Ga naar inhoud

Juiste kast + juiste koeling?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een nieuwe pc o.b.v. een AMD Athlon XP1700+ en een Epox 8KHA+ maken. De eerste vraag: volstaat een CPU-koeler van rond de €15 of kan ik toch beter een heavy koeler aanschaffen? Welk merk/type is te prefereren? Mijn huidige systeem is een PII-350. Ik vind het uitstekend als de huidige kast voor het nieuwe systeem gebruikt wordt. Is dit mogelijk of kan ik toch beter een nieuwe kast kopen? Overigens, het vermogen van de fan in deze kast is 250 watt. De laatste vraag is misschien een beetje stom. Ik lees heel vaak dat jullie de temperatuur in het systeem meten. Maken jullie gebruik van een bepaald soort sensor o.i.d. of is er iets anders, zodat de temperatuur bepaald kan worden? Groet, W
Link naar reactie
Je kan beter een goede koeler kopen, dat bespaart je naderhand veel ellende. Kijk eens naar Zalman, thermalright ed. Dat zijn goede merken, en niet duur. Verder kan je je kast prima gebruiken, al zou ik er wel 1 kast ventilator in bouwen, als je daar ruimte voor hebt. Die 250W voeding is wat aan de krappe kant, maar je kan het proberen, als het een voeding van goede kwaliteit is. (liefts 30A op de 5V lijn.) Als je vage problemen krijgt, moet je ieg in je achterhoofd houden dat dat het probleem wel eens kan zijn. CPU en kasttemp meten doe je via de sensors op je mobo, die kan je in de bios uitlezen, of via een programma als MBM5 of CPUCool ed.
Link naar reactie
Hallo, Ik dank je hartelijk voor je antwoorden BA. Iedere keer weer geef je aan onervaren jongens op hardware-gebied goed advies, zonder dat er enige arrogantie o.i.d. aan te pas komt. De computershops in deze buurt leveren voornamelijk Coolermaster en/of Spire koelers. Vooral de eerste schijnt over het algemeen goed te werken. Kan ik hier ook op terugvallen? Groet, W
Link naar reactie
Met Spire coolers is anders ook niets mis, deze kun je trouwens ook op een hoger toerental laten draaien door het voltage iets te verhogen, schijnen ze beter te koelen... K gebruik zelf combinatie van beide, Spire is iets goedkoper dan Coolermaster, maar kwaliteit is meestal even best, Spire maakt alleen meer herrie.
Link naar reactie
[quote:cd8f5a6a27] Op 05-05-2002 21:29 schreef Gplayer: Hallo, Ik dank je hartelijk voor je antwoorden BA. Iedere keer weer geef je aan onervaren jongens op hardware-gebied goed advies, zonder dat er enige arrogantie o.i.d. aan te pas komt. De computershops in deze buurt leveren voornamelijk Coolermaster en/of Spire koelers. Vooral de eerste schijnt over het algemeen goed te werken. Kan ik hier ook op terugvallen? Groet, W [/quote:cd8f5a6a27] BA is idd een hele toffe peer (ja BA je verdient wel een pluimpje :wink: )!! Maar vergeet ook de andere mensen niet die ook vaak en goed antworden (GFmike, Eddy, egslim, Mithadrandir (goed gespeld?) ed, op zulke vaste waardes is het succes van dit forum gebouwd :smile: ). BA heeft volgens mij trouwens wel xtreem veel vrije tijd, hè BA? :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...