Ga naar inhoud

Welkel chipset bij Intel proc?


Aanbevolen berichten

[quote:107da7e20a="DvB"]Ik wil een nieuw mobo en Intel processor kopen. Gaat me niet om meest snelle, wel om meest stabiele oplossing. Wat hebben we tegenwoordig? SiS, Intel, VIA? Welke combinatie is wijsheid? Intel processor met welke chipset? Thanks! :roll:[/quote:107da7e20a] Weet het niet echt wat nu beste is maar mijn Intel 845 doet het prima, met mijn mobo (Medion= MS6513) kan is niet oc'en, alleen de fsb omhoog gooien met CPUCool. Draait met een P4 2.0 GHz 512k cache. Hangt dus echt af wat je wilt, veel oc'en dan moet je een mobo hebben met veel instelmogelijkheden in de bios. Is P4 dan de beste oplossing? Wel de snelste op dit moment. Succes
Link naar reactie
Waarom een P4? Tenzij je bulkt van het geld is deze niet echt aan te raden. Tuurlijk de P4 2.5 Northwood klopt alle AMD's maar hij kost nogal wat!!!!!!! Ik zou een Via KT333 Chipset nemen mat een AMD, van P4 chipsets heb ik geen verstand. Maar ook RIMM is nogal duur, koop gewoon PC2700 Samsung (ik heb het ook en op 198 X 2 = 396 Mhz gehad even snel als Rimm dus. Als je geld hebt neem dan een P4 2.5 met de nieuwste Intel Chipset met 533 Mhz RIMM ondersteuning. Dat is het beste van het beste. Want als je voor Intel gaat neem dan ook een Intel chipset. BTW VIA chipsets zijn toch alleen AMD?
Link naar reactie
Beter lezen heren, DVB vraagt om een stabiele oplossing! Niet naar een OC-plank. Zoals Marcel de Reus al zei, Intel chipset bvk de 850 of de 850E waarvan de laatste meer toekomst gericht is. Het is echter wel moeilijk om hier passend geheugen voor te vinden(1066 Mhz Rimm's). Anyway Intel is wel duur, dus wellicht dat een P4 combo met DDR beter in je budget past. Dan zou je op één van de 845 chipsets uitkomen. Succes.
Link naar reactie
Als je toch Intel wilt, neem ik aan dat het geld er wel is, en doe jezelf dan een lol, ga niet beginnen met botlenecks, dan is de toekomst niet al te groot en te mooi... en zonder OC'en is vrijwel elk normaal systeem wel stabiel, mits je Windows 2000 of eventueel XP Pro met veel RAM gebruikt... :lol:
Link naar reactie
[quote:a2683aa754="Marcel de Reus"]Waarom een P4? Tenzij je bulkt van het geld is deze niet echt aan te raden. Tuurlijk de P4 2.5 Northwood klopt alle AMD's maar hij kost nogal wat!!!!!!! Ik zou een Via KT333 Chipset nemen mat een AMD, van P4 chipsets heb ik geen verstand. Maar ook RIMM is nogal duur, koop gewoon PC2700 Samsung (ik heb het ook en op 198 X 2 = 396 Mhz gehad even snel als Rimm dus. Als je geld hebt neem dan een P4 2.5 met de nieuwste Intel Chipset met 533 Mhz RIMM ondersteuning. Dat is het beste van het beste. Want als je voor Intel gaat neem dan ook een Intel chipset. BTW VIA chipsets zijn toch alleen AMD?[/quote:a2683aa754] Niet waar, wat dacht ja van de 533 MHz FSB? PC1066 RDRAM? Ieg, ik zou op dit moment voor een I850E chipset gaan. Als je een snelle P4 koopt, dan zou ik er geen DDR naast zetten, omdat je dan je dure CPU weer aan het vertragen bent :(
Link naar reactie
Neem voor je P4 lekker een Asus P4T533, dat is echt een :lol: moederbord met een heerlijk chipset. Als je deze neemt icm een P4-Northwood kun je nog es lekker gaan OC-en ook!! (Zou een P4 1.6A nemen of zo, iig de laagste Northwood-core die je kan krijgen en dan lekker op 533, ipv 400 laten lopen!!)
Link naar reactie
Ik vind het idd ook hele mooie dingen, die P4's. Jammer dat ik geen geld heb voor een 2000> MHz P4 :( Alleen is PC1066 nog niet beschikbaar, dat duurt nog een paar weken :( Maar de double sided modulesvan Samsung schijnen ook vrijwel allemaal wel op 133 MHz te willen lopen :)
Link naar reactie
[quote:5ae38c79ba="BA"][quote:5ae38c79ba="Marcel de Reus"]Waarom een P4? Tenzij je bulkt van het geld is deze niet echt aan te raden. Tuurlijk de P4 2.5 Northwood klopt alle AMD's maar hij kost nogal wat!!!!!!! Ik zou een Via KT333 Chipset nemen mat een AMD, van P4 chipsets heb ik geen verstand. Maar ook RIMM is nogal duur, koop gewoon PC2700 Samsung (ik heb het ook en op 198 X 2 = 396 Mhz gehad even snel als Rimm dus. Als je geld hebt neem dan een P4 2.5 met de nieuwste Intel Chipset met 533 Mhz RIMM ondersteuning. Dat is het beste van het beste. Want als je voor Intel gaat neem dan ook een Intel chipset. BTW VIA chipsets zijn toch alleen AMD?[/quote:5ae38c79ba] Niet waar, wat dacht ja van de 533 MHz FSB? PC1066 RDRAM? Ieg, ik zou op dit moment voor een I850E chipset gaan. Als je een snelle P4 koopt, dan zou ik er geen DDR naast zetten, omdat je dan je dure CPU weer aan het vertragen bent :([/quote:5ae38c79ba] Dat zei ik ook niet. Ik zei dat je een XP met DDR kunt nemen voor een lage prijs. En niet een P4 met DDR, maar tuurlijk met 533 RIMM wat ik ook zei. BTW 198 is wel bijna even snel als het oude RIMM en wat dat nieuwe gaat kosten wil ik niet eens weten ;) Een P4 2.533 + Mobo + RIMM dan praat je over echt veel geld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...