Ga naar inhoud

Koeler kapot. Nieuwe kopen, welke?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Mmmja hij moet gewoon heel stil zijn omdat ik m'n pc vaak 's nachts aan laat staan en hij staat op de slaapkamer dus... en hij moet dan natuurlijk ook goed koelen, maar ik ga ff niet OC'en of zo, en de prijs boeit eigenlijk niet want ik moet toch een goeie hebben en niet zo'n halve gare Cooler Master. Ik heb trouwens nog wel ff bijna in coma gelegen van het lachen van die antwoorden van jullie :grin:
Link naar reactie
Vooral als je toch niet gaat overklokken en gewoon een goede cooler wil dan is het zonde om een peperdure Alpha cooler te kopen. De Globelwin die BA aangeeft is goed maar gehorig een stille goede cooler is van zalman. http://www.zalman.co.kr Zorg wel dat je niet te lichte cooler neemt want een Tunderbird 1400mhz word net zo warm als een AthlonXP 2100+
Link naar reactie
[quote:ccadb37bb3] Op 02-05-2002 8:26 schreef hjs: Spire en Coolermaster moeten zeker voldoen in dit geval. Een collega heeft net een Spire Whisper rock geplaatst en dat ding is dus echt stil (volgens hem) en niet duur. http://www.spire.nl/groups/socket7.htm [/quote:ccadb37bb3] Naja, Spire kan nog wel eens teleurstellend uitpakken :smile: Ik heb er zelf een--> stil is hij niet en mijn CPU super cool houden doet ie ook niet. Maar het klopt, de nieuwe coolers van Spire zijn zeker wel aan te raden
Link naar reactie
zozo :grin: das netjes man! Die van mij is wel water heter :sad: Maarja kan verder niet zo'n kwaad...maar heb jij een 80x80 fan op je cooler van je CPU? of bedoel je gewoon case fan? ik heb dus een Spire-CPU cooler en een coolermaster case-fan:) Maarja ik ga nog wel een keer een betere CPU-fan kopen _________________ [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3387724]3Dmark2001[/url] And remember it's all in your pc! :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: anthony2u op 2002-05-02 10:40 ]
Link naar reactie
Ja, ik heb een 80 mm op de heatsink van de CPU, en daarachter 2 80mm intake fans (op 7 volt). (hebben mijn vrienden van http://www.Eynstein.nl zo geleverd op verzoek :grin: ) Nou, die 7 volt heb ik later zelf weer aangepast. Omdat hij koel genoeg bleef zijn we maar wat gaan spelen met fans aan, uit en zachter draaien, er zat bv. ook nog een fan vooronder, maar die heb ik uitgezet, was de grootste lawaaimaker Die 28 graden idle zegt natuurlijk niet zoveel (met de HALT tweak van H'Oda) stressed is waar het om gaat (mbv van cpuburn)
Link naar reactie
Hé die site van Zalman is bij mij in het chinees &é"'-(-é&"(ç_(é"ç_àè-àç_è, dat dus... Hoekanda? Maar da boeit ook niet Ik zal er morge wel gewoon in de winkel 1 gaan hale denk. Hééj het was weer gezellig in deze topic, maar 't is weer hoogste tijd voor nieuw verhaal! :grin: :grin: :grin:
Link naar reactie
[quote:a880d4028f] Op 01-05-2002 22:18 schreef BA: Als het je verder toch niet uitmaakt, koop dan geen Alpha, die dingen zijn nogal duur. Je kan dan beter naar een GlobalWin cooler kijken of zo. [/quote:a880d4028f] Maar ze koelen geweldig. Heb net vanmiddag mijn Alpha (met Papst-fan, lekker weinig herrie, ipv die stofzuigers van BA :wink: erop gezet CPU temp nu rond de 20-25°C Met de Cooolermaster was dat rond de 40°C.
Link naar reactie
[quote:2cf4df548d] Op 03-05-2002 20:18 schreef BA: Daar heb je idd wel gelijk in, maar als je niet gaat OC'en oid, dan maakt het niet uit of je CPU nou 30, 40 of 50C is, hij zal iets minder lang mee gaan, maar over 20 jaar gebruik je hem toch niet meer :grin: [/quote:2cf4df548d] Ik hoop dat hij het 1-2 jaar volhoudt en dan hij weer naar de kids. Maar vooor mij was heeel belangrijk dat hij stil was. Deze Alpha heatsink was keurig met zeer goede gebruiksaanwijzing voor digibeten met 2 rechterhanden als ik (ben links overigens). En een heel stille papst (19dB) doet de rest.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...