Ga naar inhoud

Casemodding en Supercooling !!


Aanbevolen berichten

Ik heb van de week een paar fans gekocht, om precies te zijn de Enermax 120MM en 80MM. Met transparante bladen. voor in het front een blowhole gezaagd en 1 achterin. En ook maar gelijk een nieuwe CPUkoeler meebesteld een Volcano 7 van Thermaltake, nu draait mijn AMD XP 1600 bijna 150Mhz harder, echt cool. Ik zal binnenkort ff een digicam regelen zodat ik wat foto's kan uploaden naar mijn server. BTW ik heb de spullen gekocht op http://www.xxlcases.nl echt een aanrader, leveren echt supersnel en reageren goed op mail.
Link naar reactie
[quote:2391029bf8] Op 30-04-2002 20:48 schreef Karel Smit: Ik heb van de week een paar fans gekocht, om precies te zijn de Enermax 120MM en 80MM. Met transparante bladen. voor in het front een blowhole gezaagd en 1 achterin. En ook maar gelijk een nieuwe CPUkoeler meebesteld een Volcano 7 van Thermaltake, nu draait mijn AMD XP 1600 bijna 150Mhz harder, echt cool. Ik zal binnenkort ff een digicam regelen zodat ik wat foto's kan uploaden naar mijn server. BTW ik heb de spullen gekocht op http://www.xxlcases.nl echt een aanrader, leveren echt supersnel en reageren goed op mail. [/quote:2391029bf8] Ik wil niet lullig doen ofzo, maar 150 mhz is nou niet echt wat ik een mooie prestatie noem. . . IIG niet wat je ervoor hebt gedaan, al die xtra stuff. Hij zou gewoon eigenlijk al 150 mhz hoger geclocked goed moeten lopen, ook zonder die xtra stuff.....
Link naar reactie
[quote:6e6ab2e54d] Op 01-05-2002 1:31 schreef BA: Duh, een AthloXP 1800+ 150 MHz harder laten lopen is op zich al een prestatie,veel hoger zal je met 'normale' middelen niet komen denk ik :sad: [/quote:6e6ab2e54d] m'n XP 1700+ liep vandaag op 1716 mhz. Das dus 250 mhz winst met simpel coolertje, en verder niks speciaals. Moet toegeven dat ie niet stabiel liep. 1666 loopt ie wel stabiel, maar voor de aankomende zomer toch maar op 1650 mhz gezet, 184 mhz dus.
Link naar reactie
Ja als we zo gaan beginnen... :sad: Ik kan mijn pc (PII 350) ook wel naar 500 MHz overclocken als 'ie niet stabiel hoeft te lopen :???: Het gaat bij overclocken om een stabiel systeem, dus niet een systeem wat op een hoge frequentie loopt meteen vastloopt... Daarnaast moet je niet vergeten dat een CPU die met een bepaalde (hogere) snelheid wordt verkocht minder ver overclockbaar is. Je zit gewoon eerder bij de grens van wat de core aankan...
Link naar reactie
Je moet niet naar je eigen CPU kijken, maar meer naar het gemiddelde. Vaak kom je met een AXP 1800+ ergens tussen de 1600 en 1700 MHz uit. Ik heb die van mij stabiel op 1780 MHz gehad, maar dat is wel met highend geheugen en koeling, iets wat doorgaans niet in een HTK systeem zit.
Link naar reactie
Idd valt dit ook allemaal wel mee hoor. Ik heb laatst via Marcel de Reus een Swifteck heatsink gekocht met een delta 80 HP fan, en hij overclockt een 2100+ ook nog van 1733 naar 1885 Mhz. Hij werd 53 graden, maar hij werd instabiel. Hoger kon dus niet. Misschien maar een volt-mod regelen ofzo. P.S. Ook meteen maar een stel oorbeschermers gekocht ofzo?
Link naar reactie
Idd, die 150Mhz is waar, maar ik heb hem nu wel stabiel draaien op 1885 Mhz, hij zit dus wel op de grens. Als ik hoger ga als 1885 raakt-ie instabiel. Maar ik heb er geen vliegtuigmotor ingebouwd, en dat maakt het verschil. _________________ Ik ben niet geboren, ik ben geprogrammeerd... [ Dit bericht is bewerkt door: Erik den Toom op 2002-05-04 21:36 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...