Er zijn trouwens nog wel meer mensen die Asus vs MSI getest hebben: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578&p=22 http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-17.html Let vooral even op waar MSI staat in die bech en waar oa Asus staat ;) En die hebben wel eerlijk getest, met hetzelfde systeem ;) Durf je nu nog steeds te weden? :D[/quote:5570cf51c5] Ja hoor, ik wil nog wel wedden~! :lol:
Link naar reactie
[quote:6c58ad23a1="Marcel de Reus"][quote:6c58ad23a1="SevEN2507"]We hebben hetzelfde OS ja, drivers ook, behalve dan voor de verschillende hardware, zo heeft hij een gf2MX, en ik een gf4ti4600 :D De zijne loopt gewoon veel vaker vast, en nu dit: mijn compo doet over het opstarten tot het gebruikers menu (incl BIOS etc) 26.xx seconde, me vriend heeft hetzelfde plankie als ik(MSI K7T266 Pro2) , alleen dan niet OCéd na 1706MHz, hij heeft dus maar 1533, doet er 35.xx seconde over, en die ASUS (rofl) doet er 1 minuut en 28 seconde over! En is al enkele malen vastgelopen (heeft vast en cker ook zelf wel ziten klote hoor :D). Maar dis tog wel een heel groot versgil! En emt alles andere is ie ook veel langzamer[/quote:6c58ad23a1] That's the biggest bullshit I ever heard. Man ga ergens anders kletsen, dat ASUS mobo is een pruts mobo om te OC'en, maar voor normaal gebruik een goede en bovendien snelle plank, bij mijn vriendje is hij in 20 sec opgestart en volledig in windows geladen. Hij heeft dan wel een 2100+ maar ik zal hem zijn proxc wel even naar 1533 terug laten onderklokken. Bovendien gebruikt die GAP van jou toevallig RAID, want dan gaat hij eerst de IDE devices scannen en dan duurt het idd veel langer.[/quote:6c58ad23a1] HAHAHAH, ow ik zeg tog ook dat ie zelf heeft zitten kloten? Heb al met BA afgesproken dat ik over 1 week ff een cleane test ga uitvoeren. En dat van die RAID slaat nergens op, BIOS start namelijk evensnel op als bij mij (je ziet em nie eens) Het is windows wat zo langzaam gaat!
Link naar reactie
Dat over dat RAID was als een vraag bedoelt :wink: BTW zet wel bij beide RAID uit dat is het eerlijkst. Haal al je PCI leeg en gebruik beide jouw grafische kaart en mem. Dan zal je zien dat de Asus gewoon snel is. Zet wel alle jumpers goed en beide mobo's op dezelfde settings.
Link naar reactie
Je moet gewoon 1 PC nemen, een lege HD, en dan als enige het mobo veranderen. Installeren, testen, mobo vervangen, overnieuw installeren, en dan weer testen. Memtiming moet hetzelfde staan, pak gewoon het snelste RAM van de 2, en zet timing optimaal. Verder geen rare combinaties erin met 2 netwerkkaarten, daar kan het namelijk ook van komen (ook al eens gezien) En bij windows dezelfde drivers gebruiken, dus bijvoorbeeld VIA 4.37 of 4.38, Detonator 2x.xx ed.
Link naar reactie
tja, het is dan wel weer een persoonlijke mening, maar ik zou nooit die low budget shit van msi kopen...... (sorry msi users..... :oops: ) heb er bij diverse vrienden en bekenden alleen kloot ervaringen mee!! (moet wel bekennen dat ik een ASUS fetischist ben.... :lol: )
Link naar reactie
Weer iemand met nare ervaringen of vrienden met nare ervaringen met MSI. SevEN2507, waarover wil je wedden: dat de MSI verder OC't, dat de MSI sneller opstart, dat de MSI sneller is, of dat de MSI stabieler is. Ik ga niet wedden, maar doe vast een uitspraak: als jij EERLIJK test dan verliest MSI ze allemaal, behalve misschien het OC'en. Keur ze beide in hetzelfde systeem en plaats een 3D Mark link + PC Mark + Sandra. Want als je alleen 3D Mark laat zien is dat te weinig. Dus wij zien hier over een week van jou 6 linkies verschijnen (3 van ieder). BTW de stabiliteit kun je niet bewijzen over internet :( Maar draai jij burnk7 maar eens 24 uur per dag een week lang. Dat houdt die MSI niet vol en de ASUS waarschijnlijk wel en iig langer. Dan kunnen jij en je gap dus een week niet computeren, maar mensen als Tom die dat systeem alleen om te testen bouwen en hem zo lang laten draaien geloof je niet. Ja, dan moet je het zelf maar eens proberen :D
Link naar reactie
[quote:6eb9d279a5="Marcel de Reus"]Weer iemand met nare ervaringen of vrienden met nare ervaringen met MSI. SevEN2507, waarover wil je wedden: dat de MSI verder OC't, dat de MSI sneller opstart, dat de MSI sneller is, of dat de MSI stabieler is. Ik ga niet wedden, maar doe vast een uitspraak: als jij EERLIJK test dan verliest MSI ze allemaal, behalve misschien het OC'en. Keur ze beide in hetzelfde systeem en plaats een 3D Mark link + PC Mark + Sandra. Want als je alleen 3D Mark laat zien is dat te weinig. Dus wij zien hier over een week van jou 6 linkies verschijnen (3 van ieder). BTW de stabiliteit kun je niet bewijzen over internet :( Maar draai jij burnk7 maar eens 24 uur per dag een week lang. Dat houdt die MSI niet vol en de ASUS waarschijnlijk wel en iig langer. Dan kunnen jij en je gap dus een week niet computeren, maar mensen als Tom die dat systeem alleen om te testen bouwen en hem zo lang laten draaien geloof je niet. Ja, dan moet je het zelf maar eens proberen :D[/quote:6eb9d279a5] Geen 3Dmark, cheaten is veel te makkelijk door verschillende driversettings. Het gaat tenslotte niet om de videokaart. Wel wil ik: -En screenie van Sandra met de memscores, en de timing instellingen in beeld. -PCmark (alhoewel die soms vreemde results kan geven, is niet echt accuraat) -Iets van memtach oid, om het mobo te benchmarken. (kan je mooi tegen sandra vergelijken)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...