Ga naar inhoud

Bios/Moederbord upgrade?


Aanbevolen berichten

Ik heb een pentium 200 en dus een vrij oud systeem. Omdat er wel een AGP slot op het moederbord zit heb ik een Asus V6800DDR kaartje op de kop getikt, maar deze doet het dus niet! Ik denk dat het moederbord de boosdoener is en zit er over te denken om het Bios te upgraden, het is van het type: VTech Mainboard met VIA Apolloa (m)VP3 Chipset, model VT82c597 VP3 Er zit een Award Bios op, is deze te flashen, of moet ik er dan echte een nieuwe chip in zetten (wat natuurlijk niet de moeite waard is). Of ligt het misschien ergens anders aan dat de kaart het niet doet, bijvoorbeeld omdat er DDRAM op zit? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ten eerste is het nogal flauwekul om daar een GF 256 in te zetten, maar dat terzijde. Waarschijnlijk is je moederbord niet compatible, omdat hij geen AGP 2.0 Slot heeft. Dat betekend dat het mobo niet genoeg stroom aan de kaart leveren kan, en daarom doet hij het waarschijnlijk niet.
Link naar reactie
Hij doet het vrij zeker als je een TNT1 erin doet evt ook een TNT2 M64 Bij anandtech staat een goed verhaal over AGP kaarten Het flashen van je mobo (niet doen als je geen problelmen hebt), dan zal je de nieuwe bios en het flash programma bij de maker van je mobo moeten downloaden, kortom het flashen is mobo gebonden en niet type BIOS. :lol:
Link naar reactie
Maar dat gaat dus niet werken, omdat het gewoon een veroudert type AGP slot is zoals BA al aangaf. Waarschijnlijk is daar dus niets aan te doen. BTW ik weet niet wat er eerst in zat voor GPU, maar het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken, omdat de proc gewoon te langzaam is. De games zullen niet opeens stukken beter gaan draaien ofzo :( Ik hoop dus dat je er niet teveel voor betaald hebt, want de kans dat het gaat werken is maar klein :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...