Ga naar inhoud

1800+ XP 1533 mhz win XP crasht bij hoge snelheid


Aanbevolen berichten

Hoi Ik heb precies hetzelfde moederbord als dat jij hebt, en ik heb ook dezelfde processor, maar ik heb totaal geen problemen onder windows XP, en over die koeler, volgens mij is die koeler prima in orde want bij mij ligt de temperatuur altijd rond de 52 graden, en hij wil nog wel eens stijgen tot 58 graden.
Link naar reactie
Wat wel vaag is is dat mijn ASUS Probe progje een hogere temp aangeeft van de CPU (ongeveer 10 graden hoger) dan bijvoorbeeld het BIOS of Sisoft Sandra. Ook geeft de probe de RPM van de CPU-fan aan op het grafiekje van de "power-fan" i.p.v. de cpu-fan...raar ding... :smile:
Link naar reactie
BA, op de meeste sites die wat te melden hebben over BIOS piepjes zeggen dat afwisselend hoge en lage piepjes aangeven dat er iets mis is met de CPU. Ik heb mijn geheugen getest met memtest86 en dat vond geen fouten...Maar heb vandaag en gister continu op de pc gewerkt en niet weer van die rare piepjes gehoord dus 't loopt wel los...:smile:
Link naar reactie
Ik heb niet zo'n verstand van het energieverbruik van die dingen. :oops: Ik heb gezien dat ik een 300 W voeding heb, genoeg? Ik denk dat ik in ieder geval maar es even een nieuwe CPU koeling der in flikker. Kan nooit geen kwaad, schijnt beter te zijn voor de CPU ook. :P
Link naar reactie
300W zegt niet zo veel, het gaat om de kwaliteit van de voeding. Een indicatie voor een te lichte of instabiele voeding kunnen sterk fluctuerende voltages zijn. Ook kan je het vaak aan de 5V zien, die valt dan terug naar 4.8V oid. En meer koeling is altijd beter, al hoef je het voor normaal gebruik niet te overdrijven, tussen de 40 en 50c is prima, en 50 - 60c mag ook nog wel. Boven de 60c zou ik er zeker wat aan doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...