Ga naar inhoud

memory test


Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen. Ik heb een Award Modular Bios V6.00PG. Bij elke startup doet hij een memory test. Heel mooi natuurlijk, maar die wil ik uitzetten, ik weet nu wel dat het goed is, want hij doet dat namelijk meerdere keren. Hoeveel keer weet ik niet, want na 3 keer 256Mb tellen weet ik het wel. Maar waar in de bios zet ik dat uit; heb het hele menu afgegraven, maar vind het nergens. Wie weet het? Spiderned
Link naar reactie
thanks, maar op de site van award ben ik ook niet veel wijzer geworden. Ben op de site van gigabyte geweest en heb de handleiding van de bios gedownload die op het moederbord is geplaatst. En het gekke is; die handleiding en de screen previews komen NIET overeen met de werkelijkheid. Het type en versie nummer is hetzelfde, maar daar blijft het ook bij. Volgens de handleiding zou de Power on selftest moeten staan direct onder de virus warning, maar nee. Bij mij komt er na de virus warning de boot volgorde. Heel heel gek. Spiderned
Link naar reactie
Dat klopt helemaal BA. Op het moment dat jij dit schreef, ben ik er achter gekomen dat deze bios versie F4 is en de manual slaat op versie F6. Heb de nieuwste bios upgrade nu gedownload, maar ik weet niet of ik de bios gaat flashen. De rest van de computer werkt verder goed, op dat ene eigenaardigheidje na dan. In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en meedenken. groetjes Spiderned
Link naar reactie
Jawel, maar ik zeg altijd maar zo: als de computer het verder goed doet, ga ik geen dingen uitproberen; sterker nog, ik heb het wel eens gehad dat het fout ging. Ik weet niet meer precies wat, ik zal zelf wel iets fout hebben gedaan toen. En omdat het een computer van een klant is, ga ik daar niet mee rotzooien als alles verder goed werkt. Spiderned
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dit ouwe topic weer naar voren gehaald. De bewuste computer met de oude bios toch maar de bios ge-flashed. Ten minste, daar ben ik mee bezig :lol: Ik heb de juiste bios update en flashtool gedownload. 100% Nu krijg ik; nadat ik de oude bios heb weggeschreven, de volgende foutmelding: [b:f8ed65c797]The program file's part number does not match your system![/b:f8ed65c797] Daarna gaat hij weer naar het vertrouwde dos scherm en na een restart start hij wel gewoon op met de oude bios versie. Wie herkend deze foutmelding en wat is de oplossing? Het gaat om een award bios en een gigabyte mobo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...