Ga naar inhoud

adaptervoet voor processor?


Aanbevolen berichten

Ik heb een packard bell pc van circa 1,5 jr oud. (basismodel). Hierin zit een pentium processor van AMD (AMD-K6-2, 500 Mhz). Nu ben ik al diverse winkels afgeweest met de vraag of er een andere (snellere) processor in kan. Dit zou niet kunnen omdat dit afhankelijk is van de processor voet. Nu vroeg ik mij af of er niet zoiets bestaat als een adapter of iets dergelijks zodat er een toch een snellere processor op die adapter gezet kan worden? Ik heb wel eens gehoord dat dergelijke adapters zouden bestaan? Het zou dan moeten gaan om een adapter voor een K7 socket? Ik verneem graag uw reacties.
Link naar reactie
Dat van die processorvoet klopt. De Pentium 1 was uitwisselbaar met een AMD K6 omdat ze dezelfde voet gebruikten. De K6-2 gebruikt echter een andere voet en is beperkt tot een beperkte lijn moederborden. Je kunt dus niet een Pentium 2 in een K6-2 voet duwen. Wellicht dat idd een K6-III er nog in past, maar ik zpou daar wel even de specs van je mobo voor checken. Daarnaast denk ik niet dat je er buijzonder op vooruit zal gaan, de stap van een K6-2 naar een K6-III is niet zo heel groot (een nieuw mobo met proc levert een stuk meer op maar kost uiteraard ook weer wat meer)
Link naar reactie
Maarten, er bestaan geen pentium processoren van AMD zoals jij schrijft. De snelste processor voor een socket 7 voet is een 600MHz K6-III+, maar die ontzettend lastig te vinden en de prestatiewinst zal ook niet enorm zijn. Converters zijn alleen mogelijk als beide aansluitingen hetzelfde protocol gebruiken. Dat gaat onder andere op voor Socket 370 en Slot 1, maar het protocol van Socket 7 is uitgestorven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...