Ga naar inhoud

De ultime uitdaging voor de ervaren computerfreak!!


Aanbevolen berichten

Mijn hp vectra xa6/200 pen pro,maakt bij de opstart (na eerste deel) een heel vreemd ratelend geluid.Het lijkt op verzuipen! (blpblpblpblpp etc) Tevens ,is er iemand op deze planeet die weet hoe je hem kan overklokken/fsb of met multiplier of de bios . Eerlijk gezegd ,daar geloof ik niets van. Welk geniaal persoon kan mij helpen?
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Eens met BA. Zou ook de fan vd voeding kunnen zijn. Heb je die schoon gemaakt ? Als het geluid blijft en het mocht de HD zijn dan kan het betekenen dat je HD aan het overlijden is. ZOu dan asap je data veilig stellen. Zou niet weten hoe je een HP moet overclocken. A-merken kunnen meestal niet. Wat verwacht je als resultaat van een overclock ?
Link naar reactie
Ik moet je teleurstellen wat het overclocken betreft, HP staat er niet bepaald bekend om deze functie mogelijk te maken, als je het in je BIOS niet kunt wijzigen, is de kans klein dat de jumpers aanwezig zijn en werken om over te clocken. tevens heeft verandering van de multiplier weinig zin met die pc van jou. en dat geluid> wanneer komt dat, meteen of pas als Windows aan het opstarten is (of Linux natuurlijk)
Link naar reactie
We hebben een Pentium, Pentium Pro, Pentium MMX, maar geen Pentium Pro MMX. Wel is het zo, dat een Pentium II in feite een Pentium Pro is met tragere cache en MMX toegevoegd. MMX is trouwens vrij nutteloos. Pentium MMX was niet alleen een Pentium + MMX, maar er waren ook nog wat andere dingen verbeterd - die zorgden voor de prestatiewinst.
Link naar reactie
[quote:a071f35da1] Op 13-05-2002 19:35 schreef lykele: MMX kan heel handig zijn, vooral bij multimedia enzo, voor het rippen van DVD's scheelt het minstends een paar frames per seconde... [/quote:a071f35da1] Niet waar. MMX is een vorm van SIMD, net als 3DNow!, SSE en SSE2. Deze drie vormen van SIMD zijn uiterst geschikt voor multimedia, maar voor MMX geldt dat niet.
Link naar reactie
Wat dat geluid betreft: bepaalde HP-machines kunnen in combinatie met madge-netwerkkaarten een soort telefoonriedel geven bij het opstarten. Eventuele oplossing: voeding connector op het moederbord loshalen en weer terug plaatsen - netsnoer eruit en er weer in prikken Succes ermee.
Link naar reactie
Die athon 1200 ondersteunt bij mijn weten ook geen MMX, alleen de Thunderbirds en de Athlon XP's doen dat, dus dat valt wel te verklaren. En mijn PIII heeft veel aan MMX, het scheelt 8 fps ijn het rippen van een DVD. Verder ken je het nie uitzette in het bios of zo, dus tijdens het gamen kun je het niet testen, helaas..
Link naar reactie
Alle Athlon's ondersteunen MMX, zelfs de K6 deed dat al. En een Athlon 1200 is automatisch een thunderbird :D Het verschil zit hem in de FPU van de CPU's, die van de Athlon is veel sterker als die van de Pentium III. Daardoor is waarschijnlijk de AthlonXP met normale x87 instructies sneller als met MMX instructies.
Link naar reactie
LOL, het enige waar Intel er echt uitspringt is Quake 3 Arena, die is super intel optimized, als je naar andere games kijkt ligt het resultaat ongeveer gelijk, en in games zoals UT is de AthlonXP juist weer de snelste. Dat Intel beter zou zijn voor games is nogal een fabel. Alleen tjsa, als je een Northwood 2533 MHz CPU koopt, dan heb je altijd de snelste CPUI in games, omdat die op dit moment gewoon geen Athlon Tegenhanger heeft :D
Link naar reactie
En dan vraag je je af: wat heb je aan al die fps en die grote afschrijvingen van je bankrekening, je kunt beter iets achterlopen, dan zijn er meer mensen die er een hebben en kun je hem beter optimaal gebruiken... en heb je een mobo en geheugen die de zaak bij ken houden...
Link naar reactie
Optimaler draaien op een ouder systeem??? die moet je me toch eens uitleggen ;) Met een nieuwer systeem kan je dan gewoon meer features aanzetten, zoals FSAA en aniso, waardoor je weer minder FPS krijgt, maar een veel mooier beeld. Had je dus al een torenhoge framerate toen je begon, hoe meer d\van dat soort digen je aan zetten kan.
Link naar reactie
Optimaler draaien: 1. meer proggies zijn ervoor geoptimaliseerd 2. er zijn (zoals dit forum) meet gebruikers die handigheidsjes kennen, zoals OC'en dmv multiplier veranderen enzo, als je de nieuwste hebt, weet je dat niet... Extra features zijn heel handig en leuk, maar kosten een boel. FSAA heeft wel beter beeld by the way, heb je gelijk in, maar iedereen is er volgens mij vrij in te doen wat hij/zij zelf wil, dus, AMD Xp of niet, never minds me.. En hoe krijg je trouwens die 10000 punten voor elkaar?? K kom op nog net geen 3200 zonder OC'en (me pc het geen internet, dus geen url-compare mogelijk???)
Link naar reactie
10.000 haal je dus met een nieuw systeem ;) Vooral de hoge CPU speed en snelheid van het gegeheugen geven daar dus de doorslag. 1. klopt, maar dat duurt eeuwen, kijk maar naar SSE2, daar heeft ook nog bijna niemand support voor 2. Dat kan je ook met de nieuwe spullen doen hoor, dat duurt echt geen jaar voor je die trucs kent. Hooguit een halfuurtje of zo :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...