Ga naar inhoud

warmte Intel / AMD


Aanbevolen berichten

klopt het dat AMD processors over het algemeen warmer worden (per GHz) dan Intels? als dit waar is vind ik het eigenlijk nogal vreemd dat ik daar niets over lees in reviews (en ik heb er nogal wat gelezen). want meer warmte betekent dat je een hogere koeler nodig hebt, wat resulteert in meer lawaai! wat is jullie mening?
Link naar reactie
Als je per GHz gaat vergelijken, dan klopt dat wel. Maar als je bijvoorbeeld een AthlonXP 2000+ naast een Wiliamette 2.0GHz zet, dan scheelt het niet veel, die P4 word zelfs nog iets heter. De Northwood blijft wel koeler, door het 0.13 micron productieproces. AMD gaat daar ook naar oversteppen, de Thoroughbred core wordt op 10 juni geintroduceerd zoals het er nu uit ziet. Iedereen vergeet alleen even dat een P4 standaard een 70x70 koelblok heeft, en de Athlons vaak met een 60x60 koelblok geleverd worden. Als je heatsink van slechtere kwaliteit is, dan heb je een zwaardere fan nodig. Als je dus een 80x80 heatsink op een AthlonXP zet, dan kan je met een veel stillere fan toe. Het nadeel van die 80x80 heatsinks is dat ze nogal duur zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook weer belachelijk dat mensen vaak op hun koeler bezuinigen. Als je dan toch een hele dure CPU koopt, waarom dan niet meteen een goede koeler?
Link naar reactie
De nieuwe generatie AMD processoren AthlonXP worden niet veel warmer dan de intel processoren voorheen was dit wel een probleem bij AMD. Meer koeling dus meer lawaai klopt niet echt natuurlijk zijn er koelers die belachelijk veel herrie maken maar er zijn er ook zat die dit niet doen. Je moet gewoon ff goed rondneuzen op het net als je wil weten welke koelers er goed koelen en redelijk stil zijn.
Link naar reactie
Mja, het is niet echt AMD die koeler geworden is, de AthlonXP 2100+ wordt minstens net zo heet Als de ThunderBird 1400. Het is alleen de P4 Wiliamette die ten opzichte van de P3 een stuk heter geworden is. De Northwood draait dan een stuk koeler, maar als die hogere snelheden halen gaat, dan zal hij ook weer net zo heet worden :smile: Dat is nou eenmaal de prijs voor Snelle CPU's, doordat ze zo veel sneller geworden zijn is het wattage aan warmteproductie ook een stuk hoger komen te liggen. Een 486 straalde een watt of 5 aan warmte uit, de AthlonXP 2100+ zit tegenwoordig al op 72W.
Link naar reactie
Wat maakt het ook uit, daarvoor hebben ze toch koelers uitgevonden, of niet soms??? en anderzijds: meer warmte betekent ook meer stroomgebruik,dus ik zou toch maar voor die Intel gaan op hogere kloksnelheid als dat de doorslaggevende factor moet geven.... Niet mijn keuze overigens.....
Link naar reactie
Mja, maar dat moet je eens aan de doorsnee systemenbouwer vertellen, dat ze daar goede coolers voor uitgevonden hebben :wink: Dat van dat stroomverbruik is zeker waar, als je je daar aan stoort kan je beter een 486 kopen. Die 15W verschil zal op het hele stroomkostenplaatje van de PC ook niet meer uitmaken :smile:
Link naar reactie
Tsja, ik heb het druk met andere zaken, en game idd niet veel. Brieftikken is er nie bij, ik webmaster en bezoek forums als deze. En mij favoriete games zijn racing, en die hebben nog geen hoge hardwareeisen die de andere games wel hebben... en in actiegames: I wished I had an better one!!! maar goed, al met al je moet werken met wat je hebt, dus.... en wat de betrouwbaarheid van de onderdelen betreft, no problem, een harde schijf van 10 jaar oud doet het prima, alleen een beetje langzaam enzo, verder onderhoudsloos. Ik weet net of andere mensen er wel neg. ervaringen mee hebben...
Link naar reactie
Mja, dat ligt er net aan natuurlijk. Ik heb wel eens 486's onder me neus gehad die er ook spantaan mee op hielden, niks meer aan te doen. In mijn geval ben ik regelmatig hele lange perioden van huis, als mijn router dan stuk zou gaan voor het hele netwerk, dan weten ze hier thuis bij goed niet meer hoe alles weer goed te krijgen :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...