Ga naar inhoud

DRAM:BUS frequency ratio


Aanbevolen berichten

"During the last boot-up, your system hung for an improper DRAM:BUS frequency ratio. Your system is now working in safe mode (BUS:100 MHz, DRAM:100 MHz, PCI:33 MHz). To optimize the system performance and reliability, make sure DRAM:BUS ratio conforms to the specifications of your system." Hmm, wat moet ik hier nou weer mee? Wie kan me helpen?
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
wat voor systeem heb je officieel? Op dit moment draait je pc op 100mhz geheugen en je CPU op 100mhz. als je normaal een Athlon XP 1500+ had dan staat nu alles te laag. Je kan in je bios dan je FSB op 133 zetten en dan draait ie weer op 1333mhz (1500+). Je score van 3Dmark2001 zal dan een stuk hoger wezen.. LET OP!! wat ik net zei geld voor als je een AthlonXP 1500+ heb en PC133 Sdram of PC2100 DDR.
Link naar reactie
[quote:ed6129ba98] Mista Outlaw Dat de score van jou niet zo heel hoog licht komt door je CPU en ge geheugen. de FSB van je systeem is slechts 100mhz. 3dmark2001 lust veel geheugenbandbreedte. als je DDR geheugen had dan was de score al een stuk hoger geweest. ook is je CPU "slechts" 1ghz. 2 factoren die er voor zorgen dat je score niet zo heel hoog is vergeleken met een GeForce 2 MX. De score is voor jou systeem echter helemaal niet slecht en je overklok mag je ook als geslaagd noemen. "NoAA Z24 DXTC DB D3D Hardware" NoAA = Anti-alising staat uit tijdens de test. Z24 = 24-bits Z-buffer word gebruikt DXTC = Is de compressie techniek waarmee de texture word gecomprimeerd. (kleiner maken van de data van de graphix) DB = staat voor Dual Buffer dacht ik. D3D Hardware = DirectX aansturing gebeurt zoveel mogelijk Hardware matig door je videokaar. Software matig zou beteken dat je CPU het deed ipv je videokaart. [/quote:ed6129ba98] Ok, tnx. :grin: Maar ik heb dus een TD 1 GHz. Ik wil graag in eerste instantie weten WAAROM hij deze fout aangeeft. En hoe moet ik verder alles instellen om een optimale prestatie te halen???
Link naar reactie
[quote:88c9a7a90b] Op 01-05-2002 0:58 schreef Mista Outlaw: Ok, tnx. :grin: Maar ik heb dus een TD 1 GHz. Ik wil graag in eerste instantie weten WAAROM hij deze fout aangeeft. En hoe moet ik verder alles instellen om een optimale prestatie te halen??? [/quote:88c9a7a90b] Wat heb je precies gedaan voordat je deze error kreeg? Overgeclocked, nieuwe hardware, of gewoon eigenlijk helemaal niets?
Link naar reactie
eigenlijk helemaal nix. Ik heb deze foutmelding al 4 maanden geleden gekregen of zo. Maar het was echt maar 1 keer en daarna was het niet meer voorgekomen, dus ik d8 dat het niet het melden waar was. Maar nu dus weer... :cry: ik weet niet hoe het komt. Geforce mike, ik heb dus geen Athlon 1500. Is het dan slim om wel mijn fsb hoger te zetten? _________________ [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3383578]3Dmark2001 SE[/url] [url=http://www.geocities.com/mistaoutlaw/specs.htm]System specs[/url] That which does not kill you can only make you stronger [ Dit bericht is bewerkt door: Mista Outlaw op 2002-05-01 01:43 ]
Link naar reactie
[quote:48ad4d3214] Op 01-05-2002 1:37 schreef Mista Outlaw: eigenlijk helemaal nix. Ik heb deze foutmelding al 4 maanden geleden gekregen of zo. Maar het was echt maar 1 keer en daarna was het niet meer voorgekomen, dus ik d8 dat het niet het melden waar was. Maar nu dus weer... :cry: ik weet niet hoe het komt. Geforce mike, ik heb dus geen Athlon 1500. Is het dan slim om wel mijn fsb hoger te zetten? [/quote:48ad4d3214] TB lopen volgensmij standaard op een FSB van 133 mhz. Ik zou even in je bios checken (je weet wel DEL in drukken als je pc opstart :smile: ) en kijken waar je FSB (en multiplier) op staat. Deze twee zouden eigenlijk op de volgende stand moeten staan: Frequenty Speed Bus: 133 Multiplier: 7,5
Link naar reactie
w8 ik kijk ff bij 3d mark wat die aangeeft... Manufacturer: AMD Family: Athlon(tm) Internal Clock: 1009 MHz Internal Clock Maximum: 1.76 GHz External Clock: 100 MHz Socket Designation: SOCKET A Type: <unknown> Upgrade: <unknown> Capabilities: MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow! Version: AMD Athlon(TM) Processor CPUID: 0x00000642 Zo goed? :wink:
Link naar reactie
Lol :grin: Ok, dan weten we dat. maar ik weet dus NOG STEEDS NIET waar ik de fsb instelling in mijn bios moet vinden?!?!?!?! Ik zie het echt niet staan, ben alles af geweest (blijkbaar niet anders had ik hem wel gezien :wink:) Of het ligt aan de tijd :wink: hellup :wink:???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...