Ga naar inhoud

Voeding ATX 203


Aanbevolen berichten

[quote:7a860c6687="BA"]http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm Ik er laatst over gemailed met Bert van de tweakshop (dat is de PSU guru van nederland :D ) en die heeft ze ook liever als Enermax. Als mobo zou ik idd een Epox kopen, ook omdat je aan overklokken doet :) hier staat een opsomming: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/default.htm#Pentium4 Ik weet zo snel niet wat voor mem je hebt, maar voor SDRAM moet je de I845 hebben, en voor DDR de I845D.[/quote:7a860c6687] Dan doen we eerst zonder en evt indien nodig gewoon een CWT, bij Tweakshop te koop? Over het mobo volgens mij zit er geen IEEE1394 stekker op, kan dit dan gewoon via een pci kaart met zo'n uitgang?
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:c2ba1c2507="BA"]Ja, je kan gewoon losse firewire kaarten kopen, die kosten 40 euro of zo d8 ik.[/quote:c2ba1c2507] ik heb zo'n ding maar wist niet of je dat zo op iedr willkeurig mobo kan pluggen, is gewoon een manier van data doorvoer via een pci slot dus met een RJ45 stekker als hik het goed begrijp?
Link naar reactie
[quote:834f83b834="BA"]HUH? RJ45 stekkers gebruik je voor netwerkkabels (UTP), firewire heeft andere aansluitingen. En netwerkkaarten en FireWire kaarten gaan altijd over de PCI bus, als ze als insteekkaart uitgevoerd zijn, of onboard.[/quote:834f83b834] Volgens mij zit die toch op mijn dig camera waar ik dus die ingang voor nodig heb of heet die weer anders? Of heet dat een firewire stekker?? ook goed. Dan zit die RJ45 op mijn draadloze modem beneden, foutje. :oops: Kortom met dat kaartje kan ik iig mijn camera aansluiten. en dat past dus op ieder mobo.
Link naar reactie
[quote:e8ec6fc2bd="BA"]Als mobo zou ik idd een Epox kopen, ook omdat je aan overklokken doet :) [/quote:e8ec6fc2bd] Heeft een Gigabyte met dubbele bios voor klungeltjes als ik geen voordelen, je verknalt een paar settings en het systeem valt terug op zijn default in de andere bios? Leek me een heel aardige truc. Ook veel mogleijkheden aan boord om te oc'en. Wat is jou reden van voorkeur boven gigabyte? alleen prijs? In testen komen ze gelijk uit de bus, dus ik zat te kijken naar extra's voor simpele zielen zoals ik zodat ik zo min mogelijk definitief kan verknallen. Nog een simpele vraag: is het een kwestie van mobo erin stoppen HD met win2000 erin stoppen , rest apaaratuur aansluiten en draaien of moet je nog een heleboel in de bios gaan instellen??
Link naar reactie
Dubbele bios heeft in jou geval geen nut, als je de settings verkeerd zet dan pakt hij die, de 2de wordt alleen gebruikt als de eerste stuk is. Gigabyte maakt idd ook leuke boards, maar ik kies meestal voor Epox vanwege de stabiliteit, vooral bij overklokken, en ik heb die extra's niet nodig. Al zal bij jou het OEM geheugen wel de beperkende factor zijn. Je moet bij een nieuw mobo altijd je biossettings goed zetten, en je moet windows overnieuw installeren, anders heb je grote kans op problemen.
Link naar reactie
[quote:ea8eaf425c="BA"]Dubbele bios heeft in jou geval geen nut, als je de settings verkeerd zet dan pakt hij die, de 2de wordt alleen gebruikt als de eerste stuk is. Gigabyte maakt idd ook leuke boards, maar ik kies meestal voor Epox vanwege de stabiliteit, vooral bij overklokken, en ik heb die extra's niet nodig. Al zal bij jou het OEM geheugen wel de beperkende factor zijn. Je moet bij een nieuw mobo altijd je biossettings goed zetten, en je moet windows overnieuw installeren, anders heb je grote kans op problemen.[/quote:ea8eaf425c] Dan maakt die bios niet uit Stabiliteit vind ik wel belangrijk, wil geen crashes, daarom oc ik niet heel erg maar gewoon een beetje, wat veiliger en toch sneller Win2000 opnieuw installeren geen probleem en rest prog ook niet. Hoe start je zo'n pc dan op gewoon aan en dan bios induiken? wat houdt PnP bij de bios dan in? Kan iig eerst oefenen op de pc van de kids krijg een nieuw mobo en dat moet in een kleine minikast. alles opnieuw eraan koppelen en de bios instellen. :) Ik heb nu Siemens DDR geheugen erin zitten en infineon erbij besteld. Denk dat het snel genoeg is, oc is/lijkt me wel leuk om een beetje te hobbien en zo langzamerhand steeds meer over mijn pc'tje te leren. :D
Link naar reactie
[quote:e68c86cc8f="BA"]Idd, gewoon de bios in gaan :) PnP is voor de IRQ's etc van je PCI kaarten, maar dat staat meestal wel goed. Het gaat meer om dingen als geheugensettings, bootvolgorde etc :)[/quote:e68c86cc8f] geheugen settings zegt me nog niets (stop er normaal zo'n plankje in maar verder doe ik niets), maar wie weet kan ik tegen die tijd eens de BA's BIOScursus V1.0 volgen :wink:
Link naar reactie
[quote:16753184d8="BA"]Als mobo zou ik idd een Epox kopen, ook omdat je aan overklokken doet :) [/quote:16753184d8] Ga toch nog even een nachtje over nadenken, morgen winkels toch dicht. Zag op de site van Gigabyte een heleboel info staan in de handleiding over hoe je zaken moet uitvoeren lekker simpel stap voor stap. Dat is voor mij een voordeel. Verder heeft die ook nog USB 2.0 zal binnen 1 a 2 jaar vast wel goede drivers voor komen. Want zolang moet ik toch wel weer met deze pc doen. Zo ben ik tenslotte ook begonnen om ooit eens windows te installeren en schijven te formatteren, gewoon stap voor stap. Laatste cursus was de BA's overclock guide Volgende week de BIOS cursus doen en de week daarna de RAID cursus. Zal epox en giga nog eens naast elkaar zetten tot zover bedankt.
Link naar reactie
LOL, over niet al te lange tijd (moest eigenlijk al klaar zijn ;) ) kan je BA's OC cursus V2.0 Volgen :D Er zijn een aantal zaken van belang: Cas 2 en 3, 4Way interleavining, en andere latency's. Vaak zit er wel een optie in om het mobo deze zelf te laten detecten, maar dingen als Bank Interleaving moet je vaak zelf op 4way zetten. Probleem zit hem in de memmodule, niet elke module kan met snelle timingen overweg. (Daarom is SPD belangrijk als je daar niks van afweet) Je hebt kans dat het evengoed wel werkt als je je instellingen hoger zet, maar je systeem kan er ok instabiel van worden. Wat je ook nog doen kan, is de instellingen van je huidige mobo overnemen, en die voor je volgende mobo te gebruiken.
Link naar reactie
[quote:bbaa138cc9="BA"]LOL, over niet al te lange tijd (moest eigenlijk al klaar zijn ;) ) kan je BA's OC cursus V2.0 Volgen :D Er zijn een aantal zaken van belang: Cas 2 en 3, 4Way interleavining, en andere latency's. Vaak zit er wel een optie in om het mobo deze zelf te laten detecten, maar dingen als Bank Interleaving moet je vaak zelf op 4way zetten. Probleem zit hem in de memmodule, niet elke module kan met snelle timingen overweg. (Daarom is SPD belangrijk als je daar niks van afweet) Je hebt kans dat het evengoed wel werkt als je je instellingen hoger zet, maar je systeem kan er ok instabiel van worden. Wat je ook nog doen kan, is de instellingen van je huidige mobo overnemen, en die voor je volgende mobo te gebruiken.[/quote:bbaa138cc9] Weet dat mijn huidige mem een cas2.5 is of is dat weer wat anders en nieuwe geheugen is cas2 Wat is een bankinterleaving?
Link naar reactie
Als je die Cas 2 en Cas 2.5 modules mixen gaat, dan kan je ze alleen als Cas 2.5 gebruiken, het draait altijd op de traagste setting :( Bij bank interleaving worden de geheugenschips op een module tegelijk apart aangesproken, daardoor heb je een enorme winst in memspeed :)
Link naar reactie
[quote:85df8ba9df="BA"]Als je die Cas 2 en Cas 2.5 modules mixen gaat, dan kan je ze alleen als Cas 2.5 gebruiken, het draait altijd op de traagste setting :( Bij bank interleaving worden de geheugenschips op een module tegelijk apart aangesproken, daardoor heb je een enorme winst in memspeed :)[/quote:85df8ba9df] Kan onderhand beter die ene plank wegdoen en de tweede nog omruilen voor RIMM geheugen en gelijk de allernieuwste mobo kopen met RIMM en 850 chipset, scheelt een helboel oc'en
Link naar reactie
[quote:210fcb9c6b="BA"]Kan je idd ook nog doen :) (Dat scheelt geen OC'en, maar hij is sneller na het het OC'en ;) )[/quote:210fcb9c6b] Da's waar maar kan ik weer opnieuw gaan zoeken naar mobo , maar waar vind ik die, types met rimmm nog niet eens op tweakersnet pricewatch.grrrrr Soms is het leven wel moeilijk zijn. Denk dat het nog iets te vroeg is voor dit soort mobo, spoeling is wel erg dun en kan er geen vinden met RAID.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...