Ga naar inhoud

vraagje voor nieuwe pc


Aanbevolen berichten

ik zou zeker geen onbekend merk nemen, maar een goed merk. die MSI is altijd goed. maar een asus en een abit hebben nou eenmaal meer verdtand ervan dan een elitegroup of een jetway. in alle benchies kan je dit ook zien en je weet zeker dat het goed gaat lopen. ik zou sowieso voor een kt333 chipset gaan als je er geld voor over hebt en anders voor een kt266a (dus geen kt266!!!) kan je voorlopig goed vooruit. zorg ook voor een goede kast met een goede voeding, want anders kan je de rest wel aardig vergeten.
Link naar reactie
[quote:e6d7a67904] Op 04-05-2002 16:00 schreef degged: ik zou zeker geen onbekend merk nemen, maar een goed merk. die MSI is altijd goed. maar een asus en een abit hebben nou eenmaal meer verdtand ervan dan een elitegroup of een jetway. in alle benchies kan je dit ook zien en je weet zeker dat het goed gaat lopen. ik zou sowieso voor een kt333 chipset gaan als je er geld voor over hebt en anders voor een kt266a (dus geen kt266!!!) kan je voorlopig goed vooruit. zorg ook voor een goede kast met een goede voeding, want anders kan je de rest wel aardig vergeten. [/quote:e6d7a67904] Idd, je kan wel een goedkoop moederbord kopen, maar daar zitten zeker risico's aan vast. Ga idd ook liever voor de KT266a dan de KT266, want daar zijn al wat kinderfoutjes uit gehaald.
Link naar reactie
Bekend onbekend merk, het maakt eigenlijk niet zoveel uit met de kt266a of kt333 chipset. Kijk gewoon wat je leverancier voor merken hebt, lees wat reviews van die merken en maakt je keus. Reviews zoek je bv op http://www.google.nl. Ik heb wel gehoord dat MSI de laatste tijd veel last heeft van uitval. sites met tips over een goed systeem zijn: http://www.tweakers.net http://www.hardware.info beide nl
Link naar reactie
Ga voor een kt333 chipset deze presteren namelijk erg goed en neem idd geen Asus of Abit want daar wordt je gewoon genaaid. Kijk eens naar de epox 8k3a+ deze is superstabiel (heb ik zelf ook :smile: ) en erg goedkoop. Hij heeft 6 PCI sloten, 4 USB, audio onboard, RAID en ondersteund een Vcore van 2.2 en Vmem van 3.3 (leuk als je gaat OC'en :grin: ). Uiteraard heeft dit bord een kt333 chipset en kan uitermate effiecient met PC2700 (333 mhz) geheugen prater door zijn ingebouwde PCI 1/5 divider. Dit bord heb je al voor circa 150 euro, kijk maar eens op http://www.tweakers.net/pricewatch. Zonder RAID is dit mobo nog goedkoper en het is zeker een aanrader, BTW ook de Shuttle's zijn erg goed maar nog niet met kt333 uitgerust en als je een stabiele, goedkope plank wil zonder verdere fratsen moet je een ECS nemen (ze zijn kwalitatief wel wat minder, vooral met OC'en). Greetz Marcel Greetz Marcel
Link naar reactie
onsgeluk: Dat is een zeer mooi board, alleen zitten er alleen maar USB en firewire poorten op, je zult dus geen ps/2, seriele en parralelle apparaten meer kunnen gebruiken, tenzij je een converter gebruikt. Marcel: Met een Abit ben je echt niet genaaid hoor, die boards gaan met de FSB over het algemeen hoger als Epox (komt ook erg hoog) dan moet je denken aan een MHz of 220, mits je de juiste onderdelen gebruikt. Met een ASUS wordt je niet zozeer genaaid, maar ze zijn gewoon veel te duur voor wat ze bieden.
Link naar reactie
[quote:6bc649dc5d] Op 04-05-2002 19:01 schreef Marcel de Reus: Ga voor een kt333 chipset deze presteren namelijk erg goed en neem idd geen Asus of Abit want daar wordt je gewoon genaaid. Kijk eens naar de epox 8k3a+ deze is superstabiel (heb ik zelf ook :smile: ) en erg goedkoop. Hij heeft 6 PCI sloten, 4 USB, audio onboard, RAID en ondersteund een Vcore van 2.2 en Vmem van 3.3 (leuk als je gaat OC'en :grin: ). Uiteraard heeft dit bord een kt333 chipset en kan uitermate effiecient met PC2700 (333 mhz) geheugen prater door zijn ingebouwde PCI 1/5 divider. Dit bord heb je al voor circa 150 euro, kijk maar eens op http://www.tweakers.net/pricewatch. Zonder RAID is dit mobo nog goedkoper en het is zeker een aanrader, BTW ook de Shuttle's zijn erg goed maar nog niet met kt333 uitgerust en als je een stabiele, goedkope plank wil zonder verdere fratsen moet je een ECS nemen (ze zijn kwalitatief wel wat minder, vooral met OC'en). Greetz Marcel Greetz Marcel [/quote:6bc649dc5d] de specificaties zijn erg leuk van dit moederboord, maar je zou toch eens moeten lezen. dit boord heeft superveel problemen. er zou zelf geeneens plaats zijn voor een geforce 4. dus ik zou dit boord niet nemen. de msi boorden zijn erg goed. je hebt ze met alles erop en eraan, maar opok zonder franje en gewoon goed. de abit boorden zijn over het algemeen erg goed, maar ook erg duur. asus heeft zeer goede boorden tegen een middenklasse prijs. als ik het boord zou kiezen zou ikvoor de msi met kt333 of voor de asus met kt333 gaan en dan moet je zelf maar kijken of je alle snufjes wel of niet wilt hebben
Link naar reactie
Jij moet eens wat verder lezen :smile: Het probleem met het niet passen van de GF4 was met de Epox 8KHA+, en het radeon probleem is ook met de 8KHA+. De 8K3A+ is over het algemeen een goed board, en een GF4 past prima. MSI boards zijn misschien wel compleet, maar de kwaliteit van MSI vind ik tegenwoordig niet echt hoog, veel vage problemen, en een hoge uitval. (lees ook veel problemen met MSI boards op verschillende fora) Verder zijn ze ook niet echt geschikt voor OC'en. ASUS middenklasseprijs, pardon? Het zijn bijna de duurste die er zijn, en zijn niet stabieler als anderen, OC'en niet echt goed, en zijn ook niet echt snel.
Link naar reactie
de asus boorden zijn altijd compleet en goed. (uitzonderingen daar gelaten) en als je dan de prijs vergelijkt met een ander boordje met dezelfde specs dan valt de prijs best wel mee. de performance ervan is ook hoog, maar als je een zware overklokker bent dan heb je er minder aan. voor de huis tuin en keuken overklokker liggen er genoeg mogelijkheden. maar ieder zijn smaak. mijn volgende plankje zal een asus, msi of abit worden. en heel misschien een gigabyte, maar dit zijn ook de merken die in mijn ogen goed zijn.
Link naar reactie
[quote:dceffde2c3] Op 04-05-2002 19:42 schreef BA: onsgeluk: Dat is een zeer mooi board, alleen zitten er alleen maar USB en firewire poorten op, je zult dus geen ps/2, seriele en parralelle apparaten meer kunnen gebruiken, tenzij je een converter gebruikt. Marcel: Met een Abit ben je echt niet genaaid hoor, die boards gaan met de FSB over het algemeen hoger als Epox (komt ook erg hoog) dan moet je denken aan een MHz of 220, mits je de juiste onderdelen gebruikt. Met een ASUS wordt je niet zozeer genaaid, maar ze zijn gewoon veel te duur voor wat ze bieden. [/quote:dceffde2c3] Dat bedoel ik, je betaald teveel vind ik in verhouding met de kwaliteit. En dat is bij Asus nog iets erger dam bij Abit. Erik heeft ook een asus gekocht voor veel geld, maar dat bord is echt niet bijzonder ofzo en weegt zeker niet tegen mijn Epox op. Abit is idd een zeer goed merk en vraagt terecht een hogere prijs, maar die extra kwaliteit heb je vaak niet nodig, omdat je andere hadware het vaak niet kan benutten (ik ken geen RAM wat oop 210 FSB loopt :grin: (behalve het Samsung van Tweakers) ). Vandaar mijn uitspraak, koop een goedkoper board, want je hebt er evenveel aan, besteeed dat extra geld wat je bespaard aan een goede videokaart of merk RAM, want dat levert veel meer preformence op. Greetz Marcel
Link naar reactie
[quote:aea865f50a] Op 04-05-2002 19:01 schreef Marcel de Reus: Ga voor een kt333 chipset deze presteren namelijk erg goed en neem idd geen Asus of Abit want daar wordt je gewoon genaaid.[/quote:aea865f50a] Sorry hoor, maar dat slaat nergens op. Ok ze zijn behoorlijk aan de prijs tegenwoordig. Maar slechte spullen maken ze zeker niet. Ik heb zelf een ASUS P2b mobo (is al wat ouder, PII 350) en die werkt perfect. Kwam toendertijd ook als beste 440BX board uit de test :smile: Ok de prijs-kwaliteit/kwantiteit verhouding ligt tegenwoordig bij andere merken wellicht gunstiger, maar je bepaald zelf voor welk bedrag je wat koopt. Geef je wellicht meer uit voor een Asus, dan kies je daar zelf voor, maar je bent niet genaaid want je hebt gewoon een goed mobo...
Link naar reactie
Ik beschouw dat dus als genaaid als je 50 euro oid (das 110 piek) meer betaald terwijl het goedkopere mobo dezelfde kwaliteit heeft! Tuurlijk je kiest zelf of je meer wil betalen, maar dan verwacht je toch een BETERE kwaliteit en dat is absoluut niet het geval. De Asus borden zijn gewoon goed, maar niet beter dan de goedkopere. Als jij in winkel A een CPU koopt en je loopt naar buiten en je ziet in winkel B dezelfde CPU voor 50 euro minder voel je je toch echt wel genaaid. Dus als je een Asus koopt en je komt er na een week achter dat je voor minder geld een gelijk bord (ik vind de Epox zelf beter) kon kopen vind ik dat je genaaid ben (dit heb ik met mijn GF2 van de Medimarkt gehad en achteraf voel je je dus opgelicht). Ik vind dat asus gebruik maakt van haar naam om haar producten te verkopen. De productie prijzen zijn bij Asus echt niet hoger dan bij Epox :sad: Ik vergelijk Asus dan ook met bijv Adidas je betaald een meerprijs voor de merk niet voor de kwaliteit. Sommige mensen kiezen dus voor die merken om met de elite mee te gaan, maar het is bullshit dat de borden kwalitatief ook beter zijn (net zo min als de schoenen :grin: ). En de grafische kaarten hebben hetzelfde verhaal te duur! Je betaald voor het merk :sad: Jullie zullen het er wel niet mee eens zijn, maar kijk maar eens naar hardware test en vergelijk de prijzen en je komt jammergenoeg tot de conclusie dat Asus onodig duur is geworden. Greetz Marcel PS: Abit is zoal ik al eerder aangaf wel een betere kwaliteit en daar kies je dus bewust voor een beter kwaliteit iets meer te betalen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...