Ga naar inhoud

Als mijn pc 5 uur aan staat dvd's te rippen temp van cpu 65


Aanbevolen berichten

P4 wordt helemaal niet warmer als een AthlonXP, ze lopen ongeveer gelijk qua hitteproductie, als je naar de topmodellen kijkt. Die specs van fabrikanten die op de koelers staan heb je vaak geen ruk aan, ik heb wel eens een el cheapo koelertje gezien waar ze rustig 1500 MHz op zetten. 36 graden is een mooie temp voor een case, alleen 65 graden is wel hoog voor een CPU. Zelf houd ik altijd 60 graden als bovengrens aan, dus 65 is te heet, vooral omdat het nog niet echt warm is buiten. Ik zou dus een betere koeler kopen. :smile:
Link naar reactie
Een bakje water op de kast zal niet echt helpen denk ik, zijn problemen liggen niet bij de Case temp, maar meer bij de CPU temp. Als je naar het grote onderlinge verschil kijkt, dan is de conclusie dat hij gewoon een betere cooler nodig heeft :smile: BTW, wat ook nog kan helpen is een ander soort koelpasta :smile:
Link naar reactie
Ja ik heb een zelfde moederbord...alleen wat zwaardere CPU :smile: Bij liggen de temperaturen ook rond de 55C bij het gamen. Jongens nogmaals--> het maakt geen fuck uit...er beschadigt niets, alleen kan je er niet lekker mee overclocken...maar zelfs dat is nog te overzien :smile:
Link naar reactie
[quote:f0941c2fd7] Op 03-05-2002 19:30 schreef BA: Dat zeg ik dus net, als je temps niet al te gek zijn <60c, en je gaat niet OC'en, dan heeft dat geen nut :smile: [/quote:f0941c2fd7] Sorry hoor,maar dat kloptdus niet. Mijn slot-A 600@700mhz Athlon draaide een hele tijd "goed" (6 mnd) met een temp van rond de 55c. Maar toen kwamen er stabiliteits problemen. Wat bleek? De VIJF! mini-fans op het koellichaam konden de hitteverwerking niet aan. De fans werden ZELF behoorlijk warm met alsgevolg dat de ene na de andere ging vastlopen.... Na het monteren van 2 8cm voedings-fans waren de problemen over. En de temp schommelt nu tussen de 36c/44c. 55c+ was dus al teveel... Oke, hij is is niet stuk...:wink:
Link naar reactie
Eerder een kwestie van een waardeloze koeler. Anyway, P4 mag maximaal 70 graden worden, AthlonXP 90 graden. Voordat die respectievelijke temperaturen worden bereikt zijn ze al vastgelopen, overigens. Verder produceert een Willamette meer warmte dan een Palomino van vergelijkbare prestaties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...