Ga naar inhoud

XP start met witte balk met iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


Aanbevolen berichten

  • Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:deffb2ac34="lykele"]Website: http://www.handleiding.tk - Volledig vernieuwD - voor wie meer over computers wil weten[/quote:deffb2ac34] Leuke site voor beginners, maar maak in zulke site's NOOIT fouten. Deze vond ik na het aanklikken van 1 link!!! Is niet zo erg desastreus, maar wel slordig. "tijdens het partitioneren kunnen veel dingen mis gaan, zoals het [color=red:deffb2ac34]formatteren[/color:deffb2ac34] van de verkeerde partitie" Formateren doe je NA het partitioneren en niet tijdens. Dus, tijdens het patitioneren doe je iets met de verkeerde partitie. Klop dus helemaal niks van, van die zin. Begrijp me goed, ik wil niet hier gelijk heel de site af kraken, maar als je newbies iets wilt leren, moet je het wel duidelijk en goed vertellen. Anders snappen ze er al helemaal niks meer van.
Link naar reactie
Krijg je dadelijk allemaal boze mailtjes, dat je computers hebt vernielt :wink: Of dat er een videokaart is afgefikt dan denk je toch echt :oops: BTW een supersite, ook handig voor mij ga dat stuk over netwerken maar eens uitgebreid lezen, want daar weet ik dus nada over. Ik ga van de zomer nog een verslag doen van mijn OC poging en het resultaat, met foto's ed, net als BA.
Link naar reactie
Even een off-topic vraagje: Als dat netwerk staat, hoe kan je dan via de andere computer internetten? En moet je dan in de internet computer twee netwerkkaarten? Of kan je ook een Cable Router kopen daar de kabelmodem aan doen en de cable router als hub gebruiken? Nogmaals ik ben een leek op het gebied van Netwerk (sorry mods, ik weet dat ik naar netwerken moet gaan maar ik had even geen zin een nieuwe toppic te openen :wink: ).
Link naar reactie
[quote:ec9f0cbfcb="spiderned"][quote:ec9f0cbfcb="lykele"]Website: http://www.handleiding.tk - Volledig vernieuwD - voor wie meer over computers wil weten[/quote:ec9f0cbfcb] Leuke site voor beginners, maar maak in zulke site's NOOIT fouten. Deze vond ik na het aanklikken van 1 link!!! Is niet zo erg desastreus, maar wel slordig. "tijdens het partitioneren kunnen veel dingen mis gaan, zoals het [color=red:ec9f0cbfcb]formatteren[/color:ec9f0cbfcb] van de verkeerde partitie" Formateren doe je NA het partitioneren en niet tijdens. Dus, tijdens het patitioneren doe je iets met de verkeerde partitie. Klop dus helemaal niks van, van die zin. Begrijp me goed, ik wil niet hier gelijk heel de site af kraken, maar als je newbies iets wilt leren, moet je het wel duidelijk en goed vertellen. Anders snappen ze er al helemaal niks meer van.[/quote:ec9f0cbfcb] Het moet duidelijk zijn dat fouten makun niet alleen tijdens het partitioneren kan gebeuren, het staat er wat onhandig en stom, sorry, maar toch gebeurt het maar al te vaak. Er had betur kunnen staan: na het partitioneren kan er nog iets mis gaan, namelijk het formatteren van de verkeerde partitie. En nog iets: de nieuwste versie van GDisk formateerd automatisch...
Link naar reactie
INTERNET DELEN OVER EEN NETWERK met router, pc met 2 netwerkkaarten of een kastje dat daarvoor geschikt is. oude 486 --> 2 netwerkkaarten en freesco, automatische configuratie en hij doet het. Ik ben van plan een uitegbreid artikel erover te gaan publiceren omdat ik er nogal wat vragen over krijg... en die mailtjes van mensun die hun computer mollun: weet iemand een goede tekst voor een disclaimer ofzoiets, zonder 500 pagina's aan spam en slam zoals die van Micro$$$oft
Link naar reactie
Ik denk dat Anthony een router en een switch door elkaar haalt ;) Op een switch heb je idd allemaal volle bandbreedte. Met een Router kan je oa dingen doen als IP forwarding, je eigen DHCP draaien etc. Dat kan een hardware router zijn, dus een kasje bij je kabelmodem, of gewoon een PC met 2 netwerkkaarten.
Link naar reactie
[quote:3e55dbaffc="BA"]Ik denk dat Anthony een router en een switch door elkaar haalt ;) Op een switch heb je idd allemaal volle bandbreedte. Met een Router kan je oa dingen doen als IP forwarding, je eigen DHCP draaien etc. Dat kan een hardware router zijn, dus een kasje bij je kabelmodem, of gewoon een PC met 2 netwerkkaarten.[/quote:3e55dbaffc] [img:3e55dbaffc]http://home.hetnet.nl/~webpeople/Gifstxt/smileys/WebPeopleSmiley07.gif[/img:3e55dbaffc] Je hebt helemaal gelijk BA! :oops: Maar dat komt denk ik door de vraag opzet van Marcel... daarmee raakte ik in de war
Link naar reactie
En idd die routers zijn gewoon hetzelfde, je kan kan ook routers voor ISDN en telefoon lijnen gebruiken als je wilt. Als je een hardware router hebt, dan hoef je dus ook geen 2 netwerkkaarten in je PC, omdat je PC dan een client is ipv router zelf (maar dat spreekt voor zich natuurlijk ;) )
Link naar reactie
[quote:2cf2118d1b="Marcel de Reus"]En die kabelmodem + PC1 + PC2 zitten allemaal aan de cable router? En hij herkent die verbinding naar de kabelmodem via de router als je gewoon een 2 PC netwerk maakt? En kan je ook via die router bestanden en printers delen?[/quote:2cf2118d1b] Yep, alles zit op die router. En nee, het kabelmodem en je provider denken dus dat er gewoon 1 PC aan hangt. Of je printers etc delen kan weet ik niet, maar ik neem aan van wel, omdat het als het ware nog steeds een TCP/IP netwerk is.
Link naar reactie
Ik bedoelde eigenlijk dat je na het instellen van het netwerk gewoon op ie kunt klikken en dat hij het dan gelijk doet. BTW hoe regel je accounts in een netwerk? Kan je anders even een kort mailtje sturen? Ik wil namelijk weten in hoeverre je rechten kunt toekennen en hoe je dus instelt dat sommige mensen proggies niet mogen gebruiken en hoe herkent ie dan de accounts op beide PC's (ik neem aan dat je ze maar 1 keer op 1 PC hoeft in te stellen?) Ik ga zodadelijk toch weg, dus als je tijd (en zin natturlijk) hebt BA wil je dan een mail sturen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...