Ga naar inhoud

temperatuur cpu


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus 7v333 moederbord en een 1900+ AMD processor. Dagenlang heb ik Serious Sam 2 gespeelt op een hoge resolutie. Totaal geen probleem. Nu krijg ik ineens tijdens normaal werken een te hoge temepratuur van de processor, waardoor de pc vastloopt. Na resetten is de temperatuur 80 graden C. De koeler draait en ik heb niet overgeclockt.
Link naar reactie
Hoi, had hier de heletijd ook problemen met de proc. amd XP 1700 heb hier de hele coolermaster serie er op gehad en 1 coolde er normaal en de andere goed.. 6i31C coolde normaal 7h53F is dat volgens mij koelde ook net aan. nu heb ik de hhc 001 die heeft houdt hem echt goed cool wil niet hoger dan de 47 / 48 graden komen.. Groeten, Gerwin Het kan dus echt wel eens aan de cooler liggen. Oja, bij mij werkte alle temperatuur geregelde coolers niet goed (van coolermaster)
Link naar reactie
80 graden is te hoog voor een XP Wat heb je voor CPU cooler ? In ieder geval raad ik je aan zeker een Case fan te installeren. Dit scheelt zo 5 graden en een goede CPU Cooler een xp mag maximaal 90 graden worden mijn 1700 xp is 50 graden en stressed 58 graden Ik heb een zalman 6000 cu koeler. niet de koudste maar wel de meest stille daarnaast 2 fancases op 2000 rpm
Link naar reactie
Hoge temp man! K denk dat je processorcooler niet helemaal in orde is, hij is of verdraaid of er zit een draadje los. K had hetzelfde probleem, toen draaide hij op 1000 toeren in plaats van 5600. Een case-fan is inderdaad handig, of probeer je kast open te laten, helpt meestal ook wel.
Link naar reactie
[quote:cda70e8b4f] Op 15-05-2002 11:23 schreef Rumaro: Na resetten is de temperatuur 80 graden C. [/quote:cda70e8b4f] Dan zal je PC behoorlijk stinken. 80 graden is bloedheet. Maar verneem je dat ook? Je problemen wijzen op teveel warmte, maar anders is toch echt iets mis met de temperatuurmeting. Het kan zijn dat een beveiliging de CPU uitschakelt op zich correct als de temperatuur inderdaad zo hoog is als je zegt.
Link naar reactie
[quote:474e3eaefc="BA"]Dat is een speciale P4 feature Hans :) Als de P4 te warm wordt, halveert zijn kloksnelheid. [/quote:474e3eaefc] Ik dacht dat het een XP 1700 CPU betrof :roll: Overigens verwacht ik dan nog steeds dat de temperatuur lager dan 80 graden wordt. Dat is gewoon erg heet. Als dat geen sporen nalaat dan geloof ik eigenlijk niet dat die temperatuur echt optreedt. Maarre, de XP heeft toch ook een soort beveiliging die door sommige moederborden wordt ondersteund?
Link naar reactie
Dat klopt idd, dan schakeld het mobo zichzelf, of de CPU uit bij overhitting. Alleen hebben nog niet alle mobo's dat :( Your're right, het gaat idd om een XP. Er was hier ook nog een topic over een P4 die superheet werd, zeker mee door de war gehaald :D (Nu snap ik dus ook die reply van Lykele lol :D )
Link naar reactie
Al gaat het om een Athlon XP, een berichtje over een Intel PIII/pIV is nooit weg, er zijn ook lezers van dit formun die een Pentium hebben, dus, en die kan ook om de een of andere reden heet wordun. En het houdt de discussie levend, zeg nu zelf... en me nick is trouwens zonder hoofdletter, BA, en mag ik trouwens een link je OC-guide plaatsen op me site???
Link naar reactie
Ik heb de kast nu los en nu treedt het probleem inderdaad niet meer op. Ik had eerst tijdelijk een Duron, totdat m'n processor binnen was. Toen haalden ze in de winkel de koeler en blok er af en zetten die op de nieuwe processor, ZONDER er weer nieuwe pasta aan te smeren. M'n Asus moederbord loopt vast als het te heet wordt, maar ja, als ik er dan niet bij ben, wat dan ?. Bij het herstarten komt de waarschuwing en kan de pc niet verder opgestart worden voordat de temperatuur weer gezakt is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...