Ga naar inhoud

Voeding ATX 203


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Die Abit TH7II-RAID ruled echt, vooral voor OC'en :) Ze hebben PCI-FIX, die houd de snelheid van de PCI en AGP kaarten constant :) Er komt btw ook een Abit IT7-MAX, die heeft alleen maar USB en firewire aansluitinhen, geen LPT, COM of P/S 2 poorten meer. Als je dat dus niet gebruikt is dat ook een leuke optie :) Asus heeft de P4T, ook een I850 mobo. Verder komen er nu I850E mobo's uit, maar die verschillen niet echt, ze zijn alleen 533 MHz approved. Daar heb je niet zo heel veel aan, omdat joue een FSB van 400 MHz heeft.
Link naar reactie
[quote:ee50087a93="BA"]Die Abit TH7II-RAID ruled echt, vooral voor OC'en :) Ze hebben PCI-FIX, die houd de snelheid van de PCI en AGP kaarten constant :) Er komt btw ook een Abit IT7-MAX, die heeft alleen maar USB en firewire aansluitinhen, geen LPT, COM of P/S 2 poorten meer. Als je dat dus niet gebruikt is dat ook een leuke optie :) Asus heeft de P4T, ook een I850 mobo. Verder komen er nu I850E mobo's uit, maar die verschillen niet echt, ze zijn alleen 533 MHz approved. Daar heb je niet zo heel veel aan, omdat joue een FSB van 400 MHz heeft.[/quote:ee50087a93] Dat klinkt natuurlijk wel goed pci fix, maar dit mob is wel stukje duurder weer, elke keer zo een klein stukje wordt wel weer heel wat pegels. Die IT7max is wel gewoon een 845 chip dus geen rimm nodig. Scheelt dat nou nog veel in snelheid rimm800 en dimm266 PCI fix gaat dat automatisch of moet je dan de dividers weer aanpassen? Mijn printer wilde ik al op usb hebben, mijn muis en keyboard kunnen ook op usb , com port gebruik ink niet meer zit intern backup modem. dus dat zou kunnen. Weer een stuk duurder??? Zag dat Gigabyte 8IHXP had 10 usb2 ports dus kan ik ook alles op usb zetten. maar ook nog ps2 en com, alles dus. maar ook rimm Het wordt er niet eenvoudiger op. Weet niet of het nu echt zoveel scheelt
Link naar reactie
[quote:177619814a="BA"]In sommige apps, zoals games kan het aardig wat schelen, maar andere weer helemaal niks. Hangt er een beetje van af. PCI-FIX werkt volledig automatisch.[/quote:177619814a] Nou heb die snelheid eigenlijk alleen nodig voor videobewerking, denk ik. Games doen de kids maar op hun eigen pc (nu nog een AMD 350 MHz) maar als papa alles draaien heeft dan wordt het de oude PIII -866, met een Asus V7100 kaart dat moet toch lukken (ze zijn pas 4 en 6 maar al heel fanatiek, maar nog geen echt zware spellen) voor de rest internetten (op forum rondneuzen :wink: ) en kantooapplicaties.
Link naar reactie
[quote:0f6e391dd3="BA"]Met videobewerken heb je wel veel voordeel van een hogere geheugensnelheid, vooral omdat je vaak met grote files werkt :)[/quote:0f6e391dd3] Zou j keizen voor Abit 7II-raid of een Abit I7 max of gewoon simpel een epox/gigabyte. Hoe meer automatisch en simpel gaat hoe mooier het is. Dat vind ik voordeel van gigabyte maar die Abit (hebben ze trouwens allebei pci-fix?) lijkt ook erg aantrekkelijk. Moet alleen dan plankje geheugen ergens redelijk kwijt raken.
Link naar reactie
Ik zou voor een TH7II-RAID gaan, maar dat is echt een board voor 'power-users', dat is eigenlijk met alle abit's zo. PCI-FIX heeft alleen Abit. Als je er verder niks speciaals meet gaat doen, dan kan je net zo goed een Gigabyte/Epox van kopen, daar zitten ook nog wel OC functies op, en daar kan je die 200 MHz extra ook wel mee halen :)
Link naar reactie
[quote:6fccd316ee="BA"]Ik zou voor een TH7II-RAID gaan, maar dat is echt een board voor 'power-users', dat is eigenlijk met alle abit's zo. PCI-FIX heeft alleen Abit. Als je er verder niks speciaals meet gaat doen, dan kan je net zo goed een Gigabyte/Epox van kopen, daar zitten ook nog wel OC functies op, en daar kan je die 200 MHz extra ook wel mee halen :)[/quote:6fccd316ee] Denk dat ik niet heel veel tijd heb om allemaal aan die geavanceerde instellingen te beginnen. Zit nu met een gescheurde achilles pees this maar over 4 wkn hoop ik weer running te zijn en dan moet de pc gewoon staan en werken. Zit alleen over de Abit te twijfelen ivm met rimm zou dat nu echt heel veel schelen. Het begon allemaal met een ander mobo ivm RAID133, dan is ee nieuw mobo het goedkoopste en geeft wat extra mogelijkheden op het gebied van oc'en. Dan kom je een stap hoger met Abit maar ook veel duurder. Die 40-70 euro kan ik ook in een extra koeler stoppen houdt het zaakje beter in het gareel. En is een mooie aanbetaling op mijn Infineon geheugen. Denk dat dat toch de meest wijze keuze is hoewel zo'n snel monster wel aantrekkelijk is. Weet jij trouwens hoe het zit met 512 k cache. Ik heb nu een P4 met 20x100 snelheid nu zag ik op de abit site dat de P4 2.0 met 512k daar op 15x133 draait. en de 256k op 20x100 Hoe zit dat nu is dat mobo afhankelijk?? Dat is toch een Williamette die 256 en heb ik dan toch een 256k want dan wordt ik boos stond op de doos dat er een 512 in zou zitten. Ik snap er nu niets meer van of komt dat gewoon omdat het zo laat is
Link naar reactie
[quote:1e15f83a61="boss63"]Weet jij trouwens hoe het zit met 512 k cache. Ik heb nu een P4 met 20x100 snelheid nu zag ik op de abit site dat de P4 2.0 met 512k daar op 15x133 draait. en de 256k op 20x100 Hoe zit dat nu is dat mobo afhankelijk?? Dat is toch een Williamette die 256 en heb ik dan toch een 256k want dan wordt ik boos stond op de doos dat er een 512 in zou zitten. Ik snap er nu niets meer van of komt dat gewoon omdat het zo laat is[/quote:1e15f83a61] Pffffff, pcmark2002 zegt dat ik gelukkig een 512k heb. Maar met de multiplier snap ik toch nog niet is dat nu mobo afhankelijk hoe je dat ding zet, dat zit toch gelocked in die Intel's?
Link naar reactie
Die is idd gelocked ja. Intel brengt gewoon verschillende varianten op de markt: P4 2.0 GHz 256 kb (Wiliamette, 400 MHz FSB) P4 2.0[b:f61e821ddc]A[/b:f61e821ddc] GHz 512 kb (Northwood, 400 MHz FSB, 20x100) P4 2.0[b:f61e821ddc]B[/b:f61e821ddc] Ghz 512 kb (Northwood, 533 MHz FSB, 15x133)
Link naar reactie
[quote:78ecaa77db="BA"]Er zijn zat van die mobo's hoor.... Voor RIMM moet je de I850 hebben. Abit TH7II-RAID is een goed voorbeeld van een I850 mobo :)[/quote:78ecaa77db] Ben mijn latje DDR mogelijk kwijt dus dan heb ik geen geheugen meer en komt die Abit met Rimm toch weer in beeld. Is toch wel errug leuk en snel, kan ik even mee vooruit. Wat is dan een goed merk RIMM of maakt het niet veel? Samsung, Viking kan ik kopen mogelijk Kingston of Infineon.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...