Ga naar inhoud

Voeding ATX 203


Aanbevolen berichten

Dit Pentium 4 Mainboard heeft een Netvoeding nodig naar de ATX 2.03 Specificatie. De AGP-Bus kan alleen met 1,5 Volt aangedreven worden. Ik heb al en (micro) ATX P4 moederbord met voeding 230W, is dit nu standaard ook op andere mobo aan te sluiten? Waarschuwing boven zegt 1,5V de AGP bus is dat niet normaal dan?
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:952c0b07ba="Computer FreaK"]Als het goed is zijn nieuwe voedingen ook geschikt voor pentium 4's, je kan beter 300W of meer hebben(vooral bij een AMD)[/quote:952c0b07ba] Dus elke voeding voor een P4 heeft automatisch een ATX2.03 qualificatie? Zag dat sommige mobo van Asus een speciale beveiliging hadden zodat je iig je oude voeding mee kon nemen.
Link naar reactie
[quote:4ad8550296="Computer FreaK"]Nieuwe voeding-dingen hebben een speciaal (d8 5V) stekkertje om ook een P4 moederbord erop aan te kunnen sluiten. Moet je ff kijken of dat ook aan je voeding hangt(4-polig als het goed is).[/quote:4ad8550296] Dat heb ik er ook opzitten, en zo'n 1,5 V AGP is gewoon standaard tegenwoordig? wanner zin die 3,3V AGP eruit gegaan??
Link naar reactie
Was aan het kijken voor een nieuw mobo omdat een losse RAID (133) controller erg duur is kan ik beter gelijk een nieuw mobo kopen met raid 133 wil alleen RAID 1 draaien dus heb maar 2 aansluitingen nodig. Wil mijn kostbare data niet kwijt, nu veel backups maken dan niet meer nodig. Maar dan moet ik wel mijn voeding mee kunnen nemen anders wqordt het toch nog een dure grap. Of zou 230W te weinig zijn met 3 HD's en dvd en cd-writer?
Link naar reactie
[quote:742211c801="Computer FreaK"]Ik denk wel dat dat te wienig is ja. Als je een nieuwe wil, raad ik je een Enermax aan(431W ofzo)[/quote:742211c801] Was ik al wel een beetje bang voor, maar ja dan kun je wel weer een poosje vooruit, goed mobo, lekker te oc'en, goede stabiele voeding. Snelle HD's wat wil een mens nog meer.
Link naar reactie
[quote:9eb5340943="Computer FreaK"]Geen Asus, i.v.m. je beperkt budget en kwaliteiten(niet de beste, en niet de goedkoopste). D8 dat Gigabyte en de Epox de beste waren en ook nog niet eens de duurste.[/quote:9eb5340943] Welke types van Gigabyte of Epox moet je dan hebben. Moet RAID 133 opzitten, USB 2 is leuk voor toekomst, liefst met LAN controler.
Link naar reactie
Geen USB 2.0 en ook geen LAN, maar wel het beste AMD bord wat er is = Epoc 8K3A+ (die plus is voor RAID) Je zou ook op de nieuwe Shuttle kunnen wachten dees heeft Live 5.1 Sound en ook USB 2.0 ook super OC bords, die met de KT266 chipset gaat tot een Vcore van 2.3 vraag maar aan BA die heeft hem. BTW die epox hedt ook soun aan boort.
Link naar reactie
[quote:71b7bfabed="Marcel de Reus"]Geen USB 2.0 en ook geen LAN, maar wel het beste AMD bord wat er is = Epoc 8K3A+ (die plus is voor RAID) Je zou ook op de nieuwe Shuttle kunnen wachten dees heeft Live 5.1 Sound en ook USB 2.0 ook super OC bords, die met de KT266 chipset gaat tot een Vcore van 2.3 vraag maar aan BA die heeft hem. BTW die epox hedt ook soun aan boort.[/quote:71b7bfabed] Leuk maar ik heb al een P4 processor en zoals je boven kan lezen is het verschil met een losse RAID 133 controller en een mobo niet zo heel groot. Vandaar mijn zoektocht naar mobo
Link naar reactie
[quote:8befa5c3ee="Computer FreaK"]Geen Asus, i.v.m. je beperkt budget en kwaliteiten(niet de beste, en niet de goedkoopste). D8 dat Gigabyte en de Epox de beste waren en ook nog niet eens de duurste.[/quote:8befa5c3ee] Die Gigabyte ziet er wel heel aaantrekkelijk uit Gigabyte 8IRXP P4 Titan € 188,36 Epox 4BDA2+ € 157,00 Asus P4B266-E € 217,00 MSI 845 Ultra -ARU € 154,90 Dit zijn de types die in aanmerking komen volgens mij. Epox lijkt me niet helmaal een idelae keuze vanwege mogelijkheden Wat lijkt de beste keus in deze? :roll:
Link naar reactie
Ik zou er gewoon een CWT 420W voeding (stabieler, meinder afwijking, en goedkoper als Enermax) in doen, als je te kort komt. Die extra stekker is voor 12V, zorg wel dat die er op zit idd :) Probeer eerst eens of die 230W het wel trekt, als hij verder stabiel blijft, dan is er niks aan de hand.
Link naar reactie
[quote:550d0bf2e1="BA"]Ik zou er gewoon een CWT 420W voeding (stabieler, meinder afwijking, en goedkoper als Enermax) in doen, als je te kort komt. Die extra stekker is voor 12V, zorg wel dat die er op zit idd :) Probeer eerst eens of die 230W het wel trekt, als hij verder stabiel blijft, dan is er niks aan de hand.[/quote:550d0bf2e1] Ga ik het gewoon eerst proberen. Heb je nog ideeen over het mobo?
Link naar reactie
[quote:39d8140abb="BA"]Ik zou er gewoon een CWT 420W voeding (stabieler, minder afwijking, en goedkoper dan Enermax) in doen, als je te kort komt. [/quote:39d8140abb] Enermax is wel lekker stil en koelt zichzelf geod met 2 fan's, zag ook al enermax met 2 Papstfan's (favorietje van mij wegens gebrek aan geluidsproduktie) Hoe zit dat met de CWT? is daar een site van om ens te snuffelen?
Link naar reactie
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm Ik er laatst over gemailed met Bert van de tweakshop (dat is de PSU guru van nederland :D ) en die heeft ze ook liever als Enermax. Als mobo zou ik idd een Epox kopen, ook omdat je aan overklokken doet :) hier staat een opsomming: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/default.htm#Pentium4 Ik weet zo snel niet wat voor mem je hebt, maar voor SDRAM moet je de I845 hebben, en voor DDR de I845D.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...