Ga naar inhoud

Probleem met BIOS Flashen.


Aanbevolen berichten

Hallo wie kan hier meer over vertellen. Ik heb een Gigabyte GA-8ITX moederbord Intel 850 chipset met een P4. Hierbij draai ik een Dualboot met Windows'98 en Windows XP. Windows XP loopt uitstekend,maar met Windows '98 zijn er nogal wat zaken niet goed. Ik wil nu de BIOS flashen zodat de zaak wat beter gaat lopen met Windows '98. Bovendien is de performance van het bord niet zo als het moet zijn. Heb de juiste BIOS update,maar kan met geen mogelijkheid het bord flashen. Tijdens het flashen krijg ik de foutmelding. BIOS TAG check error. En word het flashen gestopt. Ik weet hoe het flashen gaat, ik heb al vaker een moederbord geflasht. Weet iemand wat ik kan doen,ik kom hier op dit moment niet meer mee verder. Heb al van alles geprobeerd,tot op heden zonder succes. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
[quote:8ef1e6f6a1] Op 01-05-2002 21:19 schreef Jeroen Ruiten: Hallo BA. Nee helaas is er geen Jumper hiervoor op dit bord,het is een nieuw bord. En de bios versie voor het flashen is de juiste,dit weet ik 100% zeker. Wat betekend dit. BIOS TAG check error. Het is een foutmelding dat kan ik ook constateren. [/quote:8ef1e6f6a1] Dat is nou juist het probleem, die foutmelding betekend dat je niet de goede hebt, en die dus voor een ander mobo is...
Link naar reactie
Ik ben eruit BA. Heb tijdens het flashen niet,de Flag save. aangevinkt in de opties van de BIOS flash ulity. BIOS Tag check. Toen ik dit eerst voor het flashen uitvoerde,kon ik hierna de nieuwe update zonder problemen flashen. Dus ik had eens weer wat,totaal over het hoofd gezien. In ieder geval bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
The error message 'ERROR 9 - BIOS tag is incorrect' indicates that the BIOS update you downloaded is NOT for your motherboard or your revision of motherboard. If you continue to update the BIOS when you receive an ERROR 9 message then you can severely damage your motherboard. If you receive this message double-check your motherboard's model and revision and make sure you download the correct update. dus kijk uit wat je doet. en flachen doe je in dos met een boot flop
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...