Ga naar inhoud

AMD duron overclocken


Aanbevolen berichten

In de bios van m'n pc kan ik de kloksnelheid instellen. Nu staat ie op 800MHZ en ik kan hem ook zetten naar 1075MHZ. is dit wel verstandig en gaat de levensduur dan niet sterk achteruit?? Er zit een koeler op die kan tot 1,2 GHz duz dat zit wel goed denk ik. Met wat voor Intel processor kan ik hem vergelijken?? pentium 3 ofzo.
Link naar reactie
Lees om te beginnen [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's Overclock[/url] guide maar eens :) Zowiezo nooit in 1 stap zover overclocken!!! Even afgezien van het feit dat het waarschijnlijk niet eens stabiel loopt, heb je ook kans dat je proc te snel te heet wordt en kapot gaat... Dus in relatief kleine stappen van een paar MHz OCen...
Link naar reactie
Dan zou ik het boekje van je moederbord er maar eens bij gaan halen. Want dat is een stap van 275 MHz, lijkt me niet gezond :o Zoek in dat boekje op waar je de FSB (front side bus) en MP (multiplier) in kunt stellen... Kan in de BIOS zijn, maar evt ook dmv jumpers op het moederbord. Wellicht kom je daar verder mee.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...