Ga naar inhoud

Overklokken van Duron 700


Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
[quote:0ec8fff5a0="plextor"]kijk hier http://www.gigabyte.com.tw/products/7ixe4.htm[/quote:0ec8fff5a0] En wat kan ik daar vinden, ben er al verschijdene malen geweest. Het gaat mij erom dat ik weet of het wel of niet kan en als het kan of iemand me dat ff kan uit leggen want in de bios kan ik niks vinden over cpu speed.
Link naar reactie
[quote:660bbc30a8="BA"]Kan je niet me jumpers op je mobo de multiplier instellen? Als je dan je CPu nog unlocked, kan je dus eenvoudig de snelheid opvoeren.[/quote:660bbc30a8] Welke Jumpers, en waar moet ik um dan opklokken als ik nergens iets zie over cpu speed. Ik ga nu rebooten en opzoek naar FSB en Multiplier. Tot zo.
Link naar reactie
Jah hehe, ik helemaal zoeken, en Acrobat Reader DL. Naja :roll: Goed, je hebt het gezien. Wat moet ik precies verzetten want ik snap er niet echt veel van. En als ik het verzet heb en de CPU geunlockt door de L1 bridge in te kleuren. Moet ik dan nog in de bios wezen of issie dan meteen goed ?
Link naar reactie
En wat misschien ook handig is is dat hij nu standaart staat op 100MHz. Dus kan ik nu meteen naar bijv. 115 MHZ (maximum) of eerst 105 MHz en dan 110 MHz en dan pas 115 MHz en kijken wat het beste werkt en wat schiet ik met deze 15 MHz op ? Ik heb een Duron 700, dus 7 x 115 = 805 MHz Dus van mijn 700 kan ik een 800 maken ? of doe ik wat verkeerd
Link naar reactie
Nou ik ben er mee bezig gegaan en alles stap voor stap gedaan. - streepjes gezegt - koelpasta er tussen (koelpasta voor termostaat) - 2 ventilatoren er op. - multiplier op 115 MHz ingesteld. - kast dicht gemaakt - Computer aan gezet en naar de bios gegaan om te temperatuur te bekijken. Wat ik zag was dat de CPU temperatuur ziender ogend steeg naar 70 graden. Op 70 graden heb ik een alarm zitten wat dus begon te piepen. Dus de computer ging uit. dan maar naar 110 MHz, weer het zelfde bleef stijgen maar ietsjes minder snel. dus naar 105 MHz gedaan en bleef ook stijgen maar weer wat minder snel dus ik terug naar 100 MHz de standaart waren. En weer steeg te temperatuur naar 70 graden. Wat heb ik fout gedaan. Ik heb al verschijdene malen de streepjes opnieuw gezet en er een extra cooler bij gezet. Koel pasta erop gedaan. Kast open en Dicht gehad alles bleef hetzelfde, stijgen naar 70 graden. Nu heb ik er geen streepjes meer opzitten (uitgegumt) en de cpu temp. blijft stijgen naar 70 graden met koel pasta en 2 ventilatoren erop en op 100 MHz de standaart waren. Wat te fuck heb ik verkeerd gedaan ? S.v.p. snel antwoorden want dit schiet echt niet op. Word er stront ziek van.
Link naar reactie
Nou, hij doet het weer hoor :) Wellis waar niet op 805 MHz (115MHz multiplier) maar op 110 MHz Als ik 115 MHz doet krijg ik een of andere wazige error: Windows beschermings fout. Start uw computer op nieuw op..... Iemand enig iedee wat dit betekent ? En wat ik er aan kandoen zodat hij wel naar 115 MHz kan ? bedankt Sjoerd
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...