Ga naar inhoud

harde SCHIJF schuif ??


Aanbevolen berichten

hoi, Ik heb een HD van 6.4gb en mijn vader heeft er een(tje) van 2gb wij hebben ieder apart een schijf. uitneembare schijven dus :wink:. nu wil ik een schijf van 40gb kopen en mijn vader neemt dan mijn schijf over. Maar deze nieuwe schijf (40gb) moet dan in mijn schuif dat ik in de pc steek ... nu heb ik van iemand gehoord dat die laatste nieuwe schijven niet in die oude(nog geen 1 jaar) schuif past . Ik heb nu niet gevraagd waarom niet (domme ik) maar zou het waar zijn wat die persoon zegt en waarom??? of is er niets van waar ??????
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:1be0c3d85a] Op 30-04-2002 21:09 schreef Overclocker@15: Dan koop een nieuwe mobo [/quote:1be0c3d85a] Jij denkt zeker dat iedereen op een zak geld zit... mobo = moederbord Vaak is een BIOS update al voldoende, had ik erbij moeten zeggen. Maar als dat moederbord slechts een jaar oud is zal het echt geen problemen opleveren. Ik weet alleen niet hoe zo'n schuif systeem werkt, dus het zou kunnen dat daar een probleem zit.
Link naar reactie
[quote:b1a330066b] Op 30-04-2002 19:29 schreef Kenny86: hoi, Ik heb een HD van 6.4gb en mijn vader heeft er een(tje) van 2gb wij hebben ieder apart een schijf. uitneembare schijven dus :wink:. nu wil ik een schijf van 40gb kopen en mijn vader neemt dan mijn schijf over. Maar deze nieuwe schijf (40gb) moet dan in mijn schuif dat ik in de pc steek ... nu heb ik van iemand gehoord dat die laatste nieuwe schijven niet in die oude(nog geen 1 jaar) schuif past . Ik heb nu niet gevraagd waarom niet (domme ik) maar zou het waar zijn wat die persoon zegt en waarom??? of is er niets van waar ?????? [/quote:b1a330066b] Lijkt me sterk. Bij mijn weten is er aan de buitenkant van de HDD's weinig verandert. En over die kabels: Je hdd werkt ook nog prima op een oudere kabel, ook nog op een ouder moederbord, geen probleem, dat is iig mijn ervaring. Alleen zul je wel last hebben van snelheidsverlies.
Link naar reactie
Zo, en nu een antwoord waar je wat aan hebt: Een 40gb wordt erg warm. Koop dus 2 nieuwe rekjes met een ventilator erin. Kostte toen bij Memo 30 gulden. (2 rekjes. 1 inbouwrekje voor in de pc, de 2 rekjes voor de 2 harde schijven. Je houdt dus 1 inbouwrekje over).
Link naar reactie
je kraam onzin uit overclocker..... ook de nieuwe ata100 en ata133 schijven hebben gewoon 40 pinnetjes en zijn downwaarts compatible, alleen de kabel heeft 80 aders. je kunt ook een gewone 40 adrige kabel aansluiten, het enige nadeel is dat dan de ata100 en ata133 mode niet ondersteund word, maar de schijf werkt verder normaal! (ATA66)
Link naar reactie
Ik ben daar trouwens nog eens een behoorlijke tijd mee aan het klooien geweest, was met een Seagate ATA66 schijf die continu op ATA33 bleef draaien, snel gekeken, en ja, 80 polige kabel zat er op aangesloten. Bleek na een uur klooien dat de kabel verkeerd om zat :sad:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...