Ga naar inhoud

[nieuwe PC -=- AMD XP cpu] welk mobo ?


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen, dus ik heb aardig wat te kiezen. De videokaart weet ik nu wel (GF3 Ti) en ik ga voor de AMD XP (1800+ of 2000+) processor. Maar nu is mijn vraag.. welk moederbord moet ik daarbij kiezen? Ik heb niet lang geleden nog 2 systemen in elkaar gezet met een MSI k7T266 mobo, en dat werkt prachtig. Ik ben erg tevreden over de MSI en ik denk eraan om zelf ook voor dat mobo te kiezen.. Zou ik er veel op vooruit gaan als ik een mobo kies wat het nieuwe, snellere, DDR RAM ondersteund? of maak ik gewoon een goede keus als ik de MSI neem met PC2100 (toch?) DDR RAM? Nou ja, sorry dat ik zo'n groot verhaal heb opgeschreven en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik wacht op antwoord!
Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als je OC'en wilt kan je beter een KT333 nemen, die hebben ook een PCI 1/5 divider, waardoor je de FSB met gemak op 166 MHz draaien kan. Als het je niet uitmaakt kan je idd beter een KT266A nemen. En doe jezelf een lol, laat die goedkope MSI zooi liggen, en koop een Abit, Asus of Epox :smile:
Link naar reactie
Reden waarom ik geen MSI wil zijn de vage problemen die die lui aldoor hebben, lekkende biosbatterijen, DOA boards etc etc. Vooral omdat je het heel vaak van MSI hoort ben ik er niet gek meer van. Zelf heb ik hier ook een MSI liggen die rare kuren heeft. Anthony: Qua kwaliteit ligt Asus wel hoger als MSI hoor, als je naar uitval etc kijkt.
Link naar reactie
ALs je perse een MSI wil neem dan de MSI KT3 Ultra dat is de opvolgen van die 2 die jij heb gehad met een KT333 chipset. http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380E+Ver1.0 [img:73a9edacf1]http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380ev101.jpg[/img:73a9edacf1] Met dat bord heb je wat meer toekomst dan die KT266 plankje waar je het over heb, ik zou deze combineren met DDR333 geheugen
Link naar reactie
Met de MSI KT3 Ultra-ARU heb ik wat gespeeld, het ding werkt gewoon goed. DDR333 heeft alleen zin als je CAS2 neemt, die is vrij duur en dan nog is de prestatiewinst erg klein. Goede kwaliteit DDR266 CAS2 werkt net zo snel als DDR333 CAS2,5. DDR333 is vooral interessant als je gaat overklokken.
Link naar reactie
[quote:38e04b58d2] Op 13-05-2002 22:36 schreef S0epkip: En is de MSI KT3 Ultra veel duurder dan de KT266 dan? [/quote:38e04b58d2] ALs je de link ziet van BA dan zie je dat de KT3 iets duurder is. Maar hij is nog stabieler. heeft meer features, is sneller. daar betaal je voor, hier is ten slotte nieuwer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...