Ga naar inhoud

upgrade voor intel 810 mobo


Aanbevolen berichten

Ik heb op de intel site bij "mobo selector guide" mijn chipset en mijn fabrikant geselecteerd en daar kwam dit uit bij cpu's: Intel® Processors : Pentium® III processor (100 MHz FSB) Celeron® processor <= 1.10 GHz (100 MHz FSB) Celeron® processor (66 MHz FSB) Pentium® II processor (100 MHz FSB) Pentium® II processor (66 MHz FSB) Kan ik hieruit afleiden dat ik dus tot bv een celeron 1,1 Ghz kan? MzzL
Link naar reactie
op de site kenk ff niks vinden en in het boekje staat iets van 800 Mhz, maar toen waren die nieuwe celerons er nog niet. Ik ben er wel 8ter dat het "PPGA" moet zijn en dat ik 100 mhz FSB ondersteun. Waarom werkt die met 256 Kb cache niet? bedankt voor de moeite die je doet :smile:
Link naar reactie
Ik heb de maker gemeeld maar nog geen antwoord :sad: Ik heb wel gezien dat mijn mobo core voltage aankan van 1.30V tot 3,5V en dat ie op 100 Mhz kan draaien. Dan moet een cpu zolang ie ppga is toch geen probleem zijn? Als mijn mobo de fsb en core voltage ondersteund moet elke passende cpu toch kunnen? Of zie ik dit helemaal verkeerd? sorry voor de misschien lame vragen, but im learning :smile:
Link naar reactie
Bijna, soms krijgen mobo's problemen omdat ze de MP van de CPU niet ondersteunen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het zou kunnen. Als je een kennis hebt met een snelle CPU, dan kan je het gewoon eens proberen :smile: Verder zijn de tualatins wel pin-compatible, maar hebben ze een iets ander busprotocol, waardoor ze het niet doen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
mijn mp staat in bios tot max 8x dus: 8 x 100 = maximaal 800mhz :o toch? of regelt de cpu dat zelf omdat de mp toch gelocked is? en er is toch zoiets als een slot 1-fcpga convertor. Hiermee kan ik dus op de convertor een fcpga cpu doen en de convertor in mijn slot 1? Of anders deze: http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm Tnx
Link naar reactie
Dat zou heel goed kunnen werken, een PIII 1266 of een Celly 1300 is een leuke upgrade voor zoiets :) Alleen dacht ik dat die powerleap dingen nogal duur waren, zo duur dat je bijna net zo goed een ander mobo kopen kan :( Met gewone converter doen tualatins het btw niet! Kijk alleen even of je mobo ook getest is met die converter :) Kijk ook of je mobo een 1/2 AGP divider heeft, en een 1/4 PCI divider, anders moet je een CPU met 100 MHz FSB kopen.
Link naar reactie
Ik heb ze bij powerleap net gemeeld om te vragen wat de kansen zijn of het werkt. Bij de compatibiliteitslijst stond die van mij nie bij natuurlijk :o Zal zoiezo een celly (de zijn toch nog steeds 100 Mhz:roll:) worden omdat mijn mobo maar tot 100 Mhz fsb gaat. En ja de prijs :D mocht het werken maar toch te duur zijn dan is misschien een nieuw bordje met een duron een optie :D.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...