Ga naar inhoud

Amd athlon 800mhz te heet?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2 jaar een zelfgebouwde pc met Amd Athlon 800 mhz processor en keek laatst eens in de bios en zag tot mijn verbazing dat de temp. ton 62.5 graad was, lijkt mij erg heet of niet? Later nog een paar keer gekeken maar de temp blijft tussen de 60 en 65 graden Moet ik hier iets aan gaan doen of niet? De pc loopt wel redelijk stabiel op zo nu en dan een onverklaarbare chrash na...
Link naar reactie
[quote:e597d638aa] Op 13-05-2002 19:33 schreef scenic20: Ik heb sinds 2 jaar een zelfgebouwde pc met Amd Athlon 800 mhz processor en keek laatst eens in de bios en zag tot mijn verbazing dat de temp. ton 62.5 graad was, lijkt mij erg heet of niet? Later nog een paar keer gekeken maar de temp blijft tussen de 60 en 65 graden Moet ik hier iets aan gaan doen of niet? De pc loopt wel redelijk stabiel op zo nu en dan een onverklaarbare chrash na... [/quote:e597d638aa] Ik heb een Pentium 4 1,5 Ghz, en mijne word ongeveer tussen de 60 en 70 graden. Weet iemand of dit normaal is voor een Pentium 4?
Link naar reactie
60 tot 70 graden is veel te heet voor P4. K7 processoren zijn beter bestand tegen hitte dan P4, ze raken pas beschadigd bij 90+ grden, P4 al bij 70+. Daar komt bij dat P4 de temperatuur veel nauwkeuriger meet dan T-bird. T-bird kan er best 10 graden naast zitten, daarom vraag ik of hij ook problemen heeft met dit warme weer. Misschien is de thermometer in je P4 kapot, anders moet je onmiddelijk de koeling verbeteren. P4 gaat langzamer werken als de temperatuur te hoog is - flink langzamer.
Link naar reactie
Nee ik heb de afgelopen dagen niet meer chraches gehad als anders, het zijn er wel veel meer dan op de oude computer van mijn pa maar die doet er ook weinig op. Wat de temperatuur van de processor vroeger was (dus 2 jaar geleden) weet ik niet, ook nooit naar gekeken eigenlijk. De koeling is in iedergeval niet anders gaan klinken de pc immiteert nog steeds een stofzuiger.
Link naar reactie
Ehhmmmz de cooler is er eentje van eehhh thermalthake (of zoiets) in iedergeval een 'super orb' en daar hoor ik wel vaker verhalen over dat die zeer veel herrie maken. Ik heb nu Windows 2000 Proffesional geinstallerd staan, maar onder win. Xp komen de chraches net zo vaak voor. Eens in de 2 dagen 1tje ongeveer. Die van mijn pa loopt eigenlijk nooit vast. (een Intel PIII 500 mhz. in a box temp 32,3 graad) Maar als het geen kwaad kan laat ik het lekker zo zitten en die herrie stoort me ook niet zo, pc staat mindstens 8 meter van de monitor en toetsenbord vandaan.
Link naar reactie
Ik heb de cooler er even voorzichtig afgehaald, er zat een soort sticker onder maar uit andere berichten heb ik gelezen dat die niet zo geweldig werken dus heb ik er nu een heel klein beetje koelpasta ondergedaan, de processor is nu na 1/2 uur warmdraaien en daarna een 3D mark test ongeveer 6 graden koeler. Ik wil er best eens een andere koeler op gaan zetten (vooral om de herrie tegen te gaan) maar wat voor een niet al te dure raden jullie mij dan aan ?? (ik ben nog maar een scholier en die barsten niet van de poen...)
Link naar reactie
Ja natuurlijk heb ik die eraf gepeuterd (was wel een heel werk maja) weten jullie ook nog een type van coolermaster, er zijn er zoveel... en aan de naam kan je niet zien of i een beetje stil is of niet. Ik las ook nog iets over zalman (o.i.d.) coolers die alleen met koelribben werken, dus zonder ventilator is dat iets of niet???
Link naar reactie
Mja, maar dan moet je weer redelijk wat airflow in je kast hebben, dan doen die het wel goed. Wat je ook nog doen kan, dat heeft HJS van dit fotum gedaan, is een Spire superrock kopen, en daar een 80mm fan opzetten, desnoods uit een oude voeding. Is goedkoop, koelt goed, en stil :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...