Ga naar inhoud

Kloksnelheden


Aanbevolen berichten

eej mensen Ik heb een paar vraagjes, ik heb net es in de bios gekeken en daar kon ik de snelheid van me Ram geheugen en me cpu opvoeren alleen wil ik weten of dit wel veilig is. Ik heb een AMD 1333 die nu draait op 133MHZ en die nu 60 graden is. Ik heb 256 MBSDRAM ook op 133 MHZ, me systeem temperatur hangt tussen de 30 en 40 graden. Is het veilig om een van de 2 of beide omhoog te zetten? En wat zal ik er van merken? Verder opmerkingen om me computer te optimaliseren door dingen in de bios te veranderen zijn ook welkom Systeem: Moeederbord: TRANSCEND AKT4/A 8363A-686B AMD 1333 256 MDSDRAM GeForce 2 MX 32 MB 40 Gig harde schijf (7200 rpm) Crative DVD Rom en Pleztor 16/10/40 Als jullie verder nog iets over me systeem willen weten: just ask GREETZ Stefan
Link naar reactie
Je kan wel de geheugensnelheid hoger gaan zetten, maar tegelijkertijd ben je dan ook de CPU aan het overklokken. Dat is natuurlijk altijd goed voor je snelheid, alleen moet je dan wel even op je temperatuur letten, omdat die nu al 60 graden is. Je kan dus last van stabiliteit krijgen, omdat je dan te weinig koeling hebt. Zorg verder dat je in de bios, als je geheugen het trekt, Cas 2 aan het staan, en 4 way interleaving.
Link naar reactie
Je kunt je FSB omhoog gooien met een paar MHz, meer beveel ik je niet aan, de temperatuur is nogal hoog... Misschien een extra Case-Fan, of probeer het eens met open kast (veel lawaai, dat wel) Ik geloof niet dat het met jouw moederbord mogelijk is het geheugen sneller te laten gaan en de processor gelijk te laten blijven...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...