Ga naar inhoud

Weer eens koeler vraagje


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik blijf even in de koeler rubriek, ik heb hier een xp1800 sinds een week, maar de temperatuur staat mij absoluut niet aan hij is niet hoog voor het gewone werk(48 graden), maar zodra er wat gevraagd wordt, ben ik de pisang dan racet die zo naar de 58/60, dit is tijdens video bewerken(3 kwartier), nu had ik al een gedeelte gelezen, over de koelers, maar ik kan op het moment hier alleen in de buurt coolermaster coolers krijgen, dus mijn vraag is hebben deze jongens ook goede coolers in huis ??? liefst wel een beetje rustig maar mag wel wat kosten, ik heb hier nu een coolermaster draaien (7H53F). Nu kwam ik toevallig bij tweakers en zag ik daar de coolermaster hhc-001 is dit een beetje een cooler heeft hier iemand ervaring mee ??? Of weet iemand nog een betere ? Het liefst met een gewone bevestiging. Heb hier een asus av7266-e moederbord 512mb ddr, xp1800, asus v7100pro, en een philips psc706 met bij behorende speakers. Alvast bedankt voor je antwoord Groeten Gerwin.
Link naar reactie
Die HHC koeler van coolermastyer schijnt het wel goed te doen, maar is ook erg lawaaiig door de Delta fan. Wat je eens proberen moet, is een uur vol belast laten draaien met de kast open, als dan de temp veel leger is, dan kan je beter een casecooler gebruiken ipv een betere CPU cooler.
Link naar reactie
Hee die BA, ten 1e bedankt voor je snelle reactie, dat dacht ik ook als eerste maar een paar dagen terug toen het wat heter werd, heb ik hier dus 1 cooler erbij gezet om de warme lucht weg te blazen want toen viel het mij in 1 klap op,dit hielp even maar dit helpt niet genoeg helaas. Mijn mb temp blijft namelijke heel netjes vindt ik rond de 29/30 graden hangen hoe heet de processor ook is.. Sorry ik had het ff moeten vermelden dat ik er al een extra fan in had.. Ik werk hier trouwens met een a-open miditower.. zo'n hq-48 volgens mij met een 300 watt voeding. Vindt persoonlijk dat ie niet genoeg kan aanzuigen van voren, heb er al die ijzer plaatje uit gehaald zodat die meer lucht kan aanzuigen. Evengoed al bedankt ! Groeten Gerwin
Link naar reactie
Ga eens naar http://www.oc-shop.nl daar hebben ze zoolers in alle soorten en maten. De service is goed en je kan online bestellen en laten thuisbezorgen. Ik heb de Swiftech MCX462-BA met de Delta 80 HP, deze is echter zeer lawaaierig (Shiphol is er niets bij :grin: ) en bovendien zeer prijzig. Ik zou wel die Switech aanraden maar met en stillere fan, kost wat centen maar dan heb je wat. Een vriend van mij had een boxed 2100+ maar die werd idle 55 en stresed 66 dus heeft zo'n zelfde setje als ik genomen. Toen was ie idle 40 en stressed 48 oid. Toen nog eens het Vcore opgehoogd naar 1.85 en de proc op 1885 Mhz laten draaien (bijna 2400+) en hij is dan nog maar idle 46 stresed 55 graden. Koelt behoorlijk dus, BTW hij heeft maar 1 casefan die maar op een max van 2500 RPM draait :sad: Ik draai nu op idle 33 en stresed 37, maar heb nog niet overclockt (komt eraan) het is een 2000+. Ik heb echter wel 5 casefans. (ik moet ze nog even omdraaien, voor een betere preformence ze zitten nu nog verkeerd :sad: ) Ik hoop dat je er wat aan hebt, de Alpha 8045t is trouwens iets goedkoper en even goed (volgens BA beter, volgens Peter van de OC-shop weer niet :???: ), maar die is out of stock bij de OC-shop. Kijk ook even op http://www.tweakers.net/pricewatch daar staan meer winkels die deze koelers leveren. Greetz Marcel BTW ook de Zalman koelers schijnen erg goed te zijn. Kijk voor een overzicht van koelers op http://www.heatsinkdatabase.com.
Link naar reactie
Ik vertrouw die meningen van de OC shop sowieso niet zo, omdat ze bijvoorbeeld ook Mushkin geheugen de hemel in prijzen, terwijl die modules ook niet zo heel geweldig zijn. Ik vind die temps trouwens vrij hoog voor die swifttech, dat haal ik nog niet eens op 2.2V :grin: Maar dat kan ook een mobo issue zijn.
Link naar reactie
[quote:05137a608d] Op 11-05-2002 22:00 schreef gerwin111: ik ga eens ff kijken.. Ben benieuwd Ben meestal niet zo'n internet koper vandaar dat ik coolermaster gebonden zat, maarja wie weet kan het altijd proberen.. [/quote:05137a608d] Heb pas een Alpha gekocht is een geweldige heatsink, hiervoor had ik een coolermaster, deze was goed maar toch iets minder. Door de goede koeleigenschappen kon ik een fan kopen die veel stiller is. Ik heb voor de combi met een hee stille papst fan gekozen (8414 N2GML maar 19 dB) Maar op papst.de http://www.papst.de/pdf_dat_d/Seite_48.pdf heb je heleboel info en kun je zo uitzoeken wat jij een goede hoevelheid lucht vind en wat een goede geluidproductie. Delta's voor de die hards echte herrie schoppers alsje BA mag geloven (en dat doe ik) Bestellen via internet geen probleem. Bij shop survey van tweakers kun je kijken wat de reactie op een shop zijn. Ik had goede ervaring met informatique Succes met je keuze
Link naar reactie
[quote:7fb06754b0] Op 11-05-2002 21:51 schreef BA: Ik vertrouw die meningen van de OC shop sowieso niet zo, omdat ze bijvoorbeeld ook Mushkin geheugen de hemel in prijzen, terwijl die modules ook niet zo heel geweldig zijn. Ik vind die temps trouwens vrij hoog voor die swifttech, dat haal ik nog niet eens op 2.2V :grin: Maar dat kan ook een mobo issue zijn. [/quote:7fb06754b0] Nee, hij heeft een Asus a7v333 en die blijft goed koel. Het licht puur aan die 2100+ dat is dus echt een heethoofd. Daar kun je de temperaturen van jouw 1800+ niet mee vergelijken, ook niet op 2.2. Dat ding werd met originele koeler (AMD) 66 graden na 1 keer benchmarken (dus eigenlijk niet stressed). Als je zag dat hij met de nieuwe (voor OC) na 1 keer benchmarken 45 bleef gaat er dus 21 graden vanaf. Dat is dus echt veel. BTW ik heb daar twee identieke systemen ZIEN (ja er zat een ruitje in :smile:
Link naar reactie
Heb hier nu een hhc-001 draaien, echt perfect wel een beetje lawaai, maar hij staat nu op 42 graden, met de cpu op 1,85 V Als hij moet werken, wordt ie een paar graden hoger, maar boven de 50 graden krijg ik hem op dit moment niet.. Bedankt voor jullie antwoorden ! Ga mischien binnenkort nog wel de alpha prob. gewoon eens testen.. Er kwam hier iemand kijken naar de pc, had net de nieuwe cooler erop gezet, hij wilde er ook meteen 1 hahaha.. Nogmaals vriendelijk bedankt ! Groeten, Gerwin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...